maandag 14 maart 2011

Puintuin

Carnaval was erg gezellig en zoals beloofd heb ik me zaterdagavond even lekker uitgeleefd, ik heb nog dagenlang pijn in m'n nek gehad van het headbangen :-) (we waren in een rock-cafe).
Carnaval heeft naast ontspanning nog iets veel prachtigers gebracht: geen (na)pijn!!! Daar ben ik wel zo ontzettend gelukkig mee!

Als ik morgen ergens last van heb, weet ik in ieder geval waar het van komt (en dan is dan wel prettig voor de verandering). Gisteravond bleek dat mijn agenda lekker leeg was vandaag en gecombineerd met de klachtvrije carnaval heeft dat geleid tot een aanval met takkenschaar, bijl en bestrijdingsmiddelen op die *****-laurierbomen in onze tuin.
Ik hoop dat ze nu, zoals ons voorspeld, zich makkelijker laten verwijderen zodat we verder kunnen met de tuin.

Ik wil nog wat zaad voor kruiden, bleekselderij, peultjes en rucola zaad gaan bijkopen, voor de rest heb ik wel even genoeg voor dit jaar, zeker omdat de tuin op de schop gaat. Ik heb nog zaad spinazie en slasoorten, die komen in groentenkratjes te staan. Zo kunnen we ze toch nog verplaatsen als we bezig zijn met de tuin overhoop halen.

Bij de voordeur wil ik nog steeds een leuke plantenbak met een mooie vaste plant. Ik dacht eigenlijk aan iets leuks op stam maar toen ik in onze tuinboeken ging bladeren om uit te pluizen welke plant geschikt is voor die plek, in een bak, kreeg ik inspiratie voor iets anders.
Met kippengaas maak je een leuke vorm en dat laat je begroeien met simpele en voordelige klimop.

"molenromp"


Het leuke is ook nog, dat het nu gratis is. Ik had nog een plantenbak, ik had nog groen gaas, ik had nog stekpoeder en van de buren hebben we gratis klimop gekregen doordat hun klimop het erg leuk vind in onze tuin. Hoera voor de verwilderde tuin, er was zoveel (mooie) klimop, ik kon genoeg stekken.
Ik ga een windmolen maken van gaas, zal m'n man ook wel leuk vinden en het is origineler dan een kip of een konijn. Over het algemeen is klimop ontzettend tuintuig dus ik denk dat het wel aan gaat slaan.
Ik ben wel erg vroeg met het stekken en ik had toch nog stekpoeder dus ik heb dat gebruikt.
Met mooier en warmer weer krijg je klimop waarschijnlijk ook heel goed gestekt zonder stekpoeder, gewoon wat afknippen, gaatje maken met een stokje, spriet erin steken, water geven en afwachten.

2 opmerkingen:

  1. Gek word je van de klimop. Je moet er snel bij zijn, want dat spul woekert zo erg. Gr. LZV

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk idee! laat je ook later het resultaat zien
    met een fotooke?
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.