donderdag 26 augustus 2010

streeploos schoonmaken met regenwater

Laatst, ik moet me enorm verveeld hebben, keek ik een stukje van "Die Ludolfs" (serie over Duitse broers die een autokerkhof runnen, voor wie het niet kent). Volgens "de expert" was het veel beter om je auto te wassen met regenwater. Ik heb laatst dus al eens m'n auto gepoetst toen het regende.

Nou wilde ik later vandaag de vloer even afnemen en op een of andere manier kwam ik op het idee dat je vloeren ook misschien best goed met regenwater kunt afnemen voor een mooi, streeploos, waterbesparend resultaat.



Er lag namelijk ineens genoeg regenwater op de vloer......... De planten op de vensterbank beneden krijgen ook vanzelf water (het loopt van onze slaapkamer (foto boven) door naar de woonkamer.

Waarschijnlijk is er iets mis met de goot boven het rechterdakraam waardoor er water onder de dakpannen loopt. Ik dacht eerst nog dat de dakgoot niet goed was en ik heb nog een groot zeil vanuit de dakramen over het dak en de goot gelegd. Dat vond de met spoed bestelde aannemer wel prettig, had ie een fijn droog plekkie om onder te werken maar het probleem werd niet opgelost.
Manlief is nu op weg naar huis vanuit Zwolle voor verder salvage en beoordeling van de dienstverlening van de aannemer, die had in mijn optiek misschien wel even een noodvoorziening mogen treffen om verdere schade te voorkomen maar ik heb er geen verstand van, manlief wel. Als de aannemer van elke blaam gezuiverd wordt, zullen we maar vlug een afspraak maken voor de reparatie van het dak(raam) om daarna een paar ribben uit ons lijf te trekken.

Tja, doe je allemaal niks aan, komt wel weer goed. Paar mooie dagen zodat alles kan drogen, veel hopen en wat emmertjes verf er tegenaan en het zonnetje schijnt weer. Hetgeen wat me nog het meest heeft geirriteerd vandaag is niet dat het gebeurd is en dat we schade hebben maar het gedoe met de verzekering(stussenpersoon) en alle onduidelijkheid.

Het was bij ons niet het geval maar bij deze ook de tip; zorg dat je goten schoon zijn, ook die boven dakramen etc., kan een hoop (water)schade besparen.

Ik had vandaag een hoop willen uitwerken voor Transition Town, maandag bespreking, daar is tussen het dweilen, bellen en plaatsen van zeilen met tussendoor voor Sarah zorgen dus bar weinig van terecht gekomen. Sja, soms loopt je dag niet helemaal zoals je het voor ogen had.

3 opmerkingen:

  1. O wat ontzettend balen. Daar zit je echt niet op te wachten!!!
    Hoop dat de kosten meevallen!
    groetjes van Yentl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ai... toch maar weer eens die goot ontstoppen (morgen) aiaiai.
    Ziet er wel uit als een nieuw huis dit... kans op constructiefoutje wel aanwezig lijkt me?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vreselijk al dat water binnen...
    goed dat je man zelf veel kan ...
    Ik duim mee voor droog en mooi weer
    sterkte hoor!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.