vrijdag 11 juni 2010

Nieuw jasje

Oh, leuk, blogger heeft weer nieuwe sjabloontjes, meteen een leuke uitgekozen.
Ik vond het nog steeds wel erg roze hier dus dat komt mooi uit.

M'n nieuwe fiets fietst zaaalig, ik heb 'em vandaag opgehaald.
Meteen even gesjopt, ook wenskaarten gekocht bij Wibra. Ze hebben daar al wenskaarten van 0,39 of 0,50 en er zitten wel aardige tussen. Ik heb weer een hele voorraad, voor het geval wij er toch nog eens aan denken om attent te zijn (wij vergeten het zo vaak, die verjaardagen, verlovingen, zwangerschappen, beterschap, etc.).

Manlief en ik hebben wat in de tuin gewerkt vandaag, gras gemaaid, terras gemaaid. Ja, dat lees je goed, ik heb het terras moeten maaien! Het terras aan de waterkant stond weer vol met heermoes, grrr... (nu halfvol, moet nog een kant doen en dan onkruid gaan trekken en wegkrabben). Pffff... of die tuin van ons nog ooit wat wordt...
Ik zou dat onkruid zo graag een ziekte bezorgen zodat het echt uitsterft en dan heb je op andere plekken in de tuin weer plagen en ziekten waar je het niet wil hebben.... tja, de natuur...
De slakken zagen gisterochtend ook mijn boerenkool aan voor het ontbijtbuffet, ik heb wel 12 van die dikke lange slijmjurken weg moeten pakken op 1m2 (die gaan dan met een boog in het water, helaas is het treurig gesteld met het zwemonderricht onder de slakken...). Ik ving de slakken eerst en dan bracht ik ze naar openbaar groen maar er is geen beginnen aan in onze tuin.

Ik wil eigenlijk dit jaar niet op vakantie maar gaan klussen aan huis en tuin. Manlief ziet dat niet zo zitten geloof ik (klusontwijkend gedrag).

Weet je wat ik heb zitten denken? Dat er eigenlijk een website zou moeten zijn waar mensen hun tuin of terrein aan kunnen bieden om in te kamperen en waar mensen die op vakantie willen ergens ook een vraag-advertentie kunnen plaatsen ("jong echtpaar met bungalowtent (3x5) zoekt kampeerplek nabij Biesbosch - geen el. nodig, wel graag water").
Misschien heeft Trijne in Sneek wel een grote tuin waar best een tentje of caravan kan staan en misschien vind ze het ook niet erg als er tussen 9 en 10 in haar huis gedouched wordt als zij thuis is. Misschien heeft of wil ze geen electra, misschien ook niet vreemden door haar huis, zoiets zou je allemaal kunnen afspreken of aangeven ("Plek 4x6 aangeboden achter onze moestuin in Sneek, geen EL beschikbaar, wel koud water(kraan), douchen tussen 9-10u of op afspraak") . Zeker in deze tijd zou het voor veel mensen een uitkomst zijn. De kampeerders kunnen voordelig kamperen en mensen met genoeg plek in hun tuin kunnen een zakcentje bijverdienen. Ik vrees alleen dat er zo hier en daar in gemeentelijke verordeningen staat dat het niet mag of dat er weer regeltjes of wetjes zijn. Hoewel, wij hebben ook vroeger wel eens bij kennissen met een boerderij in de wei gestaan met de caravan, waarom zou je kennissen niet op je eigen terrein mogen laten overnachten? Ben je ook niet al "kennissen" als je kennis hebt gemaakt op een website?
Ik vind kamperen nog best wel duur, als je de overnachtings- en weekprijzen vergelijkt met een voordelige hotelkamer of zelfs vliegreisje loopt dat soms niet zo heel ver uiteen. Ik snap best dat het onderhouden en runnen van een camping geld kost en dat dat geld vaak ook nog eens in maar een paar maanden verdiend moet worden maar feit is dat het naar verhouding best duur is. Zouden jullie mensen in jullie tuin laten kamperen?
(Bij mij zou het in principe best mogen, ware het niet dat onze tuin te klein is (er kan een speelgoed tipi in maar rechtop slapen lijkt me dan weer niet zo fijn) plus dat we geen achterom hebben waardoor we iedereen meteen een sleutel van ons huis zouden moeten geven. Als ik een grotere tuin met een achterom had een een lappie gras in de hoek ofzo, dan zou ik het wel prima vinden)

Ik ga nu toch maar eens naar bed, morgen moet ik alweer om half 9 op de trein naar Leiden zitten voor een studiedag (Egyptologie). Ik moet echt eens gaan afkicken van de cola, als ik dat 's avonds ga drinken blijf ik te lang op!

6 opmerkingen:

  1. Och, als je eens wilt kamperen mag je hier in de tuin. Helaas is alles bestraat dus je moet wel een lekker luchtbedje meenemen. Wij zijn vaak werken maar als ik de schuifpui open laat dan kun je naar het toilet en de keuken in om je te verzorgen. De douche is betreden op eigen risico ivm pubers die gel, make-up en andere zooi nodig hebben en daar de bijbehorende troep mee maken.
    Volgens mij kan dat wel voor een dagje zonder dat de buren meteen op de stoep staan :-).
    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik er ruimte voor had, zou ik dat zonder meer doen, lijkt me hartstikke leuk. Ik roep ook niet voor niets al jaren dat ik ooit nog eens een B&B ergens begin. Helaas heb ik op mijn betegelde terras geen plaats of mogelijkheid voor kamperen, maar anders deed ik het. Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Onlangs kreeg ik - om het onkruid tussen de tegels te verwijderen - een soort staalborstel op een steel. Reuze handig en voor ong 8 euro te koop bij de bouwmarkt.

    groeten van M.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, wel een grappig idee. Ik heb ook geen plek tussen de moestuintjes en de rest van de tuin waar ik niks aan doe (lekker laten groeien en bloeien). Misschien zou ik eerder voor een woningruil gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ruim een week geleden sliepen er dertig mensen in onze voortuin! Een scoutingkamp voor een nacht. Gezellig? Ja. Druk? Enorm, vooral bij het toilet en in de badkamer ( terwijl we nu boven geen toilet hebben, wegens de verbouwing) Doe ik het nog een keer? Ja, in Juli komt er opnieuw een scoutinggroep logeren. Hopelijk hebben we dan weer een eigen toilet boven.
    En in de (zeer nabije) toekomst wil ik een pipowagen in de tuin, waar(soms betalende en en ook mensen die weinig te besteden hebben) gasten kunnen logeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie nieuwe layout!
    Je idee van kamperen in de tuin vind ik slim! Maar het zou mij inderdaad niets verbazen als dat niet zo maar mag.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.