dinsdag 31 december 2013

van 2013 naar 2014

Nog een paar uurtjes en 2013 zit er weer op.

Wij wensen jullie een super gelukkig, gezond en goed 2014.

Mocht het toch even niet zo gaan zoals je wilt, bedenk je dan: na regen, komt altijd weer zonneschijn

Wij gaan een beetje een spannende jaarswisseling in: Ienimini is behoorlijk ziek, als ze nog iets zieker wordt, moeten we gaan bellen en zou ze zelfs naar het ziekenhuis gestuurd kunnen worden. 
Ik blijf dus nuchter voor de zekerheid; ik neem de eerste "shift" als ze naar de huisartsenpost of het ziekenhuis moet, MrPenny blijft dan bij Minipenny.
Na de antibiotica en paracetamol vind ik haar nu wel iets beter dus ik denk en hoop dat het allemaal wel mee gaat vallen.

Hebben jullie al nagedacht over jullie goede voornemens voor 2014? 
Ik ben er wel mee bezig geweest; ik wil me gaan focussen op gezin, gezondheid en geluk in 2014. In Excel had ik het begin gemaakt om alle plannen voor alle plannen te plannen :-). Ben ermee gestopt, het was te veel van het goede. Het lijkt me beter om me elke dag af te vragen: past wat ik vandaag heb gedaan bij mijn belangrijkste focuspunten?
Misschien ga ik toch nog verder met dat Excelletje maar dan ga ik die wel anders beginnen. Dan ga ik eerst kijken: wat gaat er al goed en wil ik zo blijven doen, waar kan het nog iets beter?
Het is geen wonder dat goede voornemens zo moeilijk zijn om vol te houden als je alleen kijkt naar wat er niet goed gaat. Het lijkt me beter om eerst uit te gaan van het positieve en niet jezelf alleen maar op je kop te geven.

7 opmerkingen:

  1. Beterschap voor Iemiemini!
    Haha, wat een prachtige foto heb je neergezet!!!
    Jezelf op de kop geven is niet verstandig...maar ja, ik doe dat toch regelmatig moet ik zeggen.

    Alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, tik ik een berichtje, raak ik het weer kwijt - verkeerd knopje - Kortom: veel sterkte met het minimens - ik hoop dat het meevalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat je het goed aanpakt zo, je kan ook niet alles tegelijk. En het gaat toch om de strekking. Ik probeer het ook op die manier te bekijken. Bovendien heb ik elke dag goede voornemens, niet alleen in januari!
    Ik wens jullie een fijne jaarwisseling, en sterkte met de kleine zieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ach gossie ok al zieke?
    Beterschap hoor hoop dat ze snel opknapt en jullie niet naar het ziekenhuis hoeven te gaan.
    En de beste wensen ook alvast voor 2014

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte met de kleine zieke. En goed dat je op die manier stopt met goede voornemens.... elke dag een beetje iets goeds doen is ook goed! En teveel hooi op je vork is voor niemand goed!!!!
    Ik wens jullie een heel goed 2014!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap voor Ienimini, hoop dat ze snel weer zal opknappen. Ondanks de zieke een fijne jaarwisseling en een goed, gelukkig en gezond nieuwjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik doe gewoon niet aan goede voornemens! Ik heb er elk jaar maar eentje. Dat ik mezelf blijf. En aangezien dat maar één is valt het niet onder het meervoud :P

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.