dinsdag 8 juni 2010

Laatst had ik manlief voor een broodje rookworst toch omgekocht om m'n fiets te maken? Nou, veel gefietst heb ik nog niet, steeds gedoe met die voorband. Manlief vond uiteindelijk uit dat de fietsenmaker me een te grote maat had verkocht.
Met die wetenschap ging ik naar de fietszaak waar de binnenband was gekocht....... en ik ging daar af als een gieter. Ik kreeg ter plekke een lesje "binnenband vervangen voor dummies" (ventiel vastzetten, beetje oppompen, goed rond leggen en vervolgens, zeer cruciaal blijkbaar, het ventiel een paar keer goed terug duwen om zeker te weten dat de binnenband daar netjes/goed ligt en niet dubbel o.i.d.), bleek de band dus wel goed te zijn.
Ik heb eens een 2-avondse cursus zelf fietsenmaken gevolgd bij de volksunief maar ofwel ben ik dat vergeten of de docent is dat toch even vergeten. Misschien is fietsenmaken net als talen, omdat ik er weinig mee heb gedaan, is de kennis weer gezakt? Eigenlijk is het enige wat ik nog weet van die cursus dat het ontzettend interessant en proffesioneel staat om publiekelijk de spanning op je spaken even te controleren (nonchelant voorover buigen, twee spaken tussen duim en ringvinger en even knijpen, vervolgens met tevreden blik sierlijk omhoog komen. Zo, scheelt jullie weer 35 euro cursusgeld).

Ik heb nu eindelijk dus weer een fietsbare fiets..... Nu wil ik weer een andere, een mamafiets... hùh... vrouwen. De fiets die ik nu heb fietst ten eerste niet zo heel erg fijn (veroorzaakt ook pijn op pijnlijke plekken, m'n rug en... juist, wat jij dacht..), er zit heel wat roest aan, het stuur is een onding, er zit vering op de voorvork die me helemaal niet bevalt, de remmen blijven soms hangen, schakelen behoeft enig lef (de ketting wil er nog wel eens afvallen dan, kom je met zwarte pietenhandjes aan op je bestemming) en de ketting klinkt ook niet al te best. Bij deze lijkt het me dus verdedigbaar dat ik een nieuwe fiets wil om mijzelf, de boodschappen en ons kleine meisje veilig (!) te vervoeren. Oh ja en ik heb nog een klein probleempje als Sarah straks in het fietsstoeltje voor me moet komen te zitten, dan krijg ik mezelf niet tussen het stuur-stoeltje en het zadel door geperst.

Ik ben weer een uh...beetje....errrhhmm....errr.... aangekomen. Ik zag dit weekend foto's van mezelf zittend, ai.... ai au. Vanmorgen op de weegschaal gaan staan, handen voor m'n ogen geslagen en toen stiekem tussen wat vingers door gespiekt... errr... ja... ik weeg nu dus meer dan voor m'n zwangerschap (terwijl ik eerst ben afgevallen). Ik heb ook een kanjer van een kassa nu ik weer gewicht ben bijgekomen en daar voel ik me echt niet fijn bij. Ik las op meerdere blogs dat er gelijnd werd.... were can I join the club?

4 opmerkingen:

  1. Voegt een foto niet net als de televisie, een heleboel kilo's toe?!

    Succes met lijnen. Als je nou heel veel gaat fietsen, val je waarschijnlijk vanzelf al een boel af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf doe ik het genesis dieet, niet voor de lijn maar voor mijn darmen maar het is wel een bij effect dat je er flink van af kan vallen.
    Tik maar eens in op google.

    groetjes,

    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stop met dieten! Ga gewoon eten! En dan wel zonder snoep, koek en chocola en frisdrank/sapjes, want dit is vloeibaar snoep. Ik ben gestopt met bakken, dat was veel te lekker en schep 's avonds nog maar 1x op!
    Verder ben ik de gelukkige eigenaresse van een op MP gekochte 2-kids bakfiets, goed voor veel kilometers en veel boodschappen. Claartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Claartje, je omschrijft eigenlijk het genesisdieet..Alleen dat fietsen staat er niet in.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.