zaterdag 24 oktober 2009

"Home cinema"

Gisteravond wilde ik in eerste instantie nog een keertje met z'n twee naar de film. Mwa... toch misschien niet zo handig met m'n toeter en rugpijn dachten we later.
Toen kwam ik later op het idee om een leuke DVD te huren bij de bieb en gewoon popcorn in de magnetron te poffen. Het DVD'tje kostte 2 euro en de popcorn iets van 50 cent. Naast dat het voor mij een stuk comfortabeller was (lekker languit op de bank) scheelde dat dus ook nog eens parkeerkosten, 2 bioscoopkaartjes, duur drinken en popcorn. Wij zijn niet eens lid van een videotheek en huren eigenlijk nooit een DVD dus, ach, voor ons was 't weer een keer wat anders. Zo'n hele home cinema set hebben we niet hoor, ondanks de titel, gewoon een TV van 15 jaar oud en een goedkope speler (35 euro, heeft Mr. Penny gekocht voor ie mij leerde kennen), werkt ook prima. Het is maar waar je tevreden mee bent, wij zien en horen het ook prima zo. Mijn zwager moet al aan een nieuwe TV als het gras niet meer mooi groen is als hij voetbal kijkt, op een of andere manier gebeurd dat heel snel ofzo.....? Ik ken ook mensen die blijkbaar een erg gevoelig gehoor hebben en zich ergeren aan geluidskwaliteit die volgens hen niet voldoende is, gelukkig zijn wij allebei lawaaidoof dus misschien storen wij ons daardoor daar ook niet aan (da's geen grapje, ik heb in ieder geval een verstoorde signaal-ruis verhouding en van Mr. Penny weten we het ook wel zo goed als zeker, af en toe heel onhandig, vroeger iets te dicht bij geluidsboxen gestaan en walkmans te hard gezet misschien).
Maar, ergo: 't was dus net zo leuk als naar de film gaan.
Ik had nog twee andere leuke films gevonden die ik nog steeds wilde zien, ook meteen goed voor de verplichte rust. Vandaag ook nog twee films gekeken, toen ik een DVD wilde opzetten bleek er net een goede film op TV te zijn dus die heb ik eerst gekeken, toen wat was gedaan en toen lekker die film gekeken.
Toch wel een uitkomst, die bibliotheek, we lenen er heel veel en we proberen minder boeken te kopen, we hebben er nl. al rond de 400 heb ik ooit geteld. Ik heb laatst wat opgeruimd en er aardig wat uit de collectie gegooid. Een aantal heb ik de afgelopen maanden verkocht via bol.com en de rest staat klaar voor de kringloopwinkel.

Verder gaat het goed, Minipenny heeft op dit moment al even de hik, dat voelt wel grappig in m'n buik al hoop ik wel dat het zo overgaat voor die kleine. Gister dachten we heel even dat de bevalling begon maar nee hoor.... Ik wil Mini zo graag lekker vast kunnen houden inmiddels, sja, nog even geduld...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.