maandag 26 januari 2015

Een tasje van een kapotte paraplu


Gister een opvouwbaar tasje gemaakt van een paraplu.

Per ongeluk kwam het (klitte)bandje op een wel heel handige plek terecht, heel handig, nu kan ik het netjes tot een pakketje vouwen en oprollen en bij elkaar houden. De volgende keer doe ik dat expres ;-).

We vonden een kapot gewaaide paraplu vorig jaar, Mr trok het doek eraf voor me.
Bij het gat heb ik een stevige zoom gemaakt voor de bodem.

Toen de zijkanten naar binnen gevouwen op een tafel (hoek van 90 graden) en vastgespeld.

Aan beide kanten vastgespeld, daar even overheen genaaid.
De "flap" aan de binnenkant, heb ik kleiner gemaakt. Zo hield ik ook meteen stof over voor hengsels.
En toen kwam ik in de knoei met de zoom die de bovenkant van de tas moest worden  en het model dat ik eigenlijk in gedachte had (model groententasje).
Hoe je dat wilt doen, kun je dus misschien beter zelf bedenken ;-). 
Misschien alles netjes op elkaar spelden liniaal erlangs en dan een rechte lijn afknippen, dat was beter geweest.

Van de restjes stof maakte ik ook een simpel schoudertasje voor Minipenny's Barbie en ik fröbelde nog aan een regenjasje, dat nog niet af is.

Ik werd achter de machine gedirigeerd door MrPenny, die vond dat ik even iets ontspannends moest doen om m'n hersenpan te luchten.
Er is zoveel dat mijn hersenpan vult en vulde de laatste tijd, dat m'n hersenen nu af en toe krakend tot stilstand komen en vertikken te werken voor een paar minuten. Creatief zijn stimuleert de hersenen op een goede manier.




5 opmerkingen:

  1. Ik ben onder de indruk zeg! Wat knap en slim om van een paraplu een tasje te maken. Petje af!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en ondertussen ben je toch nog besparend bezig =D
    ik maakte deze week 2 paar sloffen, van restjes jeans, fleece, wol, bontkraagje van een capouchon, leer van een hele oude stoel... alleen de drukkers en het garen waren nieuw.
    En ze zitten heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je maakt me wel heel erg benieuwd. Staat het op Joke freubelt?

      Verwijderen
  3. Ik zou je graag een mail of bericht sturen! Heb je daar een adres of linkje voor? Mvg. Anique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moneypenny, Hoe is het met je? Alles goed, en / of te druk om te bloggen? Ik ben ZO benieuwd?

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.