maandag 13 maart 2017

Voor je iets kopen gaat en hoe het hier gaat

Ik kreeg net een reactie van Mel en wilde in mijn antwoord verwijzen naar een handige vragenlijst-voor-je-iets-koopt, die bij mij in mijn hoofd zit opgeslagen.
Bleek die nog niet op mijn blog te staan (of ik kan hem niet vinden).
Deze vragenlijst, of de "Pin Pas als ... Als je het zeker weet" van Genoeg is ook goed te gebruiken als je aan het opruimen en minimaliseren bent vind ik.
Ik heb ooit eens een lijst van 40 vragen in het Nederlands gehad maar die kan ik helaas zo even niet meer vinden. In deze lijst zijn ook vragen opgenomen als: waar ga ik het opbergen in mijn huis? Heb ik zin en tijd om het te onderhouden? Wat ga ik uit mijn huis weg doen? Etc.
De Genoeg pin pas, deze kun je downloaden en printen op: http://www.genoeg.nl/handig/pinpas/. Heel handig voor in je portemonnee!


Hoe het hier gaat.
Over minder dan drie weken krijgen we de sleutels van ons nieuwe paleisje. Er is al veel opgeruimd, weg gegaan en voorbereid, in theorie zouden we bijna alles zo moeten kunnen inpakken.
In theorie zei ik dus hè? ;-).

Ik probeer wat planten uit de tuin te stekken. Onze paastaken zijn van de druivenstuik, met kamperfoelie takken erbij, gaan ze wortelen op water, dan heb ik nog meer stekken.
De fruitbomen gaan toch niet mee, de laatste set kopers wil ze houden.
De laatste set kopers inderdaad, we zitten inmiddels aan het derde setje. Van de eerste kopers ging de verkoop van hun huis niet door, dus ze moesten zich terugtrekken.
De tweede kopers kwamen 5 uur voor het voorbehoud afliep, om 8 uur 's avonds op 16 februari aan met een afwijzing voor een hypotheek van 10 januari, terwijl ze na 10 januari nog uitstel hadden aangevraagd vanwege een papiertje, wat een loonstrookje bij een nieuwe werkgever zou zijn. Het bleek een negatieve BKR notering te zijn. We hebben er niet eens meer op gereageerd, om zo lang dan te wachten, dat is puur een machtsspelletje en aan negativiteit aandacht schenken, is zonde van onze energie.
En dus konden wij een paar weken geleden weer opnieuw in de verkoop, gelukkig was het weer binnen een week verkocht. En nu hoop ik op "drie maal is scheepsrecht".

Zaterdag zijn we toch nog maar eens naar ons nieuwe stulpje gereden, om het even weer te zien. Weer wat buren ontmoet en gezellig even mee gekletst. We kennen nu drie buren al. In totaal hebben we 6 buren, omdat onze tuin aan de overkant van de dijk ligt en we aan een klein straatje wonen.
De tuinburen die we leerden kennen, bleken twee dochters te hebben en de nieuwe buurvrouw kruide haar oudste dochter van 17 meteen even onze kant op als oppas. Dat is dus ook mooi geregeld want het meisje dat ik via Facebook al had gevonden, heeft een nieuwe baan.
Naast onze tuin staan nu schapen in de wei, heel gezellig. Misschien zitten we over een paar weken op ons terras naar dartelende lammetjes te kijken. Verderop in de straat lopen er al lammetjes buiten en de andere kant op lopen herten en paarden.
We hebben er heel veel zin in. Mijn man ziet wel heel erg op tegen de verbouwing. Het is ook nog druk op zijn werk en alles bij elkaar is zijn ADD op volle sterkte daardoor. Ik maak me wel zorgen om hem.
Mijn lijf is ook niet zo blij met de stress maar goed, over een maand of twee, ziet alles er heel anders uit!

1 opmerking:

  1. Ha, fijn om weer iets van je te horen, ik wilde je al mailen hoe het met je ging! Gewoon volhouden hé, het wordt zóóó leuk, het wonen daar - ik verheug me er al op om op de fiets langs te komen! En: mijn eerdere hulpaanbod blijft gewoon staan, mocht je hulp nodig hebben van een ervaringsdeskundige v.w.b. verhuizen (en rommel, en schoonmaken, en stress....)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.