maandag 7 juni 2010

Milieu(/bespaar)delict gepleegd


Vanmorgen zou ik de vriezer even wat opruimen en ach, dacht ik, ik zal dat dunne laagje ijs ook weer eens wegkrabben. Gaanderweg merkte ik dat het geen dun laagje was en dat het ook errrr... best lang geleden was dat ik de vriezer had ontdooid. Oeps, milieudelict gepleegd, zo'n dikke laag ijs in de vriezer, dat kost een hoop extra stroom.
Na eerst flink te hebben gekrabt heb ik een bak met kokend water in de vriezer gezet, toen kwam het laatste ijs al gauw met brokken naar beneden. Het ontdooide ijs gaat straks weer in de gieter buiten.
Wij hebben trouwens dus maar een klein vriezertje zoals je ziet. Laatst liep ik even te klagen omdat ik ruimte tekort begon te komen met alle ingevroren babyvoeding erin maar ach, het gaat toch nog best, gewoon een beetje meer uitkienen en plannen en ik heb geen aparte grote vriezer nodig die stroom vreet.

Gister kwam er weer wat speelgoed onze kant op op een verjaardag. Ik heb manlief nog even vertwijffeld aangekeken... eehmm.. waren loopstoeltjes niet slecht en eehhmmmm... hij is een beetje vies... Maar ja, Sarah zat even proef en die vond het harstikke leuk. Gisteravond alles even goed schoongemaakt en gewassen, afgelopen nacht heeft alles gedroogd in de keuken op twee vuilniszakken en ik denk dat ie morgen wel weer klaar voor gebruik is. Zo af en toe eens een kwartiertje in dat ding moet toch kunnen. Ik had nog plannen om de loopwagen te "ver-hippen"; het zitje opnieuw te bekleden het het wagentje over te spuiten maar ach.. eigenlijk, hoe lang gaat ze het nu gebruiken en wat maakt het uit? Hoeveel geld ik al wel niet aan speelgoed heb bespaard door speelgoed tweede/derde/vierde/**hands aan te nemen of te kopen en vervolgens gewoon even goed schoon te maken (eventueel met een beetje Dettol voor de hygiëne). Onze babygym heb ik zelfs uit de kraakwagen op het afvalstation gevist, met verpakking en al. Even in de wasmachine, de bogen gingen in de badkuip met wasmiddel en wat Dettol en weer 50 euro uitgespaard.
Afgelopen weekend had Sarah een feestje en kwam een "wil ik nog steeds eens doen-wens" van mij uit. Ik heb ooit eens een zaterdag lang
heeeel veel meisjes als vlindertje geschminckt en nu ik zelf een kindje heb, wilde ik zo graag mijn meisje eens schminken als vlindertje! Het viel niet mee natuurlijk. Hè gatsie, mama! Die rare, natte en kriebelende kwast op m'n gezichtje! Maar goed, er stond een vlindertje. Ons lieve vlindertje kan weer een paar nieuwe dingetjes, ze kan een kusje geven (dan wordt je aan je wangen vast gepakt en krijg je een lekkere lebber) en ze kan papa en mama zeggen. Gelukkig zegt ze nu ook mama als ze blij is, eerst was het alleen "mamamamamaam" als ze verdrietig was.
Terwijl ik zit te schrijven heb ik nog een gelukje; een Vlaamse gaai in de tuin, precies in mijn uitzicht. Ik vind dat zulke prachtige vogels en je ziet ze niet zo heel vaak. Dat zijn van die grote vogels met een stuk prachtig blauw tussen de veren, prachtig beest!

Ik ga nu maar eens vlug verder huishouden in het huishouden, vanmiddag wil ik nog proberen om mijn fiets in te ruilen en manlief heeft me op slinkse wijze gestrikt om de notulen van een vergadering uit te typen voor hem (hij heeft ook "de puppyblik" gebruikt! Welke vrouw heeft er verdorie ons geheime wapen verklapt??!).

Oh ja, het is hier weer fantaaaaastisch.... zonder die rare snoeshaan! Heerlijk bijgeslapen inmiddels.

4 opmerkingen:

  1. Het staat haar snoezig, die vlinderlook!

    En krijgertjes zijn inderdaad heerlijk. Wij krijgen best vaak grote vuilniszakken vol kleding, en besparen zo heel veel geld. Tegenwoordig pak ik alles aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier neem ik ook alles aan en begin te verdelen. Als mijn moeder ooit komt te overlijden dan wilt mijn broer een container voor de deur zetten maar dat doe ik niet...dan laat ik de voedselbank met vrachtwagens langskomen en dan mogen ze van alles meenemen om door te geven. Weggooien kan altijd nog.

    Die foto is schattig...:-).

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de vriezer uitgezet en doe het met de vriesladen in de koelkast. Het is even puzzelen, maar alles kan er tot nu toe in. Het scheelt toch stroom.

    Je vlindertje is een schatje. Hoe oud is Sarah nu?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Buffertje en Zondagskind: leuk dat je wat aan de tip had Buffertje! Zondagskind, Sarah is nu 7 maanden en bijna een week.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.