donderdag 3 juni 2010

Goed nieuws

(op afbeelding klikken om te vergroten) (UPDATE getverderrie, uren zitten prutsen, is het niet goed leesbaar, daarom staan de teksten nog maar een keer hieronder.. jammerdebammer...) I would like to thank presentationmagazine.com for the free use of the editable powerpoint newspaper templates I used http://www.presentationmagazine.com/editable-powerpoint-newspapers-407.htm



Haan verlaat wijk
Onder druk van buurtbewoners
hebben de bewoners van nummer 213 besloten hun haan per a.s. vrijdag de huur op te zeggen.
Buurtbewoners reageren opgelucht. Net toen gisteravond een verzamelde groep buurtbewoners de overlast die de haan veroorzaakte besprak en plannen maakte om dit aan te pakken, kwam het goede nieuws dat de haan vrijdag vertrekt.
De haan vertrekt met bestemming onbekend. De bewoner van nummer 213 gaf gisteravond aan dat hij “gek werd” van de niet aflatende stroom klagende buurtbewoners aan zijn deur. En zo toch tot zijn besluit is gekomen.
Een buurvrouw gaf aan vandaag de bewoners van 213 nog een bedankje te gaan brengen voor hun besluit. Zij waardeert het dat dit probleem als buren onderling opgelost kon worden en vind een bedankje daarom wel op zijn plaats.

Recept van de dag Zomerse hutspot uit de wok De wortels zijn momenteel voordelig maar weer voor winterse hutspot is het bepaald niet. Snij of rasp daarom de wortelen, aardappelen en uien eens (of laat de keukenmachine dit doen) en bak de stukjes ongeveer 5 minuten in een hete wok. Ook lekker met (pittige) spekreepjes: http://www.smulweb.nl/790693/koken/recept/Roerbak-hutspot-met-pittige-speklapjes.


De warme washand van de week Heeft u ook goede of slechte service meegemaakt, geef u dan op voor de warme washand (<-kost minder water dan een douche) De warme washand gaat deze week naar de thuiskapster, zij informeerde na een aantal dagen zelf bij haar klant naar de tevredenheid en komt komende week het tegenvallende resultaat van twee kleuren high-lights (niet zichtbaar) bij haar klant herstellen. Dat verdiend een warme washand.

Ei overleefd magnetron
Hoewel iedereen weet dat het vragen is om problemen kwam deze ochtend een gekookt ei uit de nieuwe magnetron van MP. “Ik was erg nieuwsgierig toen ik in de gebruiksaanwijzingen las dat ik een ei kon koken met de stoomfunctie, het ging prima”, laat zij weten. Toch gaat zij waarschijnlijk deze functie niet vaak gebruiken. “De eieren moeten wel 15 minuten in de magnetron, dat verbruikt wel erg veel stroom, dan kun je eieren beter even 1 minuutje goed laten koken en daarna na laten garen in de pan met deksel erop ”, zegt zij. “Dan moet je wel 1 minuut optellen bij de tijd dat je ze normaal laat koken”. MP voelt zich gelukkig met de nieuwe combi-magnetron. Haar vorige magnetron van hetzelfde merk was 15 jaar oud en aan vervanging toe. De vervanging werd lang uitgesteld, MP gooit niet graag weg maar het gezin was nu echt aan een volledig functionerende en schone magnetron toe. “Ja”, geeft zij toe, “af en toe ben ik misschien iets te zuinig”.

Nieuwe technologie tegen kattenterreur
In een tuin in de buurt wordt momenteel een nieuwe methode om katten uit de tuin te verjagen getest. De hiernaast afgebeelde eend begint na activering van de beweginssensor in zijn buik luid te kwaken. Sinds de installatie van de eend, afgelopen maandag, is er niet meer in de tuin gegraven of gepoept dus het lijkt een geslaagde onderneming. De eend moest eerst wel goed geplaatst worden, de eerste dag reageerde hij ook op voorbij rijdende auto’s. Hij is toen voor straf in de hoek gezet.

Positief denken brengt geluk
Gebak in huize Penny Mevrouw Penny neemt afscheid van een van haar thuiszorgers. Omdat het goed gaat.
Er werden deze week vele wensen spontaan vervult in huize Penny. Gewenste chocolade, een bijzonder leuke reïntegratiejob, het vertrek van een haan, het leek wel of mw. Penny het geluk aantrok.
Boeken zijn er vol geschreven over de geheimen van positief denken, wat vind MP van deze boeken? “Pff…”, zegt ze, “ik, hecht daar heel weinig waarde aan”. Toch hoort ze mensen vaak zeggen dat ze zo positief in het leven staat, heeft dat dan toch met haar geluk te maken? “Ik denk dat postief denken wel zeker met gelukkig zijn te
maken heeft, maar dan op een hele andere manier”. “Wanneer je kijkt naar wat wél goed gaat en je zegeningen telt, vallen de leuke en mooie dingen je meer op dan de minder leuke dingen en voel je je gelukkiger, denk ik.” “Als mensen me tegenwoordig vragen “Hoe gaat het?” dan zeg ik vaak “Er gaat heel veel goed”. “Die heb ik ook van iemand anders geleerd hoor maar als je dat uitspreekt en ook zo kunt denken, kijk je eerst naar alles wat goed gaat in je leven en dan pas wat er minder goed gaat”. “De negatieve dingen krijgen zo in minder grote rol.” “Wat ik ook van iemand heb geleerd is “Je mag het elke dag opnieuw proberen”. “Wat je ook fout hebt gedaan of je voorgenomen gister, dat zegt niets over vandaag”.

4 opmerkingen:

  1. Nu dit nog printen en ingooien bij de eigenaars...samen met een recept voor coq au vin.

    Sterkte, zal ik je nog oordopjes sturen?

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Pien: nee hoor, oordopjes zijn niet meer nodig voor komende nacht. Mocht de nood aan de man komen, een buurman heeft toegezegd dat ie het goed vind als we de haan naast zijn bed zetten, hij heeft er geen last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het niet laten om hier "Het Ei" van Jaap Fisscher te plaatsen. Klassieker, misschien wel te vinden op Youtube.....!!!

    Ik kocht een ei, de melkboer zei
    't Komt zo onder de kip vandaan
    Ik ben nog te laat van huis gegaan
    Om het mee te kunnen nemen
    Hier heeft U een jong leven
    Voor zestien cent of meer
    En namens de ouders: Smakelijk eten, meneer
    Het lag nog warm, te leven in mijn hand
    Ik mikte reeds zorgvuldig op de harde hete rand
    Van de pan en ik kon de geur al ruiken
    Van dit al te vroeg geremde kuiken

    Toen het ei zei, toen het ei zei
    Denk 'ns dat het een jongetje is
    Dat je je gaat staan bakken
    Denk 'ns dat het je broertje is
    Dat zacht sist in de pan
    Denk 'ns dat 'ie verkrampt uit angst
    De rand probeert te pakken
    En dat 'ie dan terug in de boter glijdt
    Wat dan, wat dan... ?

    Ik rolde het zorgvuldig in een deken
    En heb toen zelf twee weken liggen wachten op iets moois
    Slechts verwarmd door een hoop
    Slechts verwarmd door een hoop
    Lakens tot het ei begon te kraken

    En 't kuiken zei, 't kuiken zei
    Haha, 't was geen jongetje
    Dat je had willen bakken
    Haha, 't was je broertje niet
    Dat in de pan was gegaan
    En ik had me weer voor de zoveelste keer
    Door een kuiken laten verlakken
    Maar de volgende dag at ik rijst met hele jonge kip of haan

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.