vrijdag 21 november 2014

Een reclame waar je van gaat zeuren mama.

Vandaag met de meiden bij de kringloopwinkel geweest. Ze geven daar meestal iets gratis weg bij de kassa aan elke klant, deze keer videobanden. Laten wij nou nog een videorecorder hebben.
Ik had Pinokkio meegenomen. "Denk niet dat je die kent", zei ik tegen Minipenny.
"Die ken ik wel mama, van de reclame!".
"Welke reclame dan?"
"Gewoon die reclame op TV."
"Wat kun je dan kopen van Pinokkio, een spelletje, een pop?", vroeg ik me af (je weet het niet, een Pinokkio revival gemist misschien).
"Nee mamaah, dat is een reclame waar je van gaat zeuren!".
Hè?! Een.. ow... wacht! Proest! Wahahaa! Goed, even opnieuw proberen uit te parkeren.

Die moet ik even uitleggen...
Ze heeft me gevraagd waar die korte filmpjes over andere films en speelgoed op TV en op videobanden voor zijn. Ik heb uitgelegd dat dat reclame is, dat de fabriek die het maakt dan hoopt dat je iets koopt. Ik heb ook verteld dat ze het precies voor kinderfilms en rondom kinder TV laten zien, omdat ze hopen dat kinderen dan bij hun ouders gaan vragen en zeuren om dat speelgoed.
Voor een van de oude films die wij hebben zal vast wel een commercial zitten om de video van Pinokkio aan te prijzen.

Voor 5-12 ben ik al helemaal rond, al een hele tijd. Sommige dingen lagen al meer dan een jaar in mijn geheime voorraad. Voor Mini is er een My Little Pony-achtig huisje, een molen. Toen ik die zag in de speelgoedwinkel deze zomer, afgeprijsd naar 20 euro, kon ik 'em niet laten staan. Morgen mag ze weer mee naar papa's molen, haar eigen molen zal ze wel heel leuk vinden.
Voor de rest krijgen ze wat kleinere dingen die ik verzameld heb afgelopen jaar, aanbiedingen, kringloop (het verhaal van Winnie de Pooh voor 50 cent) of heel net tweedehands via Facebook. Voor Sinterklaas vind ik het een beetje om het idee gaan nu hoor.
Voor nog wat schoencadeautjes heb ik wat dingetjes besteld bij Ali express. Ik heb daar van geleerd dat ik beter naar de afmetingen moet kijken. Die houten puzzels waren een stuk kleiner dan ik dacht. Nou ja, het scheelt wel weer ruimte.


1 opmerking:

  1. Dat is dus een tautologie (of een pleonasme?) Zo'n dubbele uitdrukking? Slim kind!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.