maandag 5 augustus 2013

"Nieuwe klant tarief" lager dan tarief voor bestaande klant

"Goede avond beste verzekeraar, ik heb de nieuwe polis ontvangen en nu ben ik een en ander gaan vergelijken met andere verzekeraars heb ik een vraag: hoe kan het dat als ik als nieuwe klant al mijn verzekeringen bij jullie op de site intik, ik voor de helft van mijn verzekeringen iets goedkoper uit ben?"
"Ja mevrouw, dat is inderdaad zo, soms hebben oudere verzekeringen net een iets hogere premie. Maar ik kan het nu telefonisch wel even meteen oversluiten voor u als u dat wilt?"
"Nou, graag!"
(...) (...) 

En even later: bijna 45 euro per jaar bespaart door te vragen om het "nieuwe klant tarief".

Zo, de verzekerings- PK (Periodieke Kontrole) van dit jaar is weer klaar. Ik heb mijn eigen verzekeraar, die al goedkoper was dan andere gegadigden, nog iets goedkoper weten te maken ;-).
Misschien moet ik ook maar eens een energie-PK en een TV-telefoon en internet-PK doen binnenkort. Eens kijken of nieuwe klanten niet toevallig minder per kWh betalen of iets dergelijks dan ik, het blijkt nodig en lonend te zijn.

Vergelijken jullie ook ieder jaar jullie verzekeringspakket en aanbieders van andere "vaste lasten"?

Update:
"Goedemiddag energieleverancier, waarom staat er in mijn online dossier bij "mijn tarieven" een ander tarief dan op mijn jaarafrekening?" 
"Bla-bla-(onduidelijk en onvriendelijk verhaal over dat ik ergens dubbel op moet klikken, wat het echt gewoon niet doet bij mij)-bla-bla-blaat, uw contract liep af op 1 maart van dit jaar, sindsdien heeft u inderdaad een ander tarief"
"Oh, ik ben eigenlijk wel gewend om daar dan een brief over te krijgen, sterker nog, mijn kabelaar belt me dan en dan krijg ik een mooie aanbieding omdat ze graag willen dat ik blijf!"
"Bla-bla, uw schuld, had u zelf maar in de gaten moeten houden zodat we u geen oor aan konden naaien met een hoger tarief toen uw contact afliep maar u trapt er net zoals onze andere klanten mooi in."
"Nou, dan wil ik wel nu meteen over naar dat voordeligere tarief dat ik vond op uw website" "Dat kan per 1 september, ik zal het nu regelen." "Ja prima, bla-bla-tuut-tuut"
(tikker de tik, klopper de klop, zoekwoord "energie vergelijken", tikker de tik (...) - hmm... nou, ze hebben geluk; voor 19 euro per jaar ga ik niet overstappen maar alleen omdat die goedkopere geen groene stroom geeft).

Ik ga maar eens heel gauw in AFAS Personal al mijn lopende contracten intikken, daar zit een handig remindertooltje daarvoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.