dinsdag 2 augustus 2011

To do lijstje

Gister:
- afspraak huisarts maken zodat ik niet met quasimodo-ogen op m'n trouwfoto's kom te staan: X
(ik heb mijn hele studententijd een prachtige pasfoto op m'n studentenpas en ik meen ook op m'n OV-jaarkaart gehad waarop ik stond met één rood oog en één spleetje tussen een dikke ronde aardbei aan de andere kant waardoor ik er niet bepaald flateus op stond. Toch nog maar even laten kijken en nog een oogzalfje ofzo, m'n ogen zijn nog niet goed bijgekomen van de ontstekingen)
- Doorgeven aan de belastingdienst dat ik niet meer werk ivm tegemoetkoming kosten kinderopvang: -
(Dat hoefde niet, het gaat erom of je een deel van het jaar werkt. Alleen....ik kwam er wel achter dat ik per ongeluk m'n netto uurloon heb ingevuld ipv bruto, shùùùt!! Dat wordt flink terugbetalen. "Gelukkig" daalt mijn inkomen aanzienlijk m.i.v. volgende maand, dan bel ik wel even hoe ik dit moet oplossen.)
- contact met het UWV warm houden (ofwel; het liep weer eens mis): X
- grofvuil aanmelden zodat de voortuin ontFloddert kan worden: X
- notaris voor de laatste keer mailen (over een paar weken komt die erfenis echt eindelijk, na 6 jaar): X
(Nog geen idee wat ik met dat geld ga doen, ik denk goed wegzetten op een spaarrekening (deels voor Sarah)).
- een hotelkamer boeken voor mijn stiefmoeder, vlakbij de feestlocatie: X
(zodat ze kan rusten overdag en eventueel daar overnachten met mijn vader, als zij de kamer niet nemen, nemen wij 'em wel 's nachts! Lang leve het internet en de hotelzoeksites)
- bruidsboeket bestellen: X
(sjeesusss, het is dat ik er geen vertrouwen in heb dat ik het zelf tot een goed eind breng, anders had ik het niet gedaan en zelf wat gemaakt; 85 euro voor een simpel klein biedemeiertje! Helemaal van de pot gerukt! Ik heb nog overwogen om het af te zeggen en m'n geld terug te halen maar dat vond manlief een beetje te).
- Suikervrije pruimen - beetje appel - paar bessen - jam gemaakt: X (gemaakt met agar-agar (vegatarisch geleermiddel) en appeldiksap, er staan verschillende recepten op internet en er zaten recepten bij de pakjes agar-agar)

Jam voor de buren, voor als ze terug zijn van vakantie.

- Pruimen geraapt en geplukt en bewaard voor de buren: X
(zonde om op de grond te laten rotten tijdens hun vakantie, er is nog genoeg aan de boom maar de buuf had ook wilde plannen voor jam, sap en taart dus ik probeer zoveel mogelijk te redden)
- Taartensites bekijken en de leukste, betaalbaarste en kunstigste mevrouw vragen onze bruidstaart te maken: X
- eten gekookt: X
- vuur uitgezet: ..... (oeps, dat werd een (v)uurtje extra)
- bakpan vergalt: X


Vandaag:
- Pruimenjam voorleggen aan testpubliek ter goedkeuring: X (goedgekeurd, die boterhammen waren echt in no time weg)

- Mount Washmore 1 & 2 overwinnen (1: vouw/strijkwas, 2: vuile was): .... errrr... moet nog...de dag is nog lang?
- Tiara trouble oplossen (uit 67 tiara's eentje kiezen en meteen handschoenen bestellen; voor m'n bruiloftsuitfit): .... (ik verzamel nog moed, ik heb al een uur zitten kijken, moet zo ook even bellen naar die webshop hoe hoog sommige modellen zijn, ik wil een niet te hoge tiara maar ik wil er wel een. Ik heb altijd zo'n Engelse kostuumdrama-jurk heeel even willen dragen en me heeeel even zo'n luxe kasteel- en landhuisjonkvrouw willen voelen. Nu ik mijn eigen historische jurk krijg, op m'n eigen bruiloft en het de hele dag mag dragen, ga ik ook even los en maak ik het af met handschoenen en een tiara, klaar om naar het bal te gaan... Mijn man heeft ook een mooi pak en wordt echt mijn MrDarcy....zucht...)
- verschillende kaartjes kopen en versturen (weer een meisje geboren in de familie, 2 verhuizingen): ... (daarvoor moet ik even naar Wibra (vaak leuke en goedkope kaartjes) maar ik moet toch nog ruilen bij Zeeman dus dat komt goed uit)
- Vermoeide peuter-die-toch-echt-straks-even-mee-moet-naar-de-huisarts proberen te laten slapen in de wandelwagen zodat ze onderweg hopelijk nog even slaapt: X (yesssss! Ik had er een hard hoofd in dat dat ging lukken maar ze ligt heerlijk te slapen in de hal, ik tippel er straks op m'n tenen even achterdoor zodat ik boven m'n haar kan harken en beginnen aan Mount Washmore 2)
- Dutje: .... (straks, pfff.... moe... gek hè? ;-) )

FIJNE DAG ALLEMAAL!




2 opmerkingen:

  1. Dit soort dagen ken ik! Vandaag moest ik eigenlijk ook voor een kaartje voor de geboorte van een meisje maar ik was te krenterig en heb er een leuk t-shirt in rood/witte stippen van gemaakt voor 2 euro. Lang leve de uitverkoop :-). Jullie tuin is geweldig, ik schaam me bijna dat we alles zo hebben gekocht en hebben laten leggen tegen een giga bedrag omdat het zo'n groot vlak was, in totaal 90 m2. Maar ik ben wel blij met het resultaat.
    Jij hebt eens een actie gedaan van: ik koop geen kleren meer...nou met dat in gedachten gaan mijn dochter en ik die houden, behoudens ondergoed en sokken. Dat geld zet ik opzij en dan kijken we volgend jaar wat we ermee kunnen doen. Misschien ook wel in de vakantiepot.:-).

    Groetjes,
    Pien7

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo.. Jij hebt je niet verveeld! Wat een lijst zeg!
    geen stress over kinderopvangtoeslag! Je netto salaris is lager dan het brutosalaris dus waarschijnlijk krijg je dus geld terug!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.