donderdag 27 februari 2014

NLdoet en opschoondag

We hoeven ons niet te vervelen in maart!

Home
www.NLdoet.nl
Op 21 of 22 maart kunnen we ons nuttig maken bij NLdoet. Ik heb op de website een klus uitgezocht en me aangemeld. Vrijdag de 21e ga ik helpen met klussen bij een woonhuis voor verstandelijk gehandicapten in de buurt. De hele dag meehelpen zal niet lukken fysiek gezien maar ik hoop dat alle beetjes helpen.








Supporter van Schoon
www.supportervanschoon.nl

Op of rond 29 maart is de landelijke opschoondag. In veel gemeenten en wijken wordt er dan gezamenlijk zwerfafval opgeruimd. 
Ook op deze website kun je zien of er iets te doen is bij jou in de buurt.
Bij ons in de wijk gaan we ook bloemen zaaien en zetten (tenminste, als ik dat nog bevestigd krijg van het tuincentrum waar ik dat gesponsord gekregen heb). 
Onze hele opschoondag is duurzaam*. De koffie, thee en iets lekkers voor erbij wilde ik ook graag duurzaam. Ik heb Lidl benaderd en ze verteld dat ik graag hun fairtrade en biologische producten wilde promoten. Leuk om mensen te laten zien dat je ook gewoon bij Lidl terecht kunt voor biologisch en fairtrade. Lidl vond het ook een leuk idee en ik mocht een klein boodschappenlijstje indienen. 
Ik heb ook duurzame prijsjes geregeld, ik ben pas overgestapt van energieleverancier en ik kreeg een waardebon waarmee ik kon shoppen bij een duurzame webshop. 
Voor kinderen heb ik afvalspeurtochten besteld en een kinderpakket met spulletjes. Voor de kleinsten neem ik ook spelletjes mee die met afval te maken hebben. Zoals blikgooien (wij eten de komende weken 6 blikken gepelde tomaat ;-) ), vanaf een afstandje zwaardere en lichtere dingen gooien in een mini kliko die ik nog heb staan, spijkerpoepen (leeg glas) en wat ik verder nog ga bedenken.
Hopelijk wordt het vooral gezellig en leuk.
(* op de limonade voor de kinderen na, en de bloemzaden zijn denk ik niet bio).

Het is even geleden dat ik een berichtje heb geplaatst. Ik wilde de voorjaarsvakantie er echt zijn voor de kinderen en heb toen even "vrij" genomen van al het vrijwilligerswerk etc. 

Komend weekend is het carnaval en dat betekent dat wij gaan afzakken naar het zuiden. Jeuh! 
Een paar jaar geleden had MrPenny met een stuk karton een bordje gemaakt voor op de wandelwagen er stond zoiets op als: Sorry maar ons kind moet het ook leren. Het is in Den Bosch namelijk altijd stervensdruk en als je er dan nog door moet met een kinderwagen... vind niet iedereen handig.
Ik heb voor dit jaar een ander bordje gemaakt, Moneypenny style ;-).

 Sorry!
Moge wij d’r effe dur?
Brabantse In Opleiding


6 opmerkingen:

  1. Vakantie is op zijn tijd ook hard nodig!!! Dus goed dat je dat hebt genomen voor jezelf! leuke plannen voor de maand maart! En die carnaval en dat bordje... helemaal leuk. Zelf ging ik eerder ook elk jaar met een vriendin in onze woonplaats en het bedenken van de carnavalsoutfit was bijna het leukste... :) Veel plezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Carnaval - het blijft een raadsel voor me!

    Maarre: veel plezier - ik hoop dat jullie het leuk hebben!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En om je lijstje aan te vullen: er is ook nog een loslaatdag en een Genoegdag (maar dat wist je al...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijn initiatief, die 'opschoondag'. En wat fijn dat jij je zo engageert.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi die iniatieven om de wereld een beetje mooier te maken.
    Je bord vind ik erg leuk!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had al zo'n vermoeden dat je even heerlijk vakantie aan het houden was.
    Hier ook het geval dus komt helemaal goed hoor. We hebben je niet gemist ;-)
    Goede initiatieven idd en fijn dat je plannetjes goed worden opgepikt!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.