vrijdag 4 maart 2011

Carnaval

Morgen is het weer zo ver: carnaval. We zakken morgenmiddag weer af naar beneden de rivieren, naar het beloofde land: Brabant.
Ik voel me een half ontaarde moeder; Sarah blijft hier bij de oppas en wij gaan een avond op stap in Brabant. Ik weet wel dat het juist onder het kopje verantwoordelijk en goed ouderschap thuis hoort, dat je netjes een nuchtere oppas regelt tot je zelf weer boven water bent de volgende dag maar zo voelt het (nog) niet.

Eigenlijk kriebelde het wel een beetje: ik wilde wel eens een nieuw carnavalspak, ik loop al jaren in hetzelfde rond.
Om mijn behoefte aan "iets nieuws" te bevredigen heb ik wel een nieuw grappig haarbandje met bloemetjes er bovenop gekocht, voor 1 euro, waar ik weer jaren mee kan doen (als ik 'em niet kwijtraak). En klaar!

Het maakt eerlijk gezegd toch niet meer zo super veel uit wat je aan hebt, je staat zo opgepropt in de kroegen dat maar amper te zien is wat iemand nou echt aan heeft en daarnaast is de hele kroeg ook half dronker.
De enige foute carnavalskleding die je aan kunt trekken is geen carnavalskleding aantrekken, dat is ook wel lekker aan carnaval, heel veel maakt niet uit; wat je aan hebt, hoe gek je doet, hoeveel of hoe weinig je drinkt en vroeger maakte het ook niet uit of je elkaar eens per ongeluk aan stootte of niet.
Als het echt fout ging en zeer deed werdt het goed gemaakt met en biertje en dan ging je samen ff hossen even later. Met carnaval weet je gewoon dat het kan gebeuren dat je jezelf zeer doet of dat een ander het per ongeluk doet (al dan niet in beschonken toestand), als je daar niet tegen kunt moet je gewoon thuis veilig op de bank gaan zitten. Brabanders snappen dat.
Helaas denken nu ook veel mensen (van boven de rivieren) dat carnaval wel een leuk feest is; om rotzooi te komen trappen en ruzie te zoeken of ze snappen er gewoon geen barst van.
Tot een paar jaar geleden vond ik het nog prachtig en gezellig in Den Bosch met carnaval, de stad puilde uit van de mensen, de straten waren vol maar er hing wel zo'n leuke en goede sfeer. Mensen die elkaar niet kenden spraken elkaar aan en hadden lol met elkaar, er was niks (tot weinig) aan de hand.
Nu is het echt TE druk en de sfeer is niet meer zo ontspannen en vrij, jammer hoor. Ik ben dus erg benieuwd hoe het dit jaar wordt, ach, onder elkaar zullen we het wel super gezellig hebben hoor.

Houdoe en tot na de carnaval!

3 opmerkingen:

  1. Sommige mensen denken dat je ook alcohol moet drinken om leuk carnaval te vieren .... helemaal niet nodig... een grappige "outfit" levert al voor de hele avond plezier..... (spreek uit eigen ervaring)
    Alaaf!!! Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Zena: hahaha :-) ;-) echnie!
    Sarah is inmiddels al bij de oppas, wij gaan nog even spullen inpakken en dan vertrekken we. We zijn net al snikkend in elkaars armen gevallen maar voor de rest gaat het wel...snif.. ons lieve meisje.
    @Magreet Aan de drank hoeft inderdaad helemaaaal niet om het gezellig te hebben. Ik ben ook toch al prettig gestoord van mezelf dus het komt altijd wel goed met de lol bij mij. Ik ga vanavond lekker gek staan doen, het mag nu een paar dagen legaal, ghi-ghi-ghi..;-)
    Mijn zus zei dat ze zich gister al aangeschoten voelde terwijl ze niet gedronken had. Ze was gewoon helemaal melig van gezellig samen de school van de kinderen versieren en de voorpret (onder elkaar) van de carnaval.
    Nou ja, hoe jullie ze ook doorbrengen, fijne dagen allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jij ook prettig gestoord bent... ik ben het ook .... geen alcohol nodig om gek te doen...
    Ik heb al een afspraak voor volgend jaar carnaval.
    Jij veel plezier!!! En je dochter heeft het vast ook ontzettend naar haar zin.
    Laat je maar eens lekker gaan zonder haar... kun je er weer lekker even tegen.

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.