zaterdag 7 mei 2011

deze week

Voordelige nasi: paar scheppen nasikruiden uit grootverpakking (Makro) en zelf gekweekte taugé (natuurvoedingswinkel voor de "zaadjes", opgekweekt in een oude pindakaaspot met panty erover ipv een speciaal kweekglas)

Onder het maken van de nasi onze uk in de smiezen houden, die heerlijk in haar bak zand (/zandbak) speelt  buiten. De bak staat voor het raam en als ik de lamellen weg trek (en de raampjes open zet), kan ik haar prima in de gaten houden terwijl ik bezig ben in de keuken.

Sarah is wel zo gek met haar zandbak en ik wordt een beetje gek van de was, de vloer steeds vegen en zuigen en echt overal zand (ook al trekken we de zandbakbroek en buitenschoentjes nog wel buiten uit en kloppen we ons kind voorzichtig doch duchtig uit buiten). Ach ja, het kind is er zo blij mee, we nemen het maar voor lief.

De tuin(en) moet nog steeds maar ik hoop dat we snel zo ver zijn dat we alle spullen en gegevens hebben en dan kunnen ze beginnen.
Ik ben veel bezig voor de speel-o-theek, we hebben binnenkort een evenement om wat geld in het laatje te brengen en ik heb me bezig gehouden met wat PR-dingetjes.

Morgenochtend krijg ik dat zelfgemaakte dingetje van Sarah waar ik zo benieuwd naar ben en misschien dat ene boekje "Leven van 1 euro per dag" dat ik had gevraagd voor moederdag. Hier mag met moeder- of vaderdag mama of papa ook bepalen wat we gaan doen die dag. Ik heb een fietstochtje naar een kasteel hier in de buurt gevraagd, met picknick en wandeling rond het kasteel. 's Avonds gaat MrPenny koken voor ons, we gaan straks naar Brabant voor een verjaardag en dan nemen we asperges mee.
Net heb ik al de tabouleh (couscous salade) gemaakt, zo heerlijk maar we hebben het in Nederland niet in de supermarkt helaas dus ik heb nu zelf tabouleh gemaakt (even gegoogled), zodat het lekker door kan trekken voor morgen. Ik heb er al van gesnoept; yam-yam-yam! In het recept staat dat je tomaat, ui en komkommer zou moeten raspen, nou, ik heb het grootste deel dus fijn even door de blender heen gestuurd en een deel fijn gesneden voor 't gemak, ging ook prima.

1 opmerking:

  1. Klinkt heerlijk je recept... Een fijne moederdag morgen!!!
    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.