vrijdag 25 juni 2010

Even een buggy boeken

Gelukkig ben ik klaar met het boeken van de vakantie, ik ben blij dat het geregeld is. We zitten nu in de buurt van Zeveren, Poesele en een stuk daaronder Aarsele (sorry hoor, ik kon het niet laten, ik zat gister op de kaart te kijken wat er zoal in de buurt lag en het viel me zo op), dat ligt in de buurt van Gent allemaal. We zitten niet ver van Brussel (waar een bierbrouwerijmuseum schijnt te zijn maar ik geloof ook een museum met Egyptische artikelen, dat wordt opsplitsen of een drukke dag), Bokrijk, de Belgische kust, Lille en nog heel veel leuke plaatsjes en bezienswaardigheden. Het is een rustige en groene camping en er is natuur en een kasteel op loopafstand, ideale combi dus. We hebben er al veel zin in.

Misschien gaan we dus nog wel een dagje naar de kust, ik moest daarom aan dit melig filmpje denken dat ik ooit op de Belgische TV heb gezien, we lagen helemaal dubbel dus ik wilde het even delen ter vermaak: http://www.youtube.com/watch?v=7_zo8SlDsQM

Manlief wilde het kleine koelkastje maar even meenemen op vakantie, handig, toch? Vast wel handig ter plaatse maar echt niet nodig, we hebben een koelbox en op de camping kun je gratis elementen invriezen (scheelt bovendien ruimte in de auto, met een beetje puzzelen passen de konijnen er dan weer bij, kunnen die ook gezellig weer mee op vakantie en het scheelt oppaskosten).

We wilden toch maar ook vroeg of laat eens een buggy kopen, eentje met 5 standen (van zit tot lig) en die aan de fiets mee kan (liefst ook met boodschappen mandje onderin). We hebben een fijne wandelwagen maar in mijn autootje en achterop de fiets is het wat minder handig allemaal. Op Marktplaats maar eens wat gezocht, poeh nou, wat een prijzen nog voor "een buggy voor erbij" met onze wensen.
Nieuw kunnen die dingen blijkbaar wel tot 800 euro kosten. Duh! Voor wat metaal en stof??!! Ik krijg zo het idee dat er ook een hele markt is voor mensen die ook de kinderwagen als statussymbool zien. Mij kan het persoonlijk niet zo boeien. Het gaat er toch om wat er IN de wagen zit?
Enfin, al snel had ik wat moois gevonden dat precies aan onze wensen voldoet en dan is het nog een nieuwe ook.
Volgende week gaan we de buggy ophalen bij het magazijn in Rotterdam en dan maken we er een leuk dagje uit van (was goedkoper dan de bezorgkosten en ik wil het even zien). Twee vliegen in een klap.

Ik heb even wat gegoogled, het schijnt op een dure buggy te lijken en ik zag op de site meer dingen waarvan ik dacht dat het gekopieerd was van duurdere merken (stokke kinderstoel bijvoorbeeld) maar dan veel goedkoper http://www.bebeqo.nl/. Een buggy vinden en boeken was echt een stuk makkelijker dan die vakantie!

Vanmiddag heb ik een dienst op de Speel-o-theek (en morgenvroeg ook, denk dat ik maar een matrasje meeneem) en kan ik daarvoor of erna nog mooi even kijken naar handige reisgidsen. Die koop ik eigenlijk nooit, die leen ik altijd van de bieb.
Ik heb net met een kloppend hart ingelogd op onze biebpassen om te kijken naar de openstaande boetes, ik wist dat het niet goed was. De totale schade is wel behoorlijk groot, Sarah heeft 9,15 open staan en ik 3,30. Dat is alles behalve consuminderen. Hè, die kinderen toch, ik heb toch zo vaak tegen Sarah gezegd dat ze haar boeken moest inleveren maar ja, druk met oefenen met draaien en graaien.... kinderen....;-)

2 opmerkingen:

  1. Oh jee zijn die dingen zo duur? Wij moeten ook nog een goede buggy kopen voor de vakantie, dus moet nog op zoek. Maar ben ook niet van plan om van die hoge prijzen neer te leggen. Ga maar eens gauw op zoektocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @budgetgirl: die op de afbeelding is 40 euro, 53 als je 'em thuis laat bezorgen. Er staan wel goedkope op MP hoor, maar hebben dan maar een stand en dat is voor onze kleine meid nog niet zo handig.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.