dinsdag 11 juni 2013

Babyblues

Het ging super goed en hoe en waarom weten we niet zeker maar ik heb toch weer last van de babyblues gekregen. Keihard van de roze wolk in de zon afgevallen en zo in het blauw en grauw terecht gekomen. Het gaat nu gelukkig al een stuk beter maar nog niet altijd helemaal goed.

Ik baal er ontzettend van, al mag ik ook dankbaar zijn dat het niet zo'n ernstige en diepe post partum depressie is als de vorige keer. Vandaag zitten de tranen weer ineens heel hoog en vloeien ze snel en waarom...?? Geen idee.
Momenteel doet het het meest zeer aan mijn moedergevoelens, ik wil zo graag genieten van mijn twee meiden en er 100% voor ze zijn maar dat gaat niet zo goed nu.
Minipenny moet ook over 5 maanden naar de basisschool en Ieniminipenny is maar een keer zo klein als nu, ik kan het niet over doen.
Denk dat ik het de komende dagen nog wel wat pittig zal hebben. Ik denk namelijk, dat het iets met m'n cyclus heeft te maken dat de hormonen al mijn goede voorbereidingen en mindset toch hebben verslagen.
Sja... tandjes op elkaar, doorzetten en er doorheen. Het wordt weer beter, dat weet ik, dat lijkt nu alleen nog zo lang te duren.

Ook sfeer verhogende factor is dat er van alles stuk is in huis. De combi-ketel is nu echt stuk. Dat houdt praktisch gezien in: geen warm water in huis en financieel gezien: een flinke aanslag op ons spaargeld.
M'n laptop is ook nog heel erg stuk, moet eigenlijk ook vervangen worden. In de bank zit een scheur c.q. gapend gat maar een nieuw bankstel gaan zoeken, daar heb ik even niet zo'n zin in. We hadden ook gehoopt dit exemplaar nog te kunnen houden, in ieder geval terwijl we in de babytijd zaten. De nieuwe moet dus wel goed schoon te maken zijn.
Ik ben weer heel erg blij dat we sparen voor dit soort dure maanden, daardoor geeft dit nu niet extra veel stress erbij. Het geld allemaal bij elkaar vind ik wel jammer natuurlijk maar het moest toch een keer.

Met afvallen gaat het dan wel weer prima ;-), ik heb heel veel buikloop gehad en ik heb geen honger dus het schiet lekker op. Elk nadeel heb z'n voordeel..

6 opmerkingen:

  1. Oh wat jammer! Het ging zo goed! Maar hebt wel een flink aantal fijne weken gehad voor de roze wolk oploste.
    Dan heb je in elk geval een goede basis om op te bouwen.
    Maar scheelt het ook niet dat je er rekening mee had gehouden dat het kon gebeuren?
    Ik hoop dat de warme zonnestralen je enorm gaan helpen! En voor de rest een dikke knuffel!

    Enorm balen ook nog eens dat er van alles stuk is. Ketel.. tja onmisbaar. Laptop, als het de enige pc in huis is... soort van ook onmisbaar! Bank.. gapend gat! Hoe krijg je dat voor elkaar? ;) Misschien tot er meer ruimte is een stukkie ducktape ;) En ik zou zeker ook even op MP of in de kringloop rondneuzen. Mijn zus heeft vorig jaar een súpergoed bankstel voor € 25,- van een oud echtpaar geweest dus nog in topstaat.

    Afvallen, tja dat is niet zo moeilijk met buikloop nee... Is ook niet eerlijk zo he ;) Ben je al wel weer een beetje beter nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Babyblues lijkt op de overgang. Hormonenkwestie dus. Misschen kan de huisarts hormoonpleister geven?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte en een dikke digiknuffel voor jou:)

    Kop op. Pilletjes slikken en alles komt weer goed:) Niet zelf aanmodderen, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de digiknuffel.
      Nee hoor, ik modder niet zelf aan, ik heb goede hulp. Dat is al opgestart in mijn zwangerschap "voor het geval dat".

      Verwijderen
  4. oh poe jammer zeg dat je er toch weer (een beetje)last van hebt, wens je veel sterkte en hoop dat je er snel overheen komt.
    Knuffiessss

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach dan komt alles bij elkaar!
    Sterkte!!!

    met een hartelijke groet,Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.