woensdag 21 augustus 2013

Ik ga op vakantie en ik neem mee.... een kasboek?

Net heb ik mijn kasboek bijgewerkt, ik lag 5 dure dagen achter.
Er kwam een rekening van de zorgverzekering maar gelukkig is mijn eigen risico nu op.
Er kwam (eindelijk) een nieuwe laptop (waar ik een halve dag mee bezig ben geweest om opnieuw te installeren omdat de gebruikersaccount instellingen me niet bevielen. Er werd gevraagd om een e-mail adres, dus ik vul m'n rommelaccount in, omdat ik dacht dat het alleen voor rommel was. Bleek dat het admin account geworden te zijn wat overal kwam te staan, vond ik niet zo handig.)
Er kwamen gister drie dames de auto van man/ papalief ophalen, daarvoor mocht nog 913 euro afgerekend worden (eeek!).
Er werden veel bezoekjes afgelegd naar de super, ik vergeet steeds dingen maar euh... ook stiekempjes om lekkere dingen mee te nemen dus (foei!).
Er werd dus... een hoop bij geschreven in het kasboek. Het zijn dure tijden even.

Nou zit ik te twijfelen, zal ik m'n kasboek meenemen op vakantie? In het kader van goed bijhouden - wie schrijft, die blijft (positief) - stok achter de deur - etc.
Nou zijn we wel best makkelijk dit jaar over het inpakken, we zijn namelijk zo klaar... er kan gewoon toch bijna niks mee. Het onderstel van de wagen moet mee, de bak/wieg ook, twee kinderen dus de achterbank is al vol dus de rest proppen we overal tussen in losse tasjes en een weekendtas.
We moeten eerst lossen bij het vakantiehuisje, voor we luiers, eten en drinken kunnen gaan kopen :-).
Nou ja, komt ook wel weer goed allemaal hoor.
Maar ja, anderzijds dus, in het kader van weinig ruimte en relaxen, toch maar het kasboek thuis laten?

3 opmerkingen:

  1. Of gewoon een schriftje/kladblok om bij te houden of je niet over je vakantiebudget gaat?

    Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan komt het wel goed hoor. Mijn auto wordt meestal door mannen gebracht en gehaald. Drie dames heb ik nog nooit meegemaakt,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou succes met pakken!
    Ik heb gedaan zoals de bovenste suggestie.
    Wij hebben een gedeelde vakantie gehad eerst 1 week en 3 weken later 2 weken achter elkaar. En allemaal op de camping. De plek was betaald van het vakantiegeld. Aangezien we besloten hadden alleen gratis dingen te doen zoals picknicken, fietsen, wandelen en zwemmen (en dochterlief blij gemaakt met een springkussenfestival die ook gratis was) hoefde ik dus alleen een boodschappenbudget te maken.
    Wij hadden wél plek voor boodschappen dus ik heb de vrijdag voor we weggingen zoveel mogelijk gekocht en ingepakt/ingevroren. Manlief moest elke maandag heen en weer naar huis voor puppycursus dus kon hij mooi vlees of brood of diepvriesspinazie bijv. uit de vriezer meenemen.
    Zo hebben we op vakantie het budget niet overschreden, we hadden zelfs 15 cent over.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.