donderdag 8 december 2016

Tips om (veel) te besparen op cadeaus.


Ik ben "zo'n moeder". Zo'n moeder die in augustus of september al bijna klaar is voor cadeaumaand december. Sterker nog, in december 2015 was ik al voor een aardig deel klaar.
In december 2015 kocht ik bij de speelgoedbank (bij ons alleen open voor Sint en Kerst, na bezoek van de minima wordt alles verkocht) de grote cadeaus voor mijn kinderen voor december 2016.
Daar kocht ik toen een mooie Playmobil set (die hierboven) in een ongeopende doos voor €7,50 en een leertelefoon van V-tech voor een paar euro. Nieuw betaal je voor deze stukken speelgoed respectievelijk €39,95 en €30,00. Besparing op de Playmobil set: 81%!
In januari of februari 2014 kocht ik het grote cadeau voor een verjaardag in november 2015 op Marktplaats.

Hier mijn tips om flink te besparen op cadeaus:
- Koop niet pas eind november of in december, artikelen worden dan hoger geprijsd in winkels, online en op Marktplaats.
Zo betaalde ik in oktober €16,07 voor een Lego Friends set op Aliexpress. In november kostte precies dezelfde set meer dan €25,00. De andere verkopers van de set, hadden ook de prijzen verhoogd.
- Koop in januari en februari afgeprijsd speelgoed en cadeaus in de opruiming in winkels of op Marktplaats, in december en januari worden de slaapkamertjes opgeruimd om plaats te maken voor het nieuwe speelgoed. Wat lang blijft staan, wordt steeds goedkoper.
- Koop het hele jaar door kleine zgan cadeautjes bij de kringloop en leg ze weg. Ik heb voorlopig even genoeg boeken daardoor ;-). Het gaat kinderen voor een deel om het uitpakken en krijgen. Liever dan een net boek van de kringloop van 50 cent dan een prulletje van 5 euro.
Ga ook eens naar een andere kringloopwinkel, misschien in een betere buurt. Ik heb laatst erg goed gewinkeld bij de kringloop een "duur dorp" verderop.
- Koop het hele jaar door bij opruim/ outlet winkels en leg weg.
Ik heb al een mooi setje met een zwemster klaar liggen voor beide kinderen voor als ze hun zwemdiploma halen en een opblaasbare kano. De setjes heb ik al een paar jaar geleden gekocht in een Blokker "opruimwinkel". Alles was daar de helft van de al ver afgeprijsde prijs op dat moment.
Kruidvat heeft ook wel eens knutselspulletjes voor half geld.
- Cadeauwensen kun je deels sturen en bijsturen bij kinderen. "Ik wil het kasteel van Playmobil" heb ik bijgestuurd naar "Ja, je kunt iets van Playmobil vragen aan Sinterklaas" omdat ik dat had liggen. Ook heb ik uitgelegd dat er veel kindjes zijn met wensen en dat Sinterklaas niet alles kan onthouden en sommige dingen erg duur zijn.
Ik heb haar verwachting en hoop dat ze iets van Playmobil zou krijgen aangewakkerd en wat was ze blij!

Een voorbeeld van hoe dat in praktijk ging dit jaar, toen onze fantastische geluksbom alweer 7 jaar werd.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.