zondag 4 oktober 2009

Nesteldrang?

Het uitje vrijdag was erg leuk. We hadden het ook niet langer moeten uitstellen, ik loop inmiddels rond alsof ik de grote trom draag in de harmonie-optocht. Op een of andere manier raak je van dat stilstaan en dan weer een stukje lopen een beetje uit balans en lijkt het alsof je voorover kunt vallen dus je gaat wat achterover lopen.
Ik kom ook ineens steeds wat aan in gewicht, dat is normaal als je op het einde bent. Woensdag ben ik 37 weken zwanger, dan is Minipenny in principe "af". Ben benieuwd wanneer het nu komt, te vroeg of te laat.
Ik was wel aardig gestrest geraakt van die gordijntjes die niet goed waren/ niet af waren. Dacht ik dat de babykamer af was, heb je dat weer. Ik was er echt helemaal onrustig van, zal wel nesteldrang zijn.
Ik heb gister een stoelkussenhoes genaaid van gordijnstof die ik over had gehouden van het inkorten en ik ben naar een fourniturenzaak geweest voor een mooi bandje om de gordijnen te kunnen restaureren. Ik dacht een enorm leuk bandje gevonden te hebben met molentjes erop, de kleurtjes klopten ook met het kamertje dus ik helemaal blij. Thuis gekomen keek ik nog eens naar dat band en dacht "wat raar dat die hartjes allemaal op z'n kop staan en de wieken van de molen kloppen ook niet helemaal". Nog eens goed gekeken..... bandje omgedraaid....errrrr. .....ja.... het waren dus beertjes die ik op z'n kop had gehouden!! Soms zie je wat je wil zien.

Vandaag had ik het rijk alleen en heb ik de gordijnen kunnen herstellen met flinke rustpauzes ertussenin. Ik naai nog niet zo lang en ik ben er ook nog niet zo goed in maar het resultaat is om aan te zien gelukkig. Een paar naden zien eruit alsof ik lichtelijk dronken achter de naaimachine zat, oeps. Ik heb de gordijnen ook gestreken en opgehangen. Toen ben ik uitgeput in een stoel gezakt om van het uitzicht te genieten; kamertje weer klaar...pffff...
Ik zal er nog wel een keer foto's van maken hoe het nu is geworden.
Als ik morgen niet de rekening van vandaag gepresenteerd krijg lukt het misschien ook nog wel om de opbergzakken te maken die nog boven de commode gepland zijn, kan dat meteen mee op de foto.

Vandaag lekker makkelijk gegeten, ik had het recept van de minestronesoep die ik uit de vriezer had gehaald op het forum gezet maar ook even hier:
(super makkelijk voor een luie of drukke dag als je er ook wat van invriest, kan met eventueel gewoon brood of stokbrood erbij als complete maaltijd dienen, ook handig voor eters op verjaardagen)

Minestronesoep:

bakje spekreepjes
ui
boontjes, in stukjes
witte bonen
aardappel of knolselderij in blokjes
blik gepelde tomaten
bouillonblokjes
Italiaanse kruiden
macaroni (handje tot flinke handvol)
event. worteltjes, paprika of andere groenten naar keuze

Spek aanfruiten in soeppan, ui aanfruiten en eventueel als laatste kort wat knoflook. Alle groenten toevoegen* en alles onder water zetten, zoveel bouillonblokjes toevoegen als nodig is. (*Blik gepelde tomaten met vocht erbij doen, gepelde tomaten beetje klein snijden) Laten koken. Als alles bijna gaar is, macaroni en Italiaanse kruiden naar smaak toevoegen, eventueel wat peper. Als de macaroni gaar is, is de soep klaar. Eventueel fijn geraspte kaas erover.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.