woensdag 30 september 2009

Naaiverdriet

Gisteravond heeft Mr. Penny de gordijntjes op de babykamer voor me opgehangen zodat ze konden drogen. Potverdrie, dachten we, de naad van de voering is losgelaten en nu komt de verduisterrende voering er onderuit! Bij een tweede blik werd het me duidelijk....... de gordijntjes waren wel 5 centimeter gekrompen in de was!!!! Nu zijn ze dus echt veel te kort en de voering komt er dus onderuit (zie foto, dat zilverkleurige is dus de voering).
Daar wordt je aardig chagrijnig van kan ik melden. Ik heb nog blauwe stof waar ik eigenlijk andere plannen mee had maar ik ga nu maar een flinke strook dubbel blauw onderaan het gordijn naaien, op hoop van zegen.
Hier dus nog een naaitip: was gordijnen en gordijnstof wel twee keer voor je gaat inkorten of vermaken! De gordijntjes waren al eens gewassen toen ze nog langer waren dus ik dacht....

Inmiddels lezen er wat mensen van het "consuminderen met een knipoog-forum" hier mee die al benieuwd waren naar het geslacht en de naam van Minipenny dus ik moet bij deze foto even melden dat het kamertje 2 jaar geleden al met voorbedachte rade dit behangetje en verfje heeft gekregen, het is al die tijd gebruikt als logeerkamer maar wij hadden al een andere bestemming in gedachten. Wij vonden het wel redelijk unisex dus leuk voor zowel een jongetje als een meisje. Als je dacht 't te weten door dat blauw, nee dus...wrong!
Ik was overigens wel erg blij dat de muren van het kamertje al af waren toen ik zwanger werd, ik heb al 't (glasvezel)behangwerk gedaan en daarna het verven 2 jaar geleden, dat was me niet gelukt toen ik al zwanger was (en Mr. Penny is wat betreft behangen en schilderen (o.a.....) een gezegend man, als ie ooit eens z'n linkerhand mocht verliezen, hij heeft er gelukkig nog eentje ;-)) ).

5 opmerkingen:

  1. Hey Moneypenny,

    Leuke blog, maar balen van je gordijnen.
    Veel succes met beide en met je zwangerschap natuurlijk.

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend Moneypenny dat de gordijnen gekrompen zijn! Kamertje ziet er erg leuk uit verder.

    groetjes..Freule

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad leuke kleuren! Wel jammer dat ik ook dáár niets van af kan leiden... ;-)

    En da's balen van die gordijnen! Gelukkig ben je zelf zo handig dat je een rand er onder kan zetten. Maar het is toch weer extra werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de reacties.
    Haha, dat over die kleuren stond er inderdaad speciaal voor jou in Petra ;-).
    Ik heb trouwens geen reserve rompertjes gekocht voor de letteractie :-). De naam wordt dus toch echt eentje met 5 of 6 letters.
    Penny is 5 letters.... ;-)

    Even toelichting voor de rest: ik ga op effen rompertjes de letters van de naam van ons kindje strijken. Die rompertjes komen dan tegen het raam te hangen bij ons thuis en later kan Minipenny ze gewoon nog aan. Hergebruik! Het is voor ons een alternatief voor een geboortebord, dat vonden we zo standaard en ook best wel prijzig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,

    Leuk kamertje en een heel grappig idee dat met die rompertjes. Veel plezier met de nieuwe baby straks en veel gezondheid.

    Groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.