woensdag 9 juni 2010

nieuwe dag, nieuwe fiets, nieuwe baan, nieuw kabinet?

Nieuwe fiets
Tadaa, zie hier mijn nieuwe gebruikte fiets. Ik liep er vanmorgen tegenaan toen ik van de brillenman in het winkelcentrum af kwam. Ik wilde dit merk nog eens proefrijden maar voor de deur stond een tweedehands exemplaar in de mooiste kleuren die ik tot nu toe heb gezien. Hij is bruin met roze, heeeel mooi vind ik. Ook mooi meegenomen dat het een tweedehands is, scheelde weer 300 euro met een nieuwe van hetzelfde model en 600 euro met mijn tweede keus. Ik ben zo blij dat ik alweer klaar ben met dat gezoek en vergelijk, ik had er eigenlijk niet zo'n zin in deze keer. Nieuwe baan
Vandaag mocht ik beginnen in de kringloopwinkel, ik heb echt super leuk werk. Ik mag thuis ook graag decoratie en meubels verzetten, wat nieuws bedenken, nog eens verzetten, bij elkaar zoeken wat leuk is, etc. Gewoon lekker trutten met spulletjes dus. Dat is nu mijn baan, heeeerlijk. Toen ik bijna weg ging kwam er een klant naar me toe die complimenten kwam geven over de inrichting van een ruimte die ik net samen met mijn voorgangster opnieuw had ingericht. Leuke baan en waardering ook nog in een dag, wat wil een mens nog meer? In m'n hoofd zitten al ideeën en kasten, banken, lampen en van dies meer die ik nog bij elkaar wil gaan zetten, als ze niet verkocht zijn maandag tenminste.
Er prijkt zelfs, jawel, een naambadge op mijn borst met onder mijn naam "Styliste".

Soms vragen mensen je wel eens wat voor werk je doet, duidelijk met de bedoeling om je in een hokje of klasse (mbt intelligentie) te kunnen plaatsen. Omdat "ik werk niet, ik zit in de ZW" twee gesprekjes nogal snel deed stilvallen heb ik toen maar een bullshit functietitel bedacht, dat horen sommige mensen blijkbaar graag. Ik heb dus al bedacht dat ik kon zeggen dat ik "in het Facility Management zat" (een schoonmaker heet tegenwoordig Facility Medewerker dus als huishoudmoeder met de broek an ben je al vlug Manager, toch??). "Och, ik werk eigenlijk voor een grote en een kleine klant (respectievelijk Mr. en Minipenny ;-) ), wij doen van alles, schoonmaak, gebouwenonderhoud, afvalmanagement, catering (resp. schoonmaak, klusjes, afvalscheiden en koken), heel veelomvattend, jaaaah, leuke functie", had ik kunnen zeggen. Maar ja, toen vroeg niemand het meer natuurlijk. "Opvoedings (ervarings)deskundige" had ook nog gekund maar daarbij had ik het risico ingecalculeerd dat mensen dan vragen zouden gaan stellen over kinderen opvoeden, niet maar dus.
Dit weekend ga ik naar een studiedag (Egyptologie), bij lezingen kom ik wel vaker het type tegen dat graag naar functie en status informeert maar nu heb ik dus weer een nieuwe, ik mag echt zeggen dat ik styliste ben :-) en dan lieg ik niet. Ik ben weer iets, ik ben weer een medewerker, jippie! Ik ben trouwens ook best wel moe :-) dus ik ga nu lekker relaxen en slapen zo. Wat we voor potentieel nieuw kabinet krijgen hoor ik morgen dus wel.


9 opmerkingen:

  1. All round manager taxibedrijf, hoofd hovenier, directeur financiele zaken...en verzin ze maar! Maar stylist klinkt ook super....
    Je baan klinkt heel leuk. Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat je een baan hebt, en dat ie bevalt. Fantastastisch. Ik merk ook vaak dat als ik verklaar 'huisvrouw' te zijn, de gesprekken inmiddelijk worden gestaakt... Ehhh, moet éven een nieuw drankje bestellen.
    Die zien we nooit meer terug.
    Evenals Balk-ellende.

    Ach ja, ik (en niet onbelangrijk mijn lief) weten wel beter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Huisvrouw/huisman zijn is een baan met meer uren dan op kantoor zitten aan een bureau. Ook fysiek zwaarder.
    Fijn dat je zo'n leuk werk hebt. Je loopt wel 1 risico: dat heel snel je huis vol is met leuke spulletjes die je daar tegenkomt, dan heb je je eigen kringloopwinkeltje thuis.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé, je hebt een echte 'moederfiets'! Leuk hoor! En ideaal zo voor de helft van de prijs.
    En wat heerlijk dat je in je baan kunt doen wat je hobby is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig! Je functie thuis. Helaas beoordelen veel mensen inderdaad op wat je doet, of wat ik ook weleens merk op opleiding.

    Ik ben 2 dagen aan het werk voor een baas en 5 dagen "Gezinsmanager"!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je nieuwe baan, waar je op je nieuwe fiets heen kan. Ik vind je fiets er mooi, veel plezier met beiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier met je nieuwe fiets en je nieuwe baan, al "was" je daarvoor ook al genoeg natuurlijk.

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de felicitaties. Ik ga denk ik maar een lijstje maken van dingen die ik nog nodig heb, zoals een buggy en een fietsenrek, daar ga ik me aan proberen te houden als ik in de kringloopwinkel aan het werk ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vooral dat afvalmanagement klinkt goed - ga ik ook maar eens aan mijn lijstje functies toevoegen......
    Mijn streven: in eerste instantie - 20 kilo?

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.