zaterdag 18 januari 2014

Slimme telefoon

Een primeur op dit blog, een bericht geplaatst vanaf mijn smartphone.
Wat zijn er toch een hoop leuke en handige apps en widgets om je leven makkelijker te maken.
Bij meldingen mag de smartphone toch weer fluiten nu. Vond ik het alleen onhandig; waarvoor fluit ie? Email, SMS, Facebook? Daarvoor heb ik de dashclock widget. Die geeft mijn ongelezen berichten, gemiste oproepen, volgende afspraak in mijn agenda etc. in een keer weer.
Verder heb ik
- de pasjes app, waardoor je pasjes en klantenkaarten thuis kunt laten liggen.
- de eetmeter app, waar je op kunt invullen wat je eet en kunt zien hoeveel cal en vet je hebt verbruikt maar ook hoe gezond je voeding is. Als ik inlog op mijnvoedingscentrum.nl, krijg ik een nog uitgebreider overzicht.
- AFAS personal, waardoor mijn online kasboek nu ook een offline kasboek is voor kleine contante uitgaven.
- Waze navigatie na een tip van iemand, zou altijd up to date zijn en gebruikers waarschuwen elkaar voor files, waardoor Waze meteen een alternatieve route voor je maakt. Ook kun je zien wie van je vrienden in je buurt is. Doel van de app is om benzine te besparen.
- outlook.com voor twee email accounts en mn agenda.
- WhatsApp, nog niks mee gedaan.
- en dan nog Facebook etc.

Ik ben dus al aardig verknocht aan het ding. Is het duurzaam? Als je er papier verbruik tegenover zet, heel misschien.  Als je zonnepanelen hebt, is het waarschijnlijk.  Maar het beste excuus wat ik heb kunnen bedenken voor mezelf is dat ik de tijd die ik overhoudt, kan gebruiken voor duurzame dingen ;-).
Zo moet ik deze maand een elevator pitch voorbereiden over duurzaamheid, voor de pers en politiek. Voor de avond zelf misschien nog maar een milieu vriendelijke, uitwasbare incontinentie pad naaien want het is zeg maar niet mijn ding.
Ik zie het wel als een kans om nieuwe vaardigheden en kennis op te doen en grenzen te verleggen.

6 opmerkingen:

  1. Wat doe jij er veel mee zeg.

    Ik heb sinds een week een zo'n slimme phone. Vind het zelf nog niet echt handig. Apps laad hij niet zo goed, of ik doe iets fout. Dat laatste zou heel goed kunnen. :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Speelgoed waarmee je lekker bezig bent - dat os toch altijd duurzaam en welbesteed?

    Enne m- die neigingen van je milieuclub zijn besmettelijk: WAT is een elevator patch (een liftopnaaistukje????)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh help, ik ben inderdaad besmet. Had er al elevator voor gezet maar dan is het nog steeds een ongebegrijpelijk bullshit bingo woord. Ik moet een kort "pakkend praatje" voorbereiden of een filmpje maken en/of aan de discussietafel gaan zitten. Terwijl de camera draait dus, eek.
      Stilletjes hoop ik dat mijn praatje niet uitgekozen wordt. Dan hoef ik alleen maar op de foto voor de krant :-(.
      Vorige week ook al gefilmd op een bijeenkomst maar dan van achter vooral. Zag een verslaggever/ fotograaf van de krant rondlopen en toen ik even niet keek, flits! recht in m'n gezicht. Ships, de vorige keer dat ie me in de krant had gezet met m'n enorme zwangere buik was ik tenminste nog onherkenbaar vanaf de zijkant. Sja... ik zal er dus aan moeten wennen, die media aandacht van de lokale pers als ik hier dingen wil doen of bereiken.

      Verwijderen
  3. Good for you!

    Wat mij altijd helpt: denken dat het niet om mij gaat, maar om de goede zaak! (Kom je me zaterdag bijstaan, als ik een praatje oid voor het RCU moet houden????)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, moet jij ook een babbeltje doen zaterdag? Persmuskieten of gewoon de goegemeente?
      Ik zou willen zeggen dat ik achter je zal staan maar dat vind ik dan ook weer onbeleefd. Zal ik je bemoedigend aankijken?
      Ik kom zaterdag, ik zou goed aan moeten komen, heb nu navigatie....ow verdorie, dat heb ik nog niet, mijn data abonnement is dan nog niet ingegaan.
      Okee....., ik ben dus van plan te komen maar het zou ofwel vroeg aankomen of te laat kunnen zijn. Eerste optie als ik het wel makkelijk heb kunnen vinden, tweede optie als ik weer eens verdwaal/ verkeerd rijdt ;-).
      Als het goed is heeft R. al een mailtje gestuurd wie er van ons groepje komt of gaat ze dat nog doen (3 tot nu toe).

      Verwijderen
  4. Hihi, niks voor jou dan. Hoewel een stinkende luieremmer wel helpt om je eraan te herinneren hoor! Als je de luiers niet gaat gebruiken is het wellicht een leuker idee om ze weg te geven aan iemand die ze wel gebruiken gaat?
    Ik heb ook een (diva)cup maar ik kan hem dan niet dagelijks dragen. Hij zit gewoon niet lekker en mijn darmen worden extra gestimuleerd, niet echt prettig.
    Maar ik kom de tijd wel door met mijn maandverbandjes hoor =D

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.