zaterdag 31 december 2011

Comming out as krent

Dit jaar heb ik eens doorgezet en gedaan wat ik al jaren wilde; geen kerstkaarten meer versturen. Met schuldgevoelens kijk ik in de woonkamer rond naar al die kaarten van mensen die van ons ook wel een kaart hadden verwacht misschien. Misschien zijn ze zelfs wel beledigd, boos, verbolgen inmiddels.
Die digitale kerstgroet is er ook niet van gekomen maar ik heb me heilig voorgenomen om 1 januari een flitsende, lieve powerpoint met foto's in elkaar te klikken en die iedereen te mailen met de beste wensen.

We hebben in plaats van kerstkaarten versturen een (extra) bedrag overgemaakt aan een lokaal noodfonds voor minima, komt er in die powerpoint te staan.
Ook daarvan is maar de vraag, wat onze omgeving daarvan zal vinden. Worden we in hun ogen snobbers of juist tobbers?

Het valt nog niet mee, onze comming out as milieuvriendelijke krent...
Misschien wel van die "spanning" heb ik mijn eerste echte writersblock gekregen; ik krijg die nieuwe blog, waar ik ook onze omgeving van op de hoogte wil stellen, niet uit m'n vingers.
Waarom? Geen idee, zo vreemd is het allemaal niet.
Misschien is het zelfs verhelderend om onze omgeving wat meer te laten zien van ons. Laatst bleek dat er mensen zijn die aan mijn consuminderige opmerkingen her en der de conclusie verbonden hebben dat wij ons banksaldo met een dieprode pen moeten schrijven. Hmpf...:-)
Ik denk dat sommige mensen liever denken te weten dat het anderen financieel niet zo voor de wind gaat, dan zeker weten dat het anderen zoveel beter gaat dan henzelf. Ik neem het ze niet kwalijk, lijkt mij een typisch staaltje van de menselijke natuur.

Een van mijn goede voornemens voor 2012 is dus toch om uit de kast te komen als consuminderaar, ik ga alleen niet een hele grote ballon doorprikken uit respect voor de natuur ;-).

In 2012 blijf ik ook hier bloggen. Mijn blog wordt over een tijdje ook vermeld in de Libelle omdat ik meegewerkt heb aan een artikel. Ik kan toch moeilijk al die Libelle-lezeressen teleur stellen met een blog die al tijden niet meer bijgehouden is tegen de tijd dat het artikel te lezen is.

Ik geloof dat het thema voor 2012 voor mij wordt "onnodige belast laten vallen"
- ik ga alweer 30 kilo afvallen (net als vorig jaar, alleen was het toen 25 kilo);
- ik ga vrede vinden met mijn rol als huisvrouw/ thuismoeder en een nog betere moeder worden (vooral door minder hoge eisen aan mezelf te stellen in die rollen);
- ik ga werk maken van die biologische moestuin;
- ik ga werken aan mezelf;
Maar ik ga vooral hopen dat ik dit op 1 februari me nog herinner.... ;-), denk ik.

Heb een heel gelukkig, mooi, fijn, gezond, grappig, fantastisch 2012!
xxx
Moneypenny

7 opmerkingen:

  1. Mooie doelen, 30 kilo is misschien wat veel, ik zou eens beginnen met 10 ofzo, om jezelf niet teleur te stellen...

    En vrede vinden met je rol als thuismoeder gaat je echt lukken. Zoek lekker veel dingen om thuis te doen en te besparen (houd eens een tijdje bij wat je allemaal hebt bespaard omdat je er de tijd voor had, kun jij heel goed (beide dingen ;)

    Goed uiteinde en een goed 2012, may all your dreams come true!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel succes! Ik ben ook een krentje maar dat boeit me niks :-). Leef zoals je wilt, zei mijn vader dan, zolang je ze maar niet de kost hoeft te geven.
    Wat gezond eten en niet bijkomen betreft, hebben we hetzelfde doel. Ik ga 9 januari op de weegschaal staan en begin dan. Alle verjaardagen zijn dan om.

    Ik wens jullie een gezond en gelukkig 2012 toe!
    Pien7

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke doelen heb je voor 2012. Ik wens je veel succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij ook een heel goed en gezond 2012 en ik hoop dat de doelen die je je stelt in ieder geval ten dele behaald zullen worden! En denk er aan; de boog kan niet altijd gespannen staan. Beloon je zelf ook op de goede manier als je een klein doel behaald hebt! Dan hou je het vol! Ik wens je veel succes!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier spreekt ook een milieubewuste 'kleine' bewuste krent. Ik heb min of meer dezelde doelen alhoewel 30 kilo me iets te veel is maar Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel geluk en gezondheid voor het nieuwe jaar.
    Geniet van man & minipenny, dan is alles zonniger!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig ik heb dit jaar ook voor het eerst bewust niet meer meegedaan aan de kerstkaart verzending. Ik vind het zo'n verspilling, ook zo opgelegd en vooral doodzonde van mijn geld en dat van anderen.
    Leuke bijkomstigheid: mijn man die in al die jaren nog nooit ook maar één opmerking heeft gemaakt over al mijn trouw weggeschreven kerstkaarten, wist nu wel op de proppen te komen met zijn twijfels of dat nou wel zo leuk was voor onze vrienden,familie en kennissen! Krijg nou...tieten. Ik heb al die jaren gedacht dat hij het niet eens ZAG dat ik een halve avond zat te pennen. Bij deze dus: ze doen alsof ze voetbal kijken, dat is niet zo, ze kijken naar wat wij aan het doen zijn....
    Ik heb wel een aantal E-cards verzonden.
    Geheel en al gratis uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.