donderdag 20 januari 2011

Printer uit de zon en gratis (naai)cursus

Jawel, er vielen zowaar weer wat heerlijke zonnestralen binnen in huis. Ik zie zo uit naar het voorjaar, ik ben wel een beetje klaar met die winter.
Op donderdagochtend doe ik de huishoudelijke boel boven, samen met Sarah (die gaat met een doekje zo hier en daar de vloer aaien, ik hoop nog steeds dat ik haar kan leren het leuk te vinden om de plinten te doen ;-) )
Toen ik die zon zag dacht ik aan de tip die ik laatst ook ergens las, zet je printer uit de zon, dat scheelt inktpatronen (ivm uitdrogen). Ik heb mijn printer toen uit de zon gezet maar hij was toch weer ergens anders op de tafel terecht gekomen.
Ik moest toch even herinrichten zodat ik boven de naaimachine kwijt kan (ik vind beneden toch wel erg rommelig en ik ben bang dat er eens een keer een naaldje ontsnapt, die dan door Sarah gevonden wordt).

Ik ben toch heel blij dat ik een naaicursus heb gedaan, ik kan bij lange na nog niet alles maar wel al genoeg om simpele dingen te (ver)maken. Ik zag laatst dat de volksuniversiteit hier ook curussen aanbied voor een redelijke prijs. Met een korte cursus en een voordelige machine kun je al heel veel (besparen).
Ik heb wel eens een aflevering gezien van een naaicursus op TV, zag er niet slecht uit, die kun je hier terugzien of gratis online volgen bij http://elearning.teleac.nl/.

Bij de kringloop en Lidl staan zo vaak  goedkope naaimachines dat ik spijt heb dat ik een dure nieuwe heb gekocht toen mijn moeders oude Singer echt met pensioen moest. Ik heb mijn machine wel op de groei en voor de toekomst gekocht, ik hoop tzt weer lessen te gaan nemen, beter te worden in naaien en ik hoop de machine dus ook nog jarenlang nodig te hebben.
We hebben bij de kringloop ook van die prachtige oude trapnaaimachines gehad laatst, visioenen van gezellig en zonder electra zitten naaien in de woonkamer doemen dan bij mij op maar erhmm.... toch maar niet.

Ik zag, nu ik zocht naar die naaicursus, trouwens nog meer leuke en nuttige gratis cursussen bij teleac; fiets onderhoud, klussen thuis, meubels vermaken, EHBO, taart versieren, scrappen, vogels kijken c.q. beluisteren (oh leuk, wil ik al een tijd, ik weet nooit welke vogel ik hoor en wil het al jaren leren).

Onze oven was trouwens dinsdag al gerepareerd bij Selectron, als we hadden gewild, waren we de oven dus maar 2 dagen kwijt geweest in plaats van "jaaa.... dat zou nog wel eens een paar weken kunnen duren" via Bobshop. Morgen gaan we weer naar Arnhem en nu wel even naar oma en wandelen in het openluchtmuseum. Ik denk dat we morgenavond maar pizza eten, we moeten toch testen?!

Morgenochtend hebben we nog een andere prioriteit; Sarah heeft een paspoort nodig, we hebben gister een vakantie geboekt naar Egypte. Oh, ik zie er zo naar uit, manlief en Sarah Egypte laten zien en mijn liefde voor de Egyptologie delen (zoals mijn man al de liefde voor molens al heeft gedeeld, Sarah kan al "molen" zeggen en ze vindt het prachtig, dus ik moet even er ook wat liefde voor Egyptologie ingieten voor het te laat is).
Het is mijn huwelijkscadeau aan mijn man. Compleet logisch toch, om je huwelijksreis tussen je officiele trouwdag en bruiloft in te doen ;-)?

6 opmerkingen:

  1. Wat een goede tip van die naaicursus gratis online volgen! Ik sla hem op onder mijn favorieten en als ik dan ooit een keer tijd heb.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk naar Egypte! Staat ook op mijn wensenlijstje dus dat komt nog.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk even weg!

    Maar over je dure naaimachine moet je geen spijt hebben.Ik heb 30jaar geleden mijn Bernina gekocht! Daar kocht je toen ook een leuk 2 de hands autotootje voor,maar wat een plezier .Alles heb er op genaaid tot trouwjurken toe!
    En nog steeds naait hij moeiteloos door een dikke spijkerstof laag. Ik moet eerlijk bekennen dat ik behalve korter maken etc niet meer zelf kleren maak. Voor alles is een tijd en de aardigheid en het vinden van mooie en modische stoffen is er af. Ik heb ook altijd voor mijn plezier kleren gemaakt en niet omdat het moest. En dan is de keuze ook anders. Maar om mooi en goed te leren naaien moet je veel les nemen! Bij mij kon je niet zien wat gekocht of eigen werk was .Dat was en de originaliteit mijn kick.

    Groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ooit eens geïnformeerd n.a.v. een verzoek op teletekst om kandidaten: men zocht toen voor vrijetijdtv (is dit denk ik ook?) kandidaten - iets nieuws leren, reiskosten vergoed - het leek me wel wat, het was alleen op een doordeweekse dag - en dan kon ik niet.... Klonk toch wel interessant - binnenkort maar weer eens kijken welke cursussen ze hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik verlang ook zo naar de Lente...

    Voor mijn dochter hebben we een oude naaimachine op Marktplaats gevonden; zij heeft nu wekelijkse naailessen voor 5,50 per keer. Ze vindt het geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er is nu veel onrust in Egypte. Kan jullie reis nog wel doorgaan?

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.