donderdag 22 oktober 2009

Loterijen; wat ledje?

Vandaag bij AH m'n gratis led-lamp via de postcode loterij opgehaald. In principe een leuke en goede actie maar sorry, ik ben een zeur maar ik heb me eigenlijk geërgerd aan de hoeveelheid en het soort verpakking en drukwerk wat er weer bij zat. Waarom moet die led-lamp in hemelsnaam in een metalen blikje met daar omheen nog een doosje met kartonnen inzet met erbij weer een boekje?
Die post van de postcode loterij herinnerde me eraan dat ik dat loterij-gebeuren nog steeds moet opzeggen. Eigenlijk vinden we het al langer zonde van het geld maar we hadden ook wel iets van; toch wel balen als de prijs hier in de straat valt. Dat is nou precies waar de postcode loterij handig op inspeelt volgens mij.
Laatst las ik ook een nieuwsbericht dat prijswinnaars van een loterij bedreigd waren om geld los te peuteren. Dat was eigenlijk wel de druppel; ik heb geen behoefte aan rare types hier aan de deur (eigenlijk al te beginnen met die overdreven kale biljardbal en die andere snuiter van de postcode loterij ;-) ). Ook mensen met kwade bedoelingen weten precies waar de prijzen zijn gevallen.
De loten zijn nu ook nog eens duurder geworden dus nog een mooie aanleiding.
Wij komen er ook wel zonder tonnen of miljoenen, misschien zelfs nog wel een heel stuk gelukkiger. Het lijkt me veel zorgen en gedoe geven, heel veel geld hebben.
Opzeggen dus, weer 10,25 bespaard per maand!

Verder gaat 't wel goed met de buikbewoner en big momma. Sommige dagen ben ik behoorlijk moe en doe ik niet zoveel meer. Het is aan de ene kant nog steeds niet helemaal te bevatten dat ons kindje in m'n buik zit en dat het binnen afzienbare tijd ook bij ons is en in onze armen ligt. Wat een mooi wonder.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb nooit meegedaan met de postcode loterij, dus denk ook dat ik redelijk nuchter zal reageren als het hier in de straat valt: dan had ik maar mee moeten doen en anders even zuchten en weer door gaan. Er zijn ook wel grote prijzen gevallen bij de sigarenzaak waar ik nog wel eens een kraslot koop (voor een cadeautje ook wel: dan heb ik liever dat een goede vriendin van mij wint dan degene die hem in plaats van mij zou hebben gekocht... ;-)

    Wanneer ben je precies uitgerekend?
    Dan weet ik nog hoe lang ik (ongeveer) heb voor het Grote Namenraad Spel :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Petra,
    Ik ben a.s. woensdag uitgerekend. Minipenny zal dus tussen over een halve dag tot over 3 weken ter wereld komen.
    Ik heb me gister nog versproken, mijn zus weet het geslacht nu. Daar ben ik mooi klaar mee, ik had met Mr.Penny afgesproken dat degene die zich zou verspreken en de boel zou verraden een jaar lang de luieremmer naar beneden moest brengen en legen. Dit ga ik dus nog een jaar lang horen. Ik was er eigenlijk wel vanuit gegaan dat die verstrooide proffesor van mij het voor elkaar zou krijgen maar nu ben ik dus zelf 't haasje.....

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.