woensdag 10 april 2013

:-) Rare UWV-regels een keer in ons voordeel!!!!!

Waaaaaaah, niet te geloven, het telefoontje dat ik net heb gehad!
Ik had maar even netjes gemeld bij het UWV dat ze mijn WIA-vervolguitkering vergeten waren stop te zetten tijdens mijn zwangerschapsuitkering en dat ik dus over maart een halve maand terug moest betalen.
Ja prima zeiden ze gister, ik zou wel een factuur krijgen, ze zouden het stop zetten en weer laten ingaan in juni.

Belt vandaag een andere mevrouw... ze had toch een andere mededeling (mijn maag kromp ineen, wat nu weer?!). Ik mag het houden!
Ik krijg de komende 16 weken zowel een zwangerschapsuitkering als een WIA vervolguitkering!!!!

Eigenlijk slaat dat helemaal nergens op. Maar goed, het is zoooo leuk dat al die kromme en rare regels ook eens een keer in je voordeel mogen werken. Als ik me maar moet neer leggen bij al die andere mensonterende regels, sja, dan ook maar bij deze rare regel hè? ;-).

Minipenny kan op de peuterspeelzaal blijven tot ze naar de basisschool gaat!

Mijn hemel, bedenk me nu, dat de inkomensval na die 16 weken dan wel heel erg groot wordt, abnormaal. Laat ik maar de komende 16 weken een groot bedrag automatisch naar de spaar gaan zetten, voor de overgang te groot wordt om aan te wennen. Dan kunnen we daarna weer de peuterspeelzaal ook weer betalen van de spaar, dat zit er met alleen de vervolguitkering echt niet meer aan.

Ik weet niet wat dit allemaal is, er komt ineens overal geld vandaan. Mijn man kreeg ook al een brief over een spaarloonregeling waar we niets van wisten. We dachten nog aan phishing.
Jaren niets van gehoord. Blijkt zijn oude werkgever overgestapt te zijn van de ene naar de andere maatschappij en daar wisten wij niets van toen we ons huis kochten en de oude spaarloon vrij maakten.
Denk dat mijn man wel brieven heeft gehad destijds en ook het geld kon overzetten als hij wilde maar ja, hem kennende...
Ze mochten niet vertellen hoeveel het was ivm privacy maar je kon er leuk van op vakantie zeiden ze tegen mijn man (later "versprak" de medewerker zich dus we weten het al)
Ik begon al "Holiday" van Madonna te zingen toen ie nog aan de lijn hing met de maatschappij ;-).

Wel lekker hoor, dat zo vlak voor de bevalling nog zoveel op z'n pootjes terecht komt.
Wie ik hier ook voor mag bedanken, het lot of god, heel erg bedankt! Ik voel me financieel en emotioneel ineens een stuk rijker. Als ik kon springen en dansen deed ik het even ;-).

8 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd. Goed idee om het geld niet over de balk te gooien. Kan zomaar zijn dat ze op hun beslissing terug komen of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals de vorige reactie zei, inderdaad slim wat je nu bedacht hebt.
    Maar hoe dan ook zó fijn om te weten dat je de broekriem niet al te strak hoeft aan te trekken =D
    Ik zou er een lekker toetje voor maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi zeg, gefeliciteerd!! Fijn dat je zo een (extra) potje op kunt bouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch! Enne, ik wil geen domper op de vreugde zetten, maar durf je het wel te geloven? Ik zou in ieder geval om een schriftelijke bevestiging vragen - en dan nog niet zeker durven zijn, na al het gedoe wat je al hebt gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou zelf het dubbele geld apart zetten. Je weet het maar nooit met die lui. Als ze over een half jaar bedenken dat het een foutje is, dan mag je het mooi terugbetalen!

    Of heb je zwart op wit dat je het dubbele mag houden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. NOU.... het is niet te geloven en ik had het niet verwacht maar gister kreeg ik een brief en het staat nu nog zwart op wit ook....

      Ik moet steeds denken aan wat mijn vader vroeger altijd zei als er iets moeilijks/ bijna onmogelijks moest gebeuren of gebeurd was "Nou zullen we een kiep zien piesen!"

      Verwijderen
  6. Dat is zeker goed nieuws. Gefeliciteerd.
    Slim om een gedeelte apart te zetten en met minder rond te komen. Altijd handig een extra spaarpotje als de baby er straks is.

    groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke verrassing zeg! En ook op zo'n goed moment!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.