donderdag 17 juli 2014

Geeft het kind water en spelen

Waterballet in de tuin
Een balletpakje van de kringloopwinkel (gekregen van Sinterklaas, die komt daar ook ;-)), een tutu dat ooit eens onderdeel was van een elfenkostuumpje en al drie keer is vermaakt en/of hersteld, een "echt" ballerina knotje gemaakt met een dikke elastiek als "donut" en een bak water...
Licht uit, zon aan en genieten maar.
Ik kreeg een zeer exclusieve uitvoering te zien van het zwanenmeer (met hiphop invloeden), met een perfect uitgevoerde gieter-pirouette, prachtige sprongen en dat alles begeleid door akoestische zang.

Ik moet nog steeds mijn "summer bucketlist" afmaken maar laat ik er maar veel water spelactiviteiten in stoppen.
De summer bucketlist is een grote plastic pot met briefjes erin met allerlei activiteiten die we kunnen doen in de zomervakantie.
Via Money saving mom (erg leuke site vind ik, "reclame" en Amerikaanse kortingsbonnen gewoon negeren) kreeg ik het idee om verschillend gekleurde papiertjes erin te stoppen, die verschillende categorieën vertegenwoordigen. Zoals de categorieën "buiten spelen", "creatief", "uitjes", "samen maken/ koken".
Ik kan de link nu natuurlijk niet meer vinden maar het was gelijk aan dit idee.
Minipenny mag 6 verschillend gekleurde papiertjes uit de pot trekken elke week en dan plan ik die activiteiten in ergens in de week.

Er zijn heel veel dingen die je gratis of bijna gratis kunt doen deze zomer, thuis of buiten.
Laatst heb ik een speeltuintje met peuterbadje (keurig hekje eromheen) ontdekt, het Oortjespad, helemaal gratis. Iets verderop zit een speeltuin met peuterbadje met een lage entreeprijs.
Er blijkt ook hier in de buurt een kinderspeelplek binnen te zijn die gratis is, bedoeld om winkelende ouders te trekken. Lijkt me top als het regent.
Voor oudere kinderen zou je eens het internet af kunnen speuren naar leuke gratis activiteiten. Als je lid bent van de bieb, krijg je ook korting op musea en activiteiten.
Maar thuis is er ook nog genoeg te doen, zoek eventueel op "summer bucketlist" voor inspiratie.

1 opmerking:

  1. Ach geweldig , meiske kon laat lopen en nu.. Genieten!!!

    Fijne zomerse dagen vanuit een een zeer zomerse Provence.
    Gr Roos

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.