dinsdag 4 mei 2010

Hai allemaal, hier Minipenny. Ik was hier al zo lang niet geweest, ik dacht, ik kom weer eens kijken. Moeten jullie toch eens kijken wat ze hier met mij doen als ik m'n hapjes krijg, ik weet dat mama mummies interessant vind maar moet ik nou echt verkleed worden als mummie? Gelukkig vond mama het toch ook niet handig, dat gemummificeer, ze kreeg de wortelhap ook bijna niet uit m'n kostuumpje.

Nou had ze vrijdag in Zweden ofzo voor mij een soort van polyester tunnel met mouwen gekocht. Vandaag voor het eerst geprobeerd, doorslaand succes, mama denkt alleen dat m'n fruithapje ook doorslaat door het polyester, misschien dat daarom m'n hele truitje alsnog onder de appel/peer hap zat of ik heb e.e.a. retour afzender gezonden toen mama even niet keek... Mama is benieuwd of het polyester slabbertje nou wel of niet goed werkt, het scheelt een hoop poetsen en was als het werkt.


Dit weekend is mijn speelgoed en mijn nieuwe speelgoed even gekeurd door het bezoek. Binnen no-time lag de hele woonkamer bezaaid met speelgoed van de speel-o-theek dat mama voor het bezoek had geleend en dat van mij. Nou hebben mijn nieuwe vriendjes uitgevonden dat mijn gratis babygym (gered van de kraakwagen door mama) nog veel leuker is dan we al dachten; je kunt er later ook tentje mee spelen. Mijn vriendje was er al tentje mee aan het spelen, om het nog echter te maken heeft mama boven even een wat ouder hoeslaken gepakt en dat er omheen en onder gedaan. Toen was het echt net een tentje en het werd al snel in geslapen nadat alle knuffels erin gesleept waren.
Ik heb het met mama ook eens gehad over dat gekke ding wat ze steeds voor haar gezicht houdt (dan hoor ik "klik" of "piep" en dan zie ik even later dat mama een kopie van mij in dat apparaatje heeft gestopt) ik zag dat papa weer nieuwe batterijen had gekocht voor het gekke ding. Mààààhm... heb ik gezegd, daar zijn oplaadbare batterijen voor te koop hoor! Gister heeft ze ze eindelijk gekocht.
Mijn mama is ook een beetje raar hoor, dit weekend regende het buiten, okee, het was net een beetje droger, maar mama ging naar buiten om de houten bank en tafel te schrobben met een afwasborstel! De foto is niet helemaal goed gelukt maar de rechterkant van de tafel is gedaan met gratis regenwater, de linkse gaat mama nog doen met de officiele teakcleanerset en dan eens kijken wat het mooiste blijft. Gratis regenwater en zonnebloemolie zou vast beter zijn voor het milieu en de portemonnee...
Ik hoorde mama schrikken toen ze de bank aan het doen was, bleek dat er een meneer pad in de emmer met regenwater was gesprongen. Die hebben wij heel veel in de tuin.
Slakken ook en dat vindt mama niet leuk geloof ik, een paar dagen geleden liep ze te mopperen dat er toch een slak aan haar hosta in de voortuin had gezeten terwijl ze dat had geprobeerd te voorkomen door bierdopjes een beetje in de grond te drukken. Misschien waren die 4 dopjes gewoon ook niet genoeg en moet papa nog maar een beetje bier drinken.

Mama was gister ook nog naar de kringloopwinkel geweest. Ze wil een beetje meer kleur in de woonkamer maar de kleur die papa en mama willen is nu niet "in" en nieuwe frutsels voor het huis zijn ook altijd best duur dus nou wil mama oude leuke dingetjes overschilderen in een mooie kleur en dan past het allemaal weer gezellig bij elkaar. Mama had wel wat leuks gevonden maar ze mopperde "Nou moe, die prijzen daar zijn ook niet meer wat ze geweest zijn". Mama heeft gezegd dat ze voortaan maar bij een andere kringloopwinkel gaat kijken in een dorp in de buurt, het schijnt dat je daar wel nog hele leuke dingen op de kop kunt tikken.

Nu ga ik mama eens naar bed sturen, morgen gaan we naar mijn neefje en nichtje in Brabant dus het wordt een drukke dag. Mama zegt dat papa morgen wel asperges zal willen kopen, daar is ie gek op.


4 opmerkingen:

  1. Minipenny, tip voor je moeke. Als ze geen slakken in haar tuin wil moet ze een andere bestemming voor de hosta's zoeken. Ze worden er echt door aangetrokken. Bakjes oud bier helpt wel (even). En die regenjasjes van de Ikea zijn super. Jammer dat ik dat pas ontdekte toen mijn jongste dochter al bijna zelfstandig kon eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Minipenny,

    Wat gezellig om te lezen hoe het er bij jullie toegaat. Je boft maar met zo'n lieve moeder. En ach, zo,n plastic capeje is beter dan half in je blootje zitten zoals mijn zoon vroeger, omdat we stapel van de was werden.

    Groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Minipenny, leuk te zien dat je al zo groot wordt!
    Als de zweedse tunnel toch lekt, is het niet zo heel moeilijk om van een gastendoekje (een goedkope van de Zeeman oid) een mouwslabber te maken. Die lekken ten minste niet door.
    Leg het doekje plat neer, kijk hoe breed je de slab wil hebben, en teken dat in het midden af.
    Knip de stof aan weerszijden vanaf de onderkant in (tot ongeveer de helft). Zoom de knip om (bijvoorbeeld met een biasbandje) en sla de onderkant van de zijvleugel om naar de bovenkant. Dit is nu een mouw geworden.
    Herhalen aan de andere kant. Bovennaad van de mouwen vaststikken en mouwen eventueel binnenstebuiten keren.
    Indien gewenst halsje rond maken en afzomen met biasband. Lintje er aan, en klaar.
    Net zo handig als de mouwslabbers van de Prenatal (a 15 euro per stuk).

    Misschien wat te moeilijk nog voor Minipenney, maar niet voor Moneypenney?

    Groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @reacties berichtje Minipenny: hmm..jammer van die hosta, die vind ik net zo leuk. We komen hier wel om in de slakken hoor, we zitten aan 't water aan een kant... Het "regenjasje" lekt toch echt, ze hebben iets willen maken dat ademde waarschijnlijk, misschien maar ruilen voor een kliederschort. Bedankt voor de tip Pien, toen ik het las bedacht ik me dat ik ook nog van die dingen had liggen! Die had ik apart gelegd voor als ze zelf zou gaan eten (wist ik veel dat het meteen zo'n kliederboel werd) Ik heb er vier bleek dus wat erbij maken is wel een goed idee. Ik heb ook nog oude handdoekjes, doekjes etc. onderin de kast liggen dus dat komt weer helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.