zondag 13 oktober 2013

Wedstrijd met energiebesparende prijzen: Wat is jouw favoriete besparingstip?

Omdat dit mijn vierhonderdste bericht is (400 al?! wow), houd ik een give away wedstrijd.

Wat is jouw favoriete besparingstips? 
Tips die ook milieuvriendelijk zijn, krijgen meer punten

De eerste prijs: een Voltkraft Energy meter.
Dit handige apparaatje steek je in het stopcontact, vervolgens steek je de stekker van een apparaat in de energie meter. Na een uur of meer (of één wasbeurt bijvoorbeeld) kun je aflezen hoeveel stroom het apparaat heeft verbruikt. Wanneer je het verbruikstarief van je energieleverancier hebt ingevoerd op de energiemeter, zie je ook meteen wat het gekost heeft. Handig om grote verbruikers en sluipverbruik op te sporen!

De tweede prijs: een Ecobutton.
Met dit apparaatje zet je met een druk op de knop je PC op stand-by en zo bespaar je ook weer stoom, als je kort van je PC weg gaat. 

De derde prijs: een douchecoach.
Om je douchetijd te verkorten. Geschikt voor een heerlijke douche van 5 minuten. 
Tip: Grijp je naast de prijzen of ben je zoals ik super kippig (brilsterkte -8), dan kan een batterijloos eierwekkertje uitkomst bieden als douchecoach. 


Cheat tip: misschien vind je nog een leuke tip op de website De week van de energierekening.

De wedstrijd loopt tot en met 23 oktober 2013. Daarna zal de voorzitster van de jury de namen van de beste inzenders in de hoge hoed gooien, waarna de overige leden van de jury (Minipenny en Ieniminipenny) de winnaars zullen trekken.
Zorg dat ik je ergens kan bereiken als je reageert. Omdat ik veel last had van spam moeten jullie tegenwoordig helaas inloggen maar ik weet niet of ik iedereen meteen kan mailen via het profiel. Misschien dus makkelijker om nu even apart in te loggen met naam en e-mail adres, dan kan ik je zeker bereiken.
De verzendkosten zijn overigens uiteraard voor mijn rekening.

Oh ja, als je een van de prijzen al hebt thuis, vermeld het even erbij. Als ik je naam als eerste of tweede trek, kan ik dan nog de prijs switchen voor je.

Veel succes. Als deze wedstrijd al is afgelopen als je dit leest, veel leesplezier in alle tips, die hieronder staan.

Wij hebben zelf overigens ook weer prijs. We hebben weer een automatische vensterbankplanten beregeninstallatie. Het regende gister weer binnen via het plafond, over de spachtelputz heen :-(. Het water loopt via onze slaapkamer naar beneden, net als drie jaar geleden (zie foto, het is nu nog vochtiger en er zit zwart schimmel).
Manlief wilde de gipsplaten op onze slaapkamer eruit breken om de oorzaak te achterhalen. Ik vroeg hoeveel jaar het dan ongeveer zou gaan duren voor onze slaapkamer weer op orde zou zijn. Ik kreeg een deadline van 6 jaar. Hoewel reëel vond ik dit toch niet zo'n goed plan dus ik zei: "Bel mijn papa maar".  De twee bouwkundigen hielden samen een overleg over de mogelijke oorzaken en gelukkig vond MrPenny daarna de oorzaak. Nu moet het dakraam, na meer dan 30 jaar, vervangen worden. Omdat het dakraam op Ienimini's kamer ook zo oud is, laten we dat ook meteen vervangen. Morgen maar eens offertes opvragen.
We hielden er al jaren rekening mee dat ze eens vervangen zouden moeten worden en gelukkig (sorry, momentje... ik stap even op mijn stokpaardje Buffertje.) hebben we spaargeld achter de hand voor dit soort dingen ;-).

2 opmerkingen:

  1. Koop afgeprijsde artikelen die bijna over de datum heen zijn. Vries ze in of maak ze meteen op. Veel dingen kun je nog heel lang bewaren, dus gooi echt niet zomaar wat weg uit je kast, als de datum is verstreken :) Zonde.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn bezuinigingstip heeft te maken met inzicht: word je bewust waarom je dingen wilt kopen. Vaak is er een onderliggende behoefte die je probeert te bevredigen door iets te kopen. Als je die aanpakt, verdwijnt de koopdrang en ben je zuiniger uit!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.