woensdag 1 februari 2012

Huisvlijt; door de kleine meid


 Hier weer eens een berichtje en fotootje van Minipenny. Ik zat laatst met mama op de blog te kijken en zag, dat het alweer even geleden was dat er een kiekje van mij bij stond. Deze is van een uurtje geleden, ik ben hier aan het koken op de kookplaat (plankje van IKEA met zwarte rondjes uit stickervel erop) (Het speelmeubel is nog steeds niet af, mama zou nog een werkbeschrijving zou maken voor jullie, mama zegt sorry). Links staat het kasteel van de koning en koningin, ze zijn net uit bed, ik heb ze aan het ontbijt gezet (kasteel van de speel-o-theek).

 Maandag ging ik voor het laatst naar het kinderdagverblijf (en mama voor het laatst naar cursus). Mama wilde eigenlijk zondag cakejes bakken maar papa had de keuken al nodig om bier te brouwen. Mama heeft het zichzelf toen maar even makkelijk gemaakt en heeft mini roze koeken gekocht en die in de cupcakewrappers gedaan (gratis gedownload op internet; google traktatie + eventueel naam favoriete figuurtje van het moment. Ik ben op dit moment helemaal into Hello Kitty)

Op de cupcakewrappers had mama in Word een tekst geplakt (WordArt) en toen de printer aan het werk gezet. Van papier heeft mama strikjes gemaakt om het een beetje origineler te maken.

 Deze vind ik mooooi, mama's nieuwe armbandje, ik kan er niet vanaf blijven. Mama zag afgelopen weekend een soortgelijk armbandje dat best nog wel duur was.
Maandag is mama bij Action geweest, 2 doosjes met kleine kraaltjes gekocht voor nog geen 2 euro per stuk en toen heeft mama het zelf gemaakt. Er zijn nu ook genoeg kraaltjes om andere ideetjes die in mama's hoofd zitten te maken. Da's goed voor mama, ook eens af en toe wat leuks doen.Plus, mama heeft snel pijn aan haar hand dus een heel licht armbandje is veel fijner. Beter wordt het niet.

Papa is ook weer erg van de huisvlijt de laatste tijd. Hij bakt zelf lekkere speltbroden en zaaalige worstenbroodjes 's weekends. Ook zijn de bierbrouwspullen eindelijk weer eens van zolder gekomen. Papa heeft zondag met een vriend een Tripel gebrouwen. De brouwemmer staat nu in de keuken te borrelen, pruttelen en boeren (dat is het geluid van het waterslot, door het gisten moet er af en toe wat lucht uit) en dan zeg ik "Papa trinken" (Papa heeft mij verteld dat er drinken in die emmer zit).

Sinds kort kan ik ook los lopen. Ik doe het alleen niet meer. Het ging heel goed, tot ik naar het kinderdagverblijf ging, daar hebben ze aan me staan sjorren en zeuren dat ik moest gaan staan, het leek wel of de juf boos op me was. Toen werd het weer een beetje te groot en te moeilijk, dat lopen, als ik dat echt goed MOET kunnen en iedereen dat zo graag wil, vind ik een beetje eng, plus... ik ben eigenwijs, maar dat is ook wijs.

5 opmerkingen:

  1. Wat wordt ze al weer groot zeg! leuk het zelfgemaakte armbandje!
    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi wijffie is het toch!
    En het is zo n leuke leeftijd!
    Die van ons is al weer groot genoeg om op te passen bij anderen, en dat met groot gemak en overwicht.

    Wens je fijn weekend met groet ,
    Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Roos, ik zeg regelmatig "elke leeftijd heeft z'n charme", ik geniet altijd van haar maar haar ontwikkeling is nu wel erg leuk om mee te maken. Wij vallen hier af en toe haast van onze stoel omdat ze ineens een woord zegt of iets doet. Heeft ze toch weer ergens iets heel snel opgepikt en geleerd.
    Ze zat met mijn man een molentijdschrift door te bladeren en bij een foto ervan zei ze ineens "waterrad!" en van een molen in restauratie (wieken niet compleet) zei ze "molen stuk!". Nou gaat het hier wel eens over molens maar dat hebben we haar echt niet geleerd dus als je 2 jaar en 3 maandjes oud bent, is dat toch wel knap.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.