maandag 28 juni 2010

gas terugnemen

Nu het zo warm is heb ik niet zo bijster veel zin in koken, zo warm, pff...
Wat wel wat helpt en ook nog eens goed is voor je gasrekening; de groenten even goed laten koken en dan het gas uitzetten, deksel erop laten en het gaart wel verder. In ieder geval voor de boontjes en brocolli werkte het prima, die hebben wij ook graag niet te gaar.

Eieren koken gaat trouwens ook prima zo, een minuutje laten koken, gas uitzetten en dan een minuutje optellen bij de normale kooktijd.


Ik wilde nog graag een hooikist maar ik kwam laatst tot de ontdekking dat ik die eigenlijk al eentje heb; de (combi)magnetron. Daar kun je ook prima een pan in zetten, eventueel in kranten of een handdoek.



Ik las op een andere blog nog een tip voor hittegolven; las voor de kinderen een filmmiddag in zodat ze binnen zich kunnen vermaken tijdens de uren dat ze beter binnen kunnen blijven. Ja, tuurlijk, TV kijken is niet goed, ik weet het, maar na een paar dagen ben je wel uitgespeeld en geknutseld binnen met je kinderen in de grote vakantie lijkt mij zo.
Vandaag gingen in de kringloopwinkel videobanden die al een tijdje onverkoopbaar bleken te zijn maar wel veel ruimte innamen weg voor bijna niks. Met een ruime blik in de toekomst... ahem... en zelf filmfan zijnde... Nou ja, we hebben nu ineens bijna de halve Disney klassiekers collectie en nog veel meer leuke video's voor Sarah. Hmm.. tja... misschien wat te veel van het goede..... moet ze echt zoveel films hebben?? Eh tja... eigenlijk niet... Ik had dus zelf ook een beetje gas terug moeten nemen....

Alleen....... voor die 3 cent per videoband... lenen bij de bieb is duurder en kopieren naar DVD mag legaal als je iets in eigen bezit hebt, dan is het zoo verleidelijk.

Tot zover "nee hoor, ik ga niet veel kopen bij die kringloopwinkel als ik daar ga werken, ik heb niet veel nodig" (dit is al de derde keer dat ik bij de kassa stond dus, ik heb ook nog kleertjes voor Sarah gekocht en een dressboy voor manlief). Tudedudedu...ahem...


Ik zag vandaag een meisje met een hele leuke jumpsuit aan, ook heel makkelijk na te maken bedacht ik me. Uit de blauwe blouse komt dus nog in ieder geval een jumpsuit. Zoiets als hiernaast.

N.a.v. een reactie op het vorige bericht over het broekje uit de mouw van de blouse: stof is stof denk ik maar zo. Wat zelf genaaid wordt is ook eigenlijk nog kwalitatief beter in elkaar gezet en op de persoon aangepast als je vaardig erin bent. Nu ik zelf heb leren naaien zie ik af en toe dingen in de winkel die ik laat hangen omdat ik het belachelijk vind dat er zoveel geld betaald moet worden voor iets dat zo slecht gemaakt is en afgewerkt.
Het broekje dat ik gister heb gemaakt is wel alleen voor huis-, tuin- en keukengebruik, die geef ik haar niet aan naar het KDV omdat een naad in het kruis er niet uit ziet (aan verkeerde kant gestikt, uit moeten halen en toen is het ook nog verschoven), oefening baart kunst.... Uit de paarse blouse ga ik nog zo'n broekje maken en dan hopelijk beter, leuk voor onder een jurkje of hesje in dezelfde stof. Over een paar jaar wil ze waarschijnlijk geen zelfgemaakte kleding meer maar nu mag ik nog.

4 opmerkingen:

  1. Heb je voor die banden echt maar 3 ct betaald?Geen tikfoit....??Daar kun je ze absoluut niet voor laten liggen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig de tip van de magnetron als hooikist. Zou er zelf nooit aan denken.

    En voor 3 cent per video, ben je gek als je het niet doet. Ik zie Peter Pan, geweldig. Mijn favoriet. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is geen geld, ik heb ze toen allemaal weggegeven aan de voedselbank voor sint. Achteraf hoorde ik dat ze heel blij waren ermee. Waren leuke cadeautjes en kleine kinderen hebben dat toch niet door.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 3 cent is heerlijk weinig! Leuk voor regenachtige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.