dinsdag 6 maart 2012

Update goede voornemens/droomplan 2012

Droomlijn januari 2012(Uit: een werkweek van 4 uur http://fourhourworkweek.com/dreamline.pdf)

Wat ik over 6 maanden wil:
Hebben
1. een goede moestuin (bezig met de voorbereidingen, info inwinnen/ leren dmv boeken en een cursus, het grove werk bleek echt te zwaar voor me, ik stond na een uurtje over te geven en ik had er dagen last van)
2. een zoldervloer (eerst opruimen, dan kan manlief dat gat eindelijk eens mooi dichtsmeren)
3. een dakraam of dakkapel (wordt 99% zeker gewoon een dakraam, is ook prima, na het opruimen ga ik een proefopstelling maken)
4. een fijne tuin (mooi, rustig, relaxen) (zie 1, ook nagedacht over kleuren, mandela gekleurd met de kleuren die al in de tuin zijn (hout, groen, tegels) en daar andere kleuren bij geprobeerd)
5. waardering en vrede thuismoeder zijn (zelf anders gaan denken en doen) (err.. het is nog geen juni ;-) Het gaat al wel beter hoor :-) )

Zijn
1. eigen ondernemer (oriënteren) of werknemer (hmm... dat gaat denk ik niet lukken, ik hoor volgende week of ik op de wachtlijst kom voor 3 dagen per week revalidatie of minder dagen per week, dan wordt er ook nog een keer goed uitgezocht wat er nu precies aan de hand is. Nou ja, eerst komt dat dus)
2. goede moeder (tevreden kind dat niet te veel slaat, bijt, knijpt, goed eten) (kreeg gister nog een complimentje dat mijn kind zo goed luisterde :-), verder de gewone peuterpubertijd - ups&downs, nu Sarah loopt is ze ook van een stuk frustratie verlost en wordt ik bijna niet meer gemept of geknepen/beten)
3. gezond en fit (kunnen fietsen) (ik probeer steeds verder te fietsen maar meer dan twee kilometer is het nog niet. Ik gooi mijn voedingspatroon nu om en hoop dat het meer gezondheid gaat brengen)
4. maat 44 (6 kg afvallen) (ging goed, toen weer aangekomen, hpffgrr)
5. goede blogger (goede, leuke (kortere) teksten) (het is nog niet juni...)

Doen
1. Creatief bezig zijn (min 2 (reparatie) dingen afmaken naaien, workshop, Isis tekenen) (gaat redelijk)
2. meer sociaal zijn (meer op bezoek, nieuwe contacten maken) (gaat supergoed)
3. Lang weekend/ midweek NL (oh, poep, ik moet nog boeken)
4. Bezig zijn met Egyptologie, een onderwerp verdieping  (deze laat ik even vallen, het is al erg veel)

Voor 12 maanden staat er o.a.:
- zonneboiler of zonnecollector (mee bezig!)
- vlierbessensap maken
- kaas maken (nieuw)

Verder had ik me nog voorgenomen om een "comming out as krent" te doen dit jaar, met een nieuwe blog. Nauw... ik heb het water even getest, het was ijskoud! Laat maar...
Ik voel me af en toe alsof ik nergens echt bij pas/ hoor en alsof ik het voor niemand echt goed doe maar weet je... eigenlijk maakt dat niet uit.
Ik en mijn man kiezen ons eigen pad wel, het is goed zo en ik hoor gewoon een deel bij de "ene kant" en een deel bij "de andere kant" en voor de rest, ben ik mezelf. (Nee, ik ben niet schizofreen aan het worden, kan gewoon de juiste woorden even niet vinden)

Hoe gaat het met jouw goede voornemens?
Wil je ze veranderen?
Wil je er laten vallen?
Heb je nieuwe?

8 opmerkingen:

  1. @LLMM: bedankt voor het compliment. Het is niet alleen ons "bewust bestedingspatroon" (alias krenterigheid) maar ook biologisch, fair trade, afval scheiden, zelf maken etc. wat niet goed begrepen wordt, dat is onzin, oplichting, zonde van het geld en de tijd (en een enkeling voegt er aan toe: daar heb IK geen tijd voor allemaal hoor, als lekkere steek onder water dat ik niet werk). Werkende moeders vs thuismoeders, bespaarders vs verspillers, (super)groen vs lekker alles doen. Er is geen "goed" of "fout" vind ik, ieder doet wat hij/zij het beste lijkt en ik vind dat ik daar niet over moet of mag oordelen. De tijd dat ik me druk maak over verspillers en lekker doeners heb ik ook wel achter me gelaten, ik doe mijn ding en ik doe het zo goed mogelijk, ik draag mijn steentje bij en wat een ander doet, who am I to say?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een plannen Moneypenny, ik vind ze best veel zo voor een half jaar.Goed dat je doelen stelt, maar ... als je ze niet haalt, ook geen man overboord toch.
    Het maken van kleine stappen er naar toe lukt vaak beter dan in 1 keer het roer omgooien.
    Het belangrijkste is dat jij lekker in je vel zit, dan lukt alles beter! Heel veel succes met je plannen, wel lekker helder om een duidelijk doel voor ogen te hebben!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had niet echt goede voornemens: ben vooral bezig met wennen aan ons nieuwe huis, en het wonen op het platteland. In het algemeen wel om zuinig te leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moneypenny fijn dat je ook kunt genieten van de weg er naar toe. Leren en dingen veranderen kost altijd tijd. Tuin is heerlijk.
    Soms doe je niets fout en gaat het toch mis. Of je denkt: oeps vergeten en alles doet het geweldig!
    Hier nu een mol in de tuin.... waar is de mol.... van mij mag hij weer snel naar de overkant het park in! Mijn hele tuin is naar zijn grootje. Slikken en opnieuw beginnen. Ook mijn "vijver" in een zinken teil is ... teil stuk gevroren. Morgen wil ik even kijken wat folie voor de vijver kost. Je ziet; in een tuin blijf je altijd bezig. Jij succes met je tuin en veel plezier met de voorbereidingen!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, lijnen lukt niet echt, meer sporten en gezonder eten wel en eigenlijk is dat al mooi. Maatje 42 is ook niet zo erg he.
    Meer rust is moeilijk, ik krijg genoeg te doen door gezin, vrienden en wat verder aan komt waaien. Nu ben ik een dagje ziek thuis en tada, ik heb stilte dus alweer een boek gelezen :-).
    Elk moment rust is er Éen.

    Groetjes,
    Pien7

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw wat heb je alles goed op een rijtje gezet !!
    Het is je iig erg helder waar je doelen/wensen liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn goede voornemen was om mijn eigen richting en tempo te bepalen. En heel, heel veel is daar tot dusver uit voortgekomen. Ontspanning, energie, inspiratie, plezier, betere gezondheid, fijne contacten, lekker werken, gewichtsverlies, meer zelfkennis en -inzicht, en minder defensief gedrag naar anderen. Nu de kern in orde is, kan ik ontspannen naar anderen uitreiken. Blij dat ik dit heb mogen leren en ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Doelen stellen is goed, maar leven loopt toch anders.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.