dinsdag 29 september 2009

Een aloë vera plant bij de hand


Ik maak de laatste dagen weer gebruik van m'n aloë plant. Die heb ik eens gekocht als kamerplant maar ook om er kleine stukjes vanaf te knippen bij (brand)wondjes en andere kwaaltjes. De laatste jaren wordt je doodgegooid met allerlei producten met aloë erin, soms ook nog hartstikke duur. Als je zelf een plant koopt heb je een kamerplant en altijd verse aloë bij de hand die je zo op wondjes kunt smeren. Het schijnt ook goed te werken bij acné maar dat heb ik nooit geprobeerd. Aloë werkt laxerend bij inname maar ik zou daar daar ivm veiligheid geen verse plant voor gebruiken, ik kan wel melden dat het klopt. Ik ben eens door iemand meegenomen naar zo'n avond van zo'n obscuur piramide-verkoop gebeuren, allemaal aloë producten. Ik heb een drank geprobeerd, prima als ik last had gehad van een verstopping maar dat had ik dus niet, pfffff...

Ik heb vanmorgen een klein flesje met jojoba olie met wat etherische olieën* gemaakt en elke dag knip ik een heel klein stukje aloë af van m'n plant en knijp daar de gel uit, doe dat in een potje en druppel er wat van de olie bij, dan heb ik m'n medicijn voor die dag. Zo blijft m'n aloë vers. Ik was dit weekend begonnen met aloë met olieën en dat werkte veel beter dan het medicijn dat ik maandag ervoor gekocht heb! Ik ben nu dus maar weer terug gegaan naar mijn eigen methode. Het verzacht een stuk beter... gelukkig, het is nl. nu bij mij niet voor een zeer wondje maar voor een zeer ko..tje (bekend zwangerschapskwaaltje aan het einde van een zwangerschap, ik voldoe dus weer prima aan de statistieken en verwachtingen ;-) )

*Ik geef bewust geen ingredienten, misschien schrijf ik nog een keertje een stukje over etherische olieën maar volg liever een cursus of workshop of koop een goed boek als je hiermee wilt gaan werken. Als je teveel druppels in een olie of creme zou gebruiken, kun je er last van krijgen en sommige etherische olieën moet je niet gebruiken bij een hoge bloeddruk of bij zwangerschap. De meeste citrusvruchten-olieën kunnen ook irritatie geven als je ze gebruikt op je huid en die daarna aan zonlicht wordt blootgesteld.
De aloë gel kun je wel gewoon altijd uitwendig gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.