zondag 17 december 2017

Settelen

Onze verhuizing is alweer 8 maanden geleden (echt?). Na elke verhuizing, breekt er een periode aan, dat je je nog even moet settelen. Voor mij is die periode nog niet zo lang geleden volledig gestart.
Vanaf het moment dat we ons huis gingen verkopen, schakelde ik over op de hoogste versnelling en omdat geen enkel voertuig daarvoor geschikt is en dat van mij al helemaal niet meer, crashte ik net na de verhuizing. Een burn-out.
Pas nu begin ik meer om me heen te kijken.
En hee, daar zijn ook nog mensen om misschien eens een sociale kring mee op te bouwen.
Enne, pfffff... wat moet er nog veel gebeuren aan dit huis, nou ja, alle percelen beter gezegd.
Op dit moment kunnen we bijvoorbeeld een van onze parkeerplaatsen niet gebruiken omdat het a.te drassig is b. de keermuur flinke scheuren vertoond en we niet met voertuig en al bij de buren uit willen komen.  Of op een schaap dat er graast. Erg snel ziet het vrolijke vijftal in de wei er niet uit.
De oplossing: duur! Net als zoveel dingen aan het verbouwen van een opknappertje, duur.
Die shit dag dat het rioolbedrijf voor de derde keer bij ons op de koffie kwam bijvoorbeeld: meer dan 1000 euro (maar wel een putje om het chemisch toilet van de camper in te kunnen legen gekregen, dat dan weer wel).

U kunt wel raden mijne dames en heren, hoe het met ons verbouwbudget gaat.
Ik heb me altijd afgevraagd hoe mensen toch zulke grote budget overschrijdingen op hun verbouwbudget kunnen maken. Het blijkt reuze eenvoudig te zijn.
Ons ging dat niet gebeuren, wij hadden de kennis in huis en je kunt gewoon alles budgetteren.
Alles was gebudgetteerd, schoonmaakmiddelen, schroeven, vervanging van een klusapparaat, friet afhalen zelfs.
Maar ja, shit happens dus.
Op dit moment weet ik nog steeds niet hoe ver we al over budget zijn. Blissfully unaware noemen de Engelsen dat. Het is meer dan 10.000 sowieso.
Het grootste en duurste probleem is toch steeds de uren die je moet inhuren omdat de kennis, vaardigheden of tijd ontbreken. Of bijvoorbeeld dure apparatuur, zoals een betonzager, graafmachine of complete poepzuiger.

We nemen nu even pauze, in januari gaan we weer plannen en budgetten maken. Blissfully unaware...




2 opmerkingen:

  1. Hééé, een teken van leven! Ik hoop dat het met je gezondheid en die van de rest van het gezin toch wel soort van goed gaat, ondanks alle perikelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend vervelend voor jou en je gezin, zo'n burn out hakt er zo in!
    Gelukkig dat je nu weer wat aan het opkruipen bent, ik heb je grappige schrijfsels ook gemist. Blissfully unaware, die is leuk. Geniet ervan, zolang het duurt en hoop je in 2018 weer te lezen! Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.