dinsdag 1 juni 2010

Wat leuk, een haan, ben d'r helemaal kapot van!


Ik heb echt geprobeerd me niks meer aan te trekken van die haan en het lukte best... tot ie vanmorgen om 5 uur voor het appèl blies! Aawgr... ik ben zo moe, duf en duizelig van het slaapgebrek. Ik kon ook al moeilijk in slaap komen dus ik heb echt weinig uurtjes op de teller staan.
Ik ga toch maar eens bij die mensen aanbellen of ze het beest niet 's nachts in een goed donker nachthok willen zetten en 's morgens pas loslaten, schijnt te kunnen helpen.
M'n haar is wel leuk geworden, vanavond komt de thuiskapster nog even terug om highlights in m'n haar te maken (blond en knalrood, ik wilde dat al lang een keertje doen, ff iets geks met m'n haar).
Ik ga zo maar thee maken en in de thermoskan een voorraad aanleggen om de ochtend door te komen. Misschien zie ik dan weer kleuren na een paar bekers en kan ik nog wat aan het huishouden doen en dan rond 12 met Sarah mee naar bed en dan vanmiddag maar aan de cola. Weltrusten...eh, fijne dag bedoel ik...
Oh ja, vandaag niet vergeten om weer een kasboek te starten. We hebben eergister tussendoor uit nieuwsgierigheid de saldi opgeteld en 't gaat goed maar ik had laatst geconstateerd dat het boodschappenbudget nogal uit de pas liep dus het kan een stukkie beter. Ik lees op andere blogs over de club van 450 (rondkomen met 450 euro voor een gezin van 4). Ik heb op de site van het Nibud zitten rekenen voor ons drie, ik geloof dat ons maandbudget rond 370 uit zou komen, dat vind ik veel voor alleen voeding eerlijk gezegd, 85 euro per week??!! Voor voeding alleen zit ik normaal gezien zo rond de 40/45 per week.

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig plaatje. Maar een haan is toch een natuur geluid als je het vaak genoeg hoort wen je er aan. Hier ook ongeveer 40 euro per week maar wij zijn met 2 personen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O vreselijk zo'n haan.
    Wij hebben s'morgens vaak 2 duiven op onze makelaar zitten.
    Vreselijk. Ik ga dan altijd mijn bed uit om het raam te openen en ze weg te jagen.
    Veel sterkte...en lekker met de buren gaan praten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was geen club van 450,- hoor haha ik begon met een uitdaging voor mezelf maar iedereen gaat het nu opeens proberen dus vandaar de club van 450,- ;-)
    Dat is trouwens NIET alleen voor boodschappen maar voor alles!
    Dus ook de drogist, apotheek, cadeautjes enz enz wij zijn met 4 personen.

    Poeh hey dat is lekker zo'n haan, zou inderdd maar ff bij de buren gaan praten maar ik denk niet dat jij de enige bent die er last van heb?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij doen het als gezin met vier personen ook met 450 euro per week. De ene keer is het iets meer en de andere keer wat minder. maar gemiddeld blijven we altijd op 450 euro hangen zonder er echt moeite voor te doen. Maar het liefste zou ik nog minder willen....maar das moeilijk......zeker met impulsieve ideeén zoals een bbq of een etentje organiseren voor vrienden....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo,

    Ook hier een vermoeide moeder met een buurvrouw met HAAN!!!!!!!!!!!
    We hebben 4 kleine kinderen 5,3 en een tweeling van 8maand en een van de tweeling word elke ochtend om 5 uur huilend wakker nu al 4 weken lang het gevolg om 5:10 is ons complete gezin wakker en met de middag zijn de kinderen chagerijnig van moeiheid zegt de buurvrouw doodleuk dat ze er vanzelf wel een keer aan wennen.
    Ik zelf merk dat mijn energie aan het eind van de week echt op is.
    Super hoor middenin een woonwijk vrijdag hebben we de hele dag bruiloft en zijn we pas om half 2 s'nachts thuis heerlijk toch dat je dan gemiddeld 3 uur kan slapen!!!!!!!!!!
    Super irritant dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben hier in de buurt drie hanen,eentje van een buurtbewoner, eentje van de hovenier en eentje van de kinderboerderij. En ja, we wonen in een woonwijk. Ik heb er geen last van, maar ik kan me wel indenken dat andere mensen er knettergek van kunnen worden.
    Hopelijk lost een gesprek iets op.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.