woensdag 1 januari 2014

Ienimini is weer (bijna) beter

Gisteravond moest ik uiteindelijk toch nog met Ienimini naar de huisartsenpost bij het ziekenhuis (bij de andere zit geen ziekenhuis).
We hadden instructies gekregen van de huisarts en later de centrale huisartsenpost wanneer we weer moesten bellen en toen ik de tweede keer moest bellen, moest ze wel weer gezien worden door een arts.
Nadat ze voor de tweede keer die dag onderzocht was door een arts, mochten we gelukkig toch weer naar huis toe.
Om een uur of half 12 kwamen we thuis, nog net op tijd.
Vanmorgen heeft ze voor het eerst weer gehuild, daardoor sprong ik uit de survival-modus en moest ik ook even van opluchting. Gister was ze te moe en te ver weg om nog te huilen of mopperen.
Ze reageerde eigenlijk nergens meer op gister en zakte steeds weer weg in slaap maar toen ik in het ziekenhuis aankwam werd ze wel ineens redelijk goed wakker van het licht en de nieuwe omgeving. Zul je altijd zien.
Nou ja, je rijdt liever tien keer extra voor de zekerheid naar het ziekenhuis dan een keer te weinig.
Grotendeels had ik het gevoel dat het wel goed zou komen en wel meeviel maar ergens achter in je hoofd hoor je dan "wat als wij iets over het hoofd hebben gezien, of de artsen?".
Natuurlijk volg je ook netjes de instructies op die je gekregen hebt maar je schrikt wel van alles en wat er gezegd wordt.
Toen ik instructies kreeg om naar het ziekenhuis te komen, kreeg ik bijvoorbeeld ook de instructie om meteen te bellen als ze onderweg slechter werd, dan kon er eventueel een ambulance naar me toe gestuurd worden. Dat rijdt niet zo rustig zeg maar.
Maar goed, kleine kinderen kunnen dus snel veel zieker worden maar gelukkig ook snel weer veel beter worden.
Ieni is nu al een hele poos wakker en zit met een knisperboekje te spelen. Ze moppert ook weer als haar speen is uitgevallen, normaal denk je wel eens "nee hè? niet weer?" maar nu is het zalig om te doen.
Ze moet nog een tijdje opknappen van de oorontsteking en waarschijnlijk RS-virus maar ze is nu "normaal" ziek.

update 2 januari:
Het gaat veel beter met Ienimini, ze heeft geen koorts meer (wel soms verhoging) en is niet meer zo versuft. Nu drinkt ze alleen weer niet goed en dan moest ik ook weer bellen dus... straks weer naar de huisarts met Ieni.

15:36 uur: huisarts heeft Ieni weer onderzocht en weer goed bevonden. Ze moet nu wel echt goed gaan drinken. Morgenochtend moeten we weer bellen voor een controle en eventueel langskomen.
Ik denk dat ze er wel komt hoor, gewoon even uitzieken.

7 opmerkingen:

  1. Goed om te horen! Dan heb je in elk geval een jaarwisseling gehad die het goede naar boven haalde.
    Je hebt goed gehandeld, ik ben ook liever te vaak dan te weinig op controle. Wat kinderen betreft. Zelf heb je vaak veel beter door maar met een kleintje weet je het nooit zeker.
    Zeker aangezien ze al nergens op reageerde en nu weer lekker aan het mopperen is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee een aansteller voel ik me niet, ik heb gewoon steeds netjes gedaan wat ze zeiden. Ik heb nu ook zelf het idee dat ze vanzelf wel weer gaat drinken en dat het nog wel even kan wachten maar de huisarts wil dat ik straks met haar langs kom dus dan doen we dat gewoon voor de zekerheid.

      Verwijderen
  2. Ik kan me jullie zorgen goed voorstellen zeg!
    Wat fijn dat het nu weer beter gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schrikken hoor! Ik hoop dat ze snel weer helemaal beter is!

    En een goed jaar gewenst ondanks dit begin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In de eerste plaats een gelukkig 2014!

    Wat een schrik,t kleine meissie zo ziek!
    Klinkt echt als het RS virus en het is ook de tijd van het jaar ervoor!
    Wat wij als een verkoudheid ervaren van dit zelfde virus worden deze kleine mensjes ziek tot heel ziek van, het lijkt erop dat jullie door t ergste heen zijn...Ik hoop zo!

    sterkte en groet,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klonk te spannend.
      Gelukkig gaat het weer wat beter.
      Veel beterschap voor de kleine en sterke voor jullie!

      Verwijderen
  5. Fijn dat het weer wat beter gaat met jullie jongste en nu maar hopen dat ze snel wat meer gaat drinken. Laten sabbelen op bv een nat doekje of wat druppeltjes water geven kan ook al helpen!
    Sterkte en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.