dinsdag 1 juni 2010

Nou moe

Ik was toch al wakker (grrrr) dus ik ben maar rustig wat in huis gaan doen zodat man- en kindlief misschien nog wel wat kunnen slapen.

Ik heb de afgelopen twee dagen nou al twee keer wat meegemaakt, het lijkt wel of ik kan aantrekken wat ik wil of rechtstreeks contact heb met de "big guy in the sky".
Twee dagen geleden werd ik wakker na m'n middagslaapje en ik had toch zo'n enorme trek in chocola of desnoods koekjes (maar ja, dat hebben we eigenlijk bijna nooit in huis, wij zijn normaal niet van die zoetekauwen, koekjes gaan bij ons zelfs over de datum). Echt waar, binnen twee seconden hoor ik een plof op de deurmat en ik ga kijken.... ligt er een doos Merci. Ik heb eerst nog even overwogen en gecontroleerd of ik toch niet nog sliep en toen nog even vertwijffeld naar boven gekeken maar het bleek niet van Hem te zijn maar het was een bedankje van iemand anders voor het klimaatstraatfeest. Het chocolaatje was erg lekker :-).
Als je nou volgend jaar ook een gezellig klimaatstraatfeest wil (volledig gesponsord dit jaar), doe met zoveel mogelijk buren mee aan het klimaatstraatfeest volgend jaar (kan niet vinden wanneer de actie weer start).

Ik wil heel graag gaan reïntegreren en dus wat uren op gaan bouwen, ik ben nu al bijna 1,5 jaar ziek thuis en daarnaast wil ik gewoon graag werken en m'n eigen boontjes doppen. Het liefst zou ik natuurlijk betaald gaan opbouwen zodat ik minder uitkering nodig heb en als het UWV wat weet dan zal ik dat netjes doen maar ja, het animo zal wel niet zo groot zijn bij werkgevers. Dan toch misschien maar met vrijwilligerswerk opbouwen... Dus gister moest ik even wat boodschappen doen en besloot ik een omweggetje te maken via de vrijwilligerscentrale, daar hangen vacatures aan het raam. M'n mond viel open van verbazing, de kringloopwinkel zoekt/zocht (:-)!!!!!!) een stylist om de winkel opnieuw in te richten, kortlopend project, 4 uur per week en de uren zijn altijd nog uit te bouwen met meer werkzaamheden daar, er is genoeg te doen. Ik heb al zo vaak gedacht als ik in de kringloopwinkel hier was geweest dat ik het zo leuk zou vinden om de inrichting en aankleding wat onder handen te nemen! (ik heb eerder in een kringloopwinkel gewerkt en dat mogen doen) De laatste tijd natuurlijk helemaal toen ik ging nadenken over hoe ik weer uren kon opbouwen, als dat toch eens kon... maar ik dacht dat ze er nooit interesse in zouden hebben bij de kringloopwinkel dus het bleef bij een idee in m'n hoofd. Maar goed, het bleek dat de vrijwilligerscentrale ook nog open was ook dus ik met Sarah naar binnen gescheurd voor iemand me voor was en gistermiddag was het eigenlijk al rond met een telefoontje dat ik er welkom ben, yes!!!! Moet alleen het UWV nog akkoord zijn uiteraard.
Wie ook vrijwilligerswerk zoekt kan hier zoeken (landelijke website).

Misschien komt het wel omdat ik "the secret" geleend heb bij de bieb een tijd geleden dat ik ineens dingen kan "aantrekken". Ik wilde wel eens weten waar dat boek nou over ging. Volgens "the secret" trek je aan wat je denkt, volgens "the secret" kun je jezelf ook ziek en zelfs kanker denken. (Weet ik eindelijk hoe het komt, ik dacht al jaren dat het me toch zo leuk en interessant leek om een klein beetje kanker te hebben, echt topvermaak, heerlijk draaama. Niks high risk HPV, die potentiele baarmoederhalskanker had ik mezelf natuurlijk bedacht.) Ik denk eerlijk gezegd dat ""het geheim" is dat een uitgever en een schrijver zichzelf heel veel geld gewenst hebben.

uurgghhh.... 4 uur vanmorgen heeft de haan van de over-overburen dus het licht weer gezien.....urgh....gaaaaaaaaaaaaap... Niet meer geslapen sindsdien. Ik heb nog oordopjes in gedaan die aardig wat decibellen zouden moeten tegenhouden, hoor ik het kreng nog. Volgens mij heeft ie ook nog ADHD, hij blijft maar bezig!

Naar mijn idee hoort een haan maar op twee manieren voor te komen in een woonwijk, rectaal of verticaal op een stevig stuk ijzer vastgespietst:



Als braadhaan of als windhaan dus ;-)
Ik ben gister even bij die mensen langs geweest om te vragen of ze die haan niet in een donker nachthok zouden willen zetten 's nachts maar er lijkt niet veel animo om er iets aan te doen. Ik sprak ook nog de overbuurman en mensen in onze straat later, blijkt dat er al heel veel mensen daar aan de deur zijn geweest. Bij mij doet die mevrouw dan nog verbaasd alsof ik de eerste ben.
Ik moest gisteravond nog keihard lachen toen ik Mr.Penny zag toen ie thuis kwam, hij zag er wel zo ontzettend bescheten uit. Er stonden dikke grijze wallen onder z'n ogen en de rest van z'n gezicht was ook grijs met rood. Ja, ik weet het, ik ben een harteloos kreng maar ook nog de blik erbij maakte het plaatje compleet. Nou ja, we kunnen er nog om lachen dus maar dat gaat echt niet lang meer duren. Het is echt super vervelend, vooral in mijn (/onze) situatie. Toch maar eens m'n licht opgestoken bij de politie om half 6 vanmorgen, de wijkagent krijgt een bericht en neemt nog contact op maar die kan alleen bemiddelen. Om echt iets te doen zou de gemeente het besluit moeten nemen om het perceel aan te wijzen als een perceel waar geen dieren of alleen onder voorwaarden dieren gehouden mogen worden die overlast veroorzaken volgens de Algemeen Plaatselijke Verordening maar ja, als er voor die tijd niets gebeurd lig ik straks nog weer in het ziekenhuis.

6 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder dat dingen zo naar je toe komen! Zeker die doos Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zeggen wij dat met konijn. We hadden een konijntje dat helemaal alleen zielig in de tuin in het hok en de ren zat. Dus als de kinderen nu zeggen: oh wat lief...dan zeg ik lekker in de pan! Ze zijn wel 18 en 16 dus kunnen dat commentaar aan.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze achterburen hebben een haan met een identiteitscrisis. Die begint ´s middags tussen 3 en 5 te kraaien. (of het is gewoon een luie donder met een ochtendhumeur)
    Btw hij is vroeg vandaag met zijn gekraai om 13,45 uur.
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begrijp die mensen niet dat ze een haan in een woonwijk nemen, ik heb het bij de rijdende rechter ook een keer gezien, hij kon het ook niet oplossen. Kan je met "The Secret" die haan niet op de barbecue krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Of het nu Onze Lieve Heer is, het Toeval of the Secret (Ik heb zelf een grote voorkeur voor de eerste twee....): gefeliciteerd met je vrijwilligerswerk, en probeer vooral het wonder in dit soort (soms kleine) gebeurtenissen te blijven zien - dat maakt het leven véél leuker!

    (Heeft M. een leuke kringloopwinkel? Mijn grote plezier is om zomers alle kringlopen in de buurt af te fietsen - fietsen en snuffelen ineen, wat wil je nog meer?)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jouw huis zal steeds voller worden als je daar werkt en als eerst de spulletjes ziet.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.