woensdag 30 juli 2014

Milieuvriendelijke muggenval

Het raamhor op Ienimini's slaapkamertje is naar beneden gekomen en staat op MrPenny's klussenlijst. Het arme dreumesje zit onder de muggenbulten. Zag ik net dit op Facebook, straks eentje maken!


Wat betreft mijn nieuw verworven diagnose zit ik nog een beetje rond de twee in de fasen van rouwverwerking/acceptatie.
1. ontkenning (nog niet uit);
2. protest of boosheid (er heeft al een tijdschriftje van de patiëntenvereniging vliegles gekregen, terwijl ik boos riep "klote Ehlers Danlos!");
3. onderhandelen en vechten (deels herkenbaar);
4. depressie (hè nee hè, moet die ook nog? Die sla ik over hoor!);
5. acceptatie (aaah, zucht).

Ergens ooit kom ik wel bij 5 en ik geloof ook, dat er weer een betere periode komt. Deze slechte periode duurt nu wel al erg lang, al sinds eind vorig jaar/ begin dit jaar.
Het is wel fijn dat nu de juiste hulp op gang komt. De fysio zet tape op m'n knieen en voeten en dat scheelt al wel.
Een nachtspalk voor mijn pols is ook onderweg. Ik zit nu te klieren met een herbruikbare, zelfklittende bandage-achtige sliert, die steeds niet lekker zit en waarvan het hergebruik nogal haken en ogen heeft. Ben je helemaal gefrustreerd voor je gaat slapen ;-).

Maar ik ga nu eens verder met de zomer bucketlist van Minipenny. Ze heeft deze week deze briefjes getrokken:
- naar opa en oma (gedaan, meteen gelogeerd, gister helemaal afgepeigerd terug gebracht)
- strijkkralen
- make-up en nagels doen
- met cijfers spelen
- steppen of fietsen
- naar het watermuseum
- een tent bouwen binnen of buiten

Vorige week had ze het briefje "naar de bioscoop" getrokken. Wij samen naar de bios voor haar eerste bioscoopfilm en daarna "uit eten" (gratis Crapy Meal bij de Mac tegen inlevering van bioskaartje en groot menu voor mij). Enorm genoten van met z'n tweetjes uit. Dit weekend wordt het dus watermuseum.
Nou hadden we al wat aanschouwelijk onderwijs deze week, de singel achter onze tuin was namelijk overgelopen maar in 24 uur heeft het waterschap het waterpeil met zo'n 50 centimeter verlaagd, knap!



4 opmerkingen:

  1. Het watermuseum heeft ook flink last gehad van de regenval afgelopen maandag. Daar stond het binnen ook blank. Dus eerst maar even informeren of ze we olpen zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat je het zei! Gelukkig blijken ze weer open te zijn gegaan vandaag maar de liften werken nog niet en dat is niet zo handig ivm buggy en de uitdaging die trappen voor mij vormen. Nog maar eens kijken voor we gaan naar dus....

      Verwijderen
  2. Supermoeilijk dit acceptatieproces, sterkte in je strijd! En natuurlijk heel veel plezier met Minipenny, wat een geweldige zomer bucket list heeft ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die bucketlist van jou is super! Die ga ik onthouden/toepassen =D
    En dat acceptatieproces... ik flikker ook nog steeds tussen 2 en 3, 4 sla ik over en als ik in een heel goeie bui ben is het 5... Maar 1 heeft gewoon geen zin, je merkt tenslotte aan je lijf wel wat er aan de hand is. (al verzamel ik andere naampjes dan jij)
    En die muggenvanger, ik hoop dattie werkt. En voor de jeukende muggenbulten kan je de prrrikwegroller van vsm kopen. Werkt super!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.