donderdag 7 maart 2013

Wat vliegt de tijd

Het lijkt nog maar zo kort geleden dat we ongeduldig wachten op een kindje dat maar niet kwam.
Het lijkt nog korter geleden dat ons eerste kind ein-de-lijk ging lopen, op onze bruiloft. Wat was ze nog een klein droppie.
Het karaktertje is nog steeds hetzelfde, meestal zooo vrolijk en blij maar wat is ze gegroeid en veranderd!

Minipenny vandaag
Het lijkt ook nog maar even geleden dat we weer zwanger bleken te zijn en dat al snel die 9 maanden nog zooo lang leken te worden. Maar toch is de tijd wel weer omgevlogen, terugkijkend.
Morgen ben ik alweer 33 weken zwanger zeg.
Met de baby gaat het heel erg goed, deze week weer een keurige groei-echo en het beweegt goed. Het beweegt veel meer dan grote zus in mijn buik, daarbij hebben we twee keer naar het ziekenhuis gekund om tekenen van leven te zoeken, dat beloofd nog wat?
Deze week werd ik heel lief en zachtjes gekieteld door een grote teen of iets dergelijks, boven in mijn buik...àààààh. Al snel bleek dat Ieniminipenny eigenlijk op zoek was naar een plekje om zich goed af te kunnen zetten. Even later ging Ieniemini even proberen of het hoofdje toch niet verder in dat kuiltje geramd kon worden, áááh!

Er wordt hier nog wat afgesnotterd door Mini en mij maar we zijn een heel stuk opgeknapt.
Sinds gister heb ik wel weer veel last van m'n zeer zitvlak en m'n heup en vandaag heb ik alle vormen van "oe" en "au" en alles daartussenin al gehad.
Nog maar 7 weken, dan is de druk van de ketel gelukkig!
Dan kunnen we foto's maken van ons viertjes samen, heerlijk.
Ik probeer extra te genieten van het zwanger zijn, het zal tenslotte zeer waarschijnlijk de laatste keer zijn dat ik een nieuw leven in me mag dragen. Zoiets moois en wonderlijks, een voorrecht van het vrouw zijn.

Ik heb nog een aardig "to do" lijstje met al dat gedoe met het UWV etc. etc. Maar goed, ik ben deze week naar de rechtswinkel geweest en daar heb ik wel goed advies gekregen. Eigenlijk was het advies ook dat we een een advocaat in de arm moest nemen maar om meerdere redenen hebben wij samen besloten om het toch zelf te doen.

Wat ik van mijn lijstje heb kunnen schrappen was "snoeien in de tuin", dat staat er al vreselijk lang op maar nu is het toch echt te laat, de nieuwe knoppen zitten al in de fruitbomen en -struiken. Nou ja, dan maar iets minder oogst dit jaar dus.
Binnenkort kan ik ook beginnen aan het voorzaaien binnen voor de moestuin.
Aan de hand van een goede zaaikalender heb ik per groep een overzicht gemaakt van wat ik welke maand kan (voor)zaaien.
Ook heb ik tekeningetjes gemaakt van de indeling voor de wisselteelt en wat ik waar wil planten. Maar even kijken hoe ver we dit jaar komen, we hebben tenslotte ook nog het kleine wondertje om voor te zorgen straks. Alles is mooi meegenomen.
Ik heb al prachtige bio aardappeltjes met spruiten eraan, aardig wat gedroogde koffiedrap om anti-slakken dijkjes te maken en ook al wat kalk van gemalen eierschalen.
Het liefst zou ik ook nog lege flessen hebben die lekker breed en hoog zijn om als cloches te gebruiken maar ja, wij kopen geen flessen frisdrank meer. Heb me voorgenomen maar eens in de prullenbakken naast de flessenautomaten te kijken de komende tijd. Of ik bedenk iets anders.

Wat heerlijk hè, dat ontluikende voorjaar? Wij hebben hier al krokussen, er zijn meer vogels, het is zonniger geweest, er zijn al lammetjes en schattige biggetjes op de kinderboerderij etc. Dit weekend komt er weer wat kou maar dat is ook zo weer voorbij.

Nu ga ik eens bedenken wat ik heel vlug kan koken, lang achter het fornuis staan zit er even niet in vandaag.

De maandafrekening van vorige maand was trouwens echt een stuk beter, veel groen goed nieuws ;-). Ik krijg het alleen niet meer fatsoenlijk leesbaar geplaatst hier dus jullie zullen me op m'n woord moeten geloven ;-).

3 opmerkingen:

  1. Ja de tijd vliegt, praat me er niet van. Ik zit nu een verjaardagsjurk te maken voor verjaardag nummer 5 alweer!

    Maar goed dat je ondanks je voorgenomen rust toch wel wat dingen gedaan krijgt.
    Ben ik heel brutaal als ik je vraag om het zaaischema etc. te plaatsen?

    En súper dat je inzet wordt beloond met een lagere maandafrekening! Dáár doen we het voor =D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door foto's zie je ook meteen hoe snel de tijd is gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Moneypenny, jij wilt wel veel hoor.... zaaien bijhouden en een klein wondertje in ontvangst nemen en voor zorgen... best druk allemaal hoor! fijn dat het met minipenny en jou wat beter gaat!
    Hier zijn de eerste zaadje gezaaid... wel binnen hoor!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.