zaterdag 17 oktober 2009

Bespaard op de slotenmaker

Er was een hogedrukspuit in de reclame voor een schappelijke prijs dus gister ging Mr. Penny die eentje halen om ons tuinpad te fatsoeneren en te ontdoen van groen (mos, lekker glad).
Meteen uitproberen natuurlijk. Enfin, uurtje later stond er 1,5cm water onder in het keukenkastje c.q ons hele keukenblok (waar laminaat voor ligt). Later vond ik het rubberen ringetje dat tussen de kraan en de aansluiting had gemoeten onder in het kastje dus niet zo heel erg verwonderlijk.
Oei, even ingrijpen dus. Mr. Penny moest nog wel ons huis en de stoep verder afspuiten door al het vuil dat was opgespat dus ik ben even bij de buren gaan vragen of we hun buitenkraan mochten gebruiken en dat mocht gelukkig. En toen... waaide de voordeur dus dicht (Mr. Penny begint vaak te mopperen als ik de knip/het boompje (hoe heet zo'n ding nou, een raamboompje maar dan op een deur, nachtslot ofzo?) naar beneden haal zodat de deur niet dicht kan waaien. Ik heb het bovenste boompje al kapot gekregen vorig jaar dus hij heeft wel gelijk maar toch.... Ik doe het normaal alleen als hij niet thuis is ;-) ). Ik had gedacht dat Mr. Penny z'n sleutelbos wel op zak had zoals altijd (zo'n mooie flateuse dikke bult in z'n broekzak waar ik maar niks meer van zeg), niet dus.... oeps! Daar stonden we dan, Mr. Penny druipend nat tot bijna aan z'n middel (volgende keer laarzen en een regenbroek aantrekken) en boven nat van de regen en ik met m'n hoogzwangere toeter zonder jas buiten (en we moesten nog lunchen ook en hadden honger). Gelukkig konden we nog in de schuur schuilen. We hadden een aantal opties; een slotenmaker bellen (konden we meteen nieuwe cilinders kopen aangezien we alles gelijksluitend hebben), een ruit van de deur inkeilen met een steen en een nieuwe ruit laten zetten (ook weer 100-150 Euro), wachten tot de andere buren thuis kwamen (die hebben een sleutel) of eigenwijs gaan proberen de deur open te krijgen met materialen uit de schuur. Nou ja, wij zijn best wel eigenwijs en ons bent zuunig dus...
Eerst hebben we geprobeerd te flipperen (dat is iets tussen de deur steken, creditcard of dun pasje en het beweegbare deel van het slot proberen weg te drukken zodat de deur open gaat) met van die plastic plantenkaartjes maar dat lukte dus niet. Toen zijn we gaan proberen om de klink naar beneden te drukken via de brievenbus met allerlei dingen die we vonden in de schuur en maar door de brievenbus heen wilden (fietspomp, hark en ander tuingereedschap, waslijndraad, ander draad, afvoerslang van een vaatwasser, tuinslang, etc., etc. ). Na ik denk 3 kwartier lukte Mr. Penny het uiteindelijk, met een stevig hengsel dat hij van een grote emmer verf af had gesloopt.... Wat een opluchting!
Gelukkig is het water onder het keukenblok zover ik nu kan zien ook mooi door de vloer de kruipruimte ingekropen en hebben we ook geen waterschade. Daar komen we dus weer heel erg goed(koop) vanaf!
Ik heb gister wel Mr. Penny moeten masseren en insmeren omdat hij flink spierpijn had gekregen van kletsnat in de wind staan en het zou me niet verbazen als hij een verkoudheid of meer heeft opgelopen maar voor de rest valt de schade dus wel mee.

Nu ik weet hoe "makkelijk" het gaat, de voordeur openmaken via de brievenbus (als je erop getraind bent), ben ik wel nog alerter erop dat de voordeur 's nachts op alle sloten en boompjes zit, overdag zet ik er ook wel het slot op als ik ga slapen aangezien het boevengilde nogal brutaal is.

Verder gaat het wel goed, Minipenny is vrij actief, ik voel ook aan de kracht van schopjes en andere bewegingen dat Minipenny gewoon sterk genoeg is nu om geboren te worden. Van mij mag 't! Ik probeer Minipenny ook te verleiden om naar buiten te komen door te vertellen dat er buiten echt veel meer ruimte is (om te bewegen) maar ik geloof dat de moeder-kind communicatie nog niet optimaal is, het ouderlijk advies wordt in ieder geval nog in de wind geslagen ;-). Ach ja, dat zal nog wel vaker gebeuren ;-).

3 opmerkingen:

  1. Een Surinaamse kennis vertelde me dat je de bevalling kan laten beginnen door tonic te drinken en verse ananas te eten. Maar ook hier geldt 'in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst'...';-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mijn buurvrouw kreeg ik de tip om een kopje olijfolie te drinken .....maar dat vond ik toch te vies voor woorden bovendien leek me dat geen succesverhaal....je baby komt als ie dat zelf wil en geen dag eerder!

    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de pufclub hebben we het ook over die middeltjes gehad. In tonic en/of bitter lemon zit kinine (ik geloof ook in grapefruitsap) en in ananas zit ook een stofje dat wee-opwekkend kan zijn maar dat helpt allemaal alleen pas als je al tegen de bevalling/weeën aan zit. Olijfolie schijnt op je darmen te gaan werken, je darmen gaan dan meer werken waardoor ook je baarmoeder kan gaan samentrekken maar hiervoor ook; het geeft alleen het laatste zetje.
    Je kunt ook nog samen met de papa de stevigheid van de bedklossen gaan uitproberen maar dat schijnt 't dus ook al niet te doen als het gewoon nog niet zo ver is.
    Afwachten maar dus, alleen mijn lichaam en misschien een beetje Minipenny kunnen beslissen wanneer ik "mag".
    Ik denk dat de natuur dit bewust doet ;-), op het eind raak je het goed beu en als je dan eindelijk weeën hebt ben je misschien wel zo blij dat je de eerste uren het nog niet zo erg vindt?? ;-) ;-) Ik krijg niet veel eten meer naar binnen, brandend maagzuur, spaans benauwd (astma)omdat het zo vol is daarbinnen, ik hoop dat ik dus de eerste uren op de blijdschap kan teren ;-). Je kunt altijd hopen in ieder geval...

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.