dinsdag 15 juli 2014

Nieuwe auto en verjaardag

Voor de verjaardag van MrPenny hebben we een impuls uitgave gedaan. We hebben mijn rode nep-Panda (Seat Marbella) ingeruild voor een nieuwe rode auto. Die van mij begon toch wel erg vaal te worden op sommige plekken.


Tenminste, dat stond er op Facebook afgelopen vrijdag...;-)
Ik had iets geregeld voor MrPenny wat hij al heel lang wilde: in een Ferarri rijden. Eerst wilde ik de Ferrari voor de deur zetten, waar normaal mijn rode monstertje staat en zijn reactie filmen.
Dat kon de consuminderaar in mij echt niet (à 57,50 per kwartier) maar ik vond dat ik er ook wel even lol van mocht hebben dus we gingen naar het verhuurbedrijf in mijn rode autootje om hem er naast te zetten. ff lachen.
Nou... zoek de verschillen..

Minipenny sprong verschrikt op en trok een sprintje toen de Ferrari gestart werd, heeft ze ook geen last van bij mijn auto ;-).
MrPenny vond het heel erg gaaf, heeft het er nog veel over gehad en zijn mondhoeken stonden ver omhoog gekruld. Hij had de Ferrari mogen laten brullen in een tunnel, als een kind zo blij die jongen.
Ik word er echt niet warm of koud van, een Ferrari. Het enige waar ik dan wel jaloers naar keek was de lak ;-) (zie tweede foto ;-)).  
Ik vond dat MrPenny wel wat extra's had verdiend, hij zorgt zo goed voor ons huishouden en de meiden als ik even niet (helemaal) kan. Een keertje een beetje met geld smijten moet kunnen.

Na de Ferrari rit zouden we naar een leuk plaatsje gaan en daar gaan uit eten met het gezin, MrPenny mocht kiezen waar hij heen wilde.
Ienimini zou nog slapen tijdens de rit maar viel laat in slaap en moest nog wel even een tijdje slapen, vond MrPenny. Heel zorgzaam... Ik was ook in slaap gevallen en werd wakker... bij de Duitse grens....
Ja, ik heb echt de goede echtgenoot gekozen, die jongen blijft me verassen :-)
Zijn Hyundai moest ook even brullen en toen met 160 over de Duitse bahn. Waar je al geen inspiratie van kan krijgen.
Ach, heerlijk, eten in Duitsland, laten we eens lekker gek doen.
Even later reden we voorbij een grote supermarkt en bedacht ik me dat we wel meteen er een einkaufsreise van konden maken. Dus zijn we nog gestopt bij de Duitse Lidl voor wat dingen die Lidl in Nederland niet of niet meer heeft (bouillonpoeder, biologische volkoren pasta, chili con carne mix, kamille thee, aardappeltjes in pot, Duitse soep etc.).
En nog heel fout bij de Duitse Wibra (de KIK; Kundschaft Interessiert Ka nichts; waarschijnlijk dezelfde gebrekkige arbeidsomstandigheden tijdens de productie als bij Wibra) twee schattige jurkjes gekocht voor de meiden voor Ka nichts.
(En dan de dag erop wel heel hypocriet, consuminderend en duurzaam innemen zodat ze er twee zomers mee kan doen... kuch... nobody's perfect...)

Het eten in de molen van Kalkar was erg lekker en de bediening erg goed. In Nederland vind ik de horeca bijna altijd teleurstellend. Als het eten al eens goed is, zit je weer de hele tijd zonder drinken. In Duitsland heb je dat bijna nooit.


Het was eigenlijk een heerlijk middagje vakantie. Precies wat we nodig hadden na de afgelopen weken.
Ik hou van mijn man en zijn rare ideeën!


6 opmerkingen:

  1. Nou niet alleen Mr. heeft genoten Mini ook... zo te zien, wat een prachtig koppie ;)
    gefeliciteerd
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd nog!
    Wat een leuke verrassing voor je man!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke verrassing zeg! En gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd en wat een leuke verjaardag zo onverwachts toch!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd. Welke kleur auto heeft je man?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groen of groen grijs, afhankelijk van hoe lang geleden de laatste poetsbeurt was, hoezo?

      Verwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.