woensdag 25 juli 2012

SNS Reaal in de problemen?

En jawel hoor, net als wij al onze centjes bij de ASN hebben neergezet en onze verzekeringen hebben overgesloten naar de SNS bank komt het bericht dat SNS Reaal mogelijk in de problemen zit. ASN, de regiobank, SNS, verschillende verzekeringsmaatschappijen, het valt er allemaal onder.

Er zal veel moeten gebeuren wil de SNS bank en de ASN erbij onderuit gaan (al zeiden ze dat ook van DSB) maar ik wordt er toch een beetje financieel onzeker van.
Stel dat het gebeurt, ik heb het al even opgezocht, dan duurt het maximaal 3 maanden voor je je geld krijgt via het garantiestelsel (excl rente vanaf het moment van faillisement).
Ik speel dus met de gedachte om wat spaargeld ergens anders te parkeren voor de zekerheid, zodat we in die maximaal 3 maanden ook vooruit kunnen, voor het geval dat.
Dat is vast niet goed voor SNS, dat ik dat denk en zeg maar het nieuws is nu eenmaal al naar buiten en ik zal niet de enige zijn die zo denkt.
Via http://www.spaarrente.nl/ ben ik geïnteresseerd geraakt in Argenta. Heeft iemand daar misschien ervaring (positief of negatief) mee?
Nadeel van Argenta is wel, dat als zij onderuit gaan (maar zij hebben geen staatslening nodig gehad) ik bij de Belgische overheid moet aankloppen, ze vallen onder het Belgische garantiestelsel. Ik weet niet of dat ingewikkelder is of langer duurt.
De rente op de spaarrekening is zelfs iets hoger dan de rente die we nu krijgen bij ASN dus het is ook nog "baat het niet, dan schaad het niet".

Wat doen jullie, als er berichten verschijnen dat jullie bank mogelijk in de problemen zit?

Overigens gaat de overstap van verzekeringen fantastisch, ik heb nog geen enkele goede polis met juiste einddata mogen ontvangen van ASR. Eerst klopte alleen onze doorlopende reisverzekering niet, inmiddels is woonhuis en inboedel een maand te laat beeïndigd en onze auto's waren te vroeg beëindigd.
Ik kreeg gister een brief, dat onze auto's vanaf de 15e niet meer verzekerd waren en de nieuwe verzekeringen gaan toch echt pas 1-8 in. Dus maar weer gebeld, nu komt er weer een nieuwe polis met de auto's vanaf de 15e weer erop en dan weer een polis waarop alles op 1-8 zou moeten eindigen. Zeggen ze dan...
Het hypotheekleed is ook nog steeds niet over. Of Florius ligt te slapen of Florius wacht nog steeds op een formulier van Reaal.
Sucht... hoe moeilijk kan het nou allemaal zijn?

Oh ja, by the way, is er iemand die Birgitta kent via een ander blog of forum en haar kan inseinen? Ik heb nog niet van haar gehoord en ze heeft de give away gewonnen (waarschijnlijk vakantie?).

1 opmerking:

  1. Dag,

    Ik zit inmiddels een jaar of vier bij Argenta en heb er hele goede ervaringen mee. Ik heb een spaarrekening en een deposito bij Argenta en beide naar volle tevredenheid. De site werkt goed en gemakkelijk en overschrivingen gaan altijd goed. Enige nadeel dat ik voorheen ondervond (en dat inmiddels is opgelost) is dat de jaaropgave niet voor Apple computers te downloaden was. Maar zoals gezegd: dat is inmiddels opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.