dinsdag 11 maart 2014

Ontrommelen

Al tijden neem ik me voor om ons huis, met name de zolder, te "ontrommelen".
Laatst begon ik enthousiast met onze kledingkast. Alles wat niet meer paste ging in een zak, "voor betere tijden", op de dichtgebonden zak schreef ik de datum van die dag. Als die betere tijden dan toch niet aanbreken, gooi ik het over een jaar weg zonder erin te kijken.

Omdat ik een mega allergische aanval met hoge koorts kreeg van het stof in die lang niet gedragen kleding en het stof op de kledingkast, werd mijn enthousiasme voor het ontrommelen wel wat minder.
Als ik weer eens tijd en energie vind, ergens, moet ik toch echt eens met die zolder aan de slag.

Laatst deed ik een kleine en vlugge ontrommelactie in huis.
Ik ben lid van een weggeef/doorgeef groep in mijn buurt op Facebook. Op die groep is een doorgeeftas, die wordt steeds verloot voor wie wil mee loten. De gelukkige komt de doorgeeftas ophalen, mag thuis grabbelen en stopt er een nieuw artikel in voor elk artikel dat eruit is gehaald.
Zo kon ik toch afstand doen van bijvoorbeeld dat vaasje dat al jaren achter de tv verstopt stond. Zo'n miskoopje wat toch niet helemaal past in je huis maar wat je zonde vind om weg te gooien.
Na mijn opruimactie werd de doorgeeftas "de doorgeeftassen" ;-).
Er zijn heel veel van die groepen in mijn omgeving, weggeef, gratis op te halen, aanbieden regio (woonplaats/gemeente/kengetal), kinderspullen, noem het maar op.

Nou heb ik wel meer dingen in huis die ik makkelijker weg zou kunnen doen als het niet de kraakwagen zou gaan.
Daar is een handige site voor, namelijk inzameldoelen.nl. Zoek je een goed doel voor kleding, speelgoed, babyspullen, medische spullen, boeken, kinderkleding, huisraad etc., hier vind je een goed doel om het aan te doneren.

Nou dus nog ergens tijd en energie vinden, zoals ik al zei.
Ik heb ook wat minder geblogd de laatste tijd vanwege het gebrek aan tijd en energie.
Morgen heb ik een afspraak met de huisarts om e.e.a. te bespreken en op een rijtje te krijgen. Ik heb in ieder geval  een vorm van reuma, wat de laatste tijd erg opspeelt.
Ik wil ook voor de kinderen nog eens beter laten uitzoeken wat het nu is wat we hebben, zij hebben het ook ge-orven van mij. Voor mezelf en de kinderen is het wel belangrijk te weten wat we preventief kunnen doen om erger (veel kans op artrose) te voorkomen. Ik hoop dat ik nog geen artrose heb, moet nog nagekeken worden.

Laatst hebben we ook een gesprek gevraagd voor Ieniminnipenny. Die bleef ook maar niet helemaal opknappen en inmiddels zat het consternatiebureau en de pedagoog moeilijk te doen over achterstand in groei en ontwikkeling. Het was wel een verhelderend gesprek, ze moeten eigenlijk gewoon hun mond houden heeft de huisarts gezegd, het is allemaal gewoon medisch verklaarbaar en er is geen "standaard" op deze leeftijd.
Ienimini krijgt nu koemelk- en lactose vrije voeding en we moeten haar toch weer de astma medicatie geven.

De spannende avond waar ik een praatje moest houden over duurzaamheid is inmiddels ook achter de rug, godzijdank. Het viel natuurlijk hartstikke mee maar er viel echt veel spanning van me af toen het over was, pfff.... Nah, weer een grens verlegd.
Het ergste van die avond was achteraf dat de verantwoordelijke wethouder bij het onderwerp duurzaamheid concreet niet heel erg veel verder komt dan "ja maar we gaan investeren in perscontainers voor plastic afval hoor!".
Toch is er ergens iets gebeurd op het gemeentehuis, ik weet niet of ik dat nou geheel aan de wijkbeheerder, die avond met de wethouder of aan een ander contact te danken heb maar we krijgen wat budget van de gemeente voor onze duurzame projecten in wording in de wijk. Yihaa!

3 opmerkingen:

  1. Ik miste je al :-)
    En heerlijk dat je toch in kleine porties wat aan het ontrommelen bent, ik merk zelf dat ik van extra zonlicht veel energie en zin krijg op te ruimen, ruim te maken en lekker weg te doen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer bent! Goed dat je stukje bij beetje aan het ontrommelen bent, in kleine beetjes maakt het ook heel netjes op den duur. Je hebt ook kleine kinderen en je gezondheid.... dus gaat alles ook niet zo snel. (babysteps ... ;))
    Goed dat je je praatje hebt gehouden! Vaak is het ertegenaanhikken erger dan het praatje houden zelf...
    Succes met het uitzoeken wat je/jullie nu precies "mankeren", een heldere diagnose is fijn en duidelijk voor jezelf en anderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je weet wat ze zeggen he... Een mens lijdt het meest door het lijden wat men vreest en nimmer op komt dagen! Dus goed dat je je praatje gehad hebt. Maar ik kan me voorstellen dat je blij bent dat het over is!

    Opruimwoede... ik geloof dat iedereen dat zo nu en dan wel heeft hoor. Het fijne is ook dat het in je hoofd ook opruimt. Want je hoeft niet meer te denken aan dat vaasje achter de tv wat eigenlijk niet past maar zonde is om weg te gooien... etc. etc.

    En ook al kijk ik telkens reikhalzend uit naar een nieuw blogje van je. Het leven gaat hier ook door ondertussen hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.