zondag 7 juli 2013

Vorderingen in onze tuin

Aan een "ondersteboven aardbeienplant" hangen lekkere aardbeitjes. De kerstomaatplantjes doen het nog niet zo lekker. Misschien maar eens wat mest geven. De appelboompjes doen het wel goed dit jaar. 

De aardbeienplant in de bak ziet er toch iets beter uit maar krijgt ook meer licht... Ik heb er lekkere aardbeitjes vanaf gesnoept. De basilicum is lekker bijgetrokken en erg lekker geworden. Voorin staat een eetbare plant, een soort zuring, gekocht op een tuindag. We zijn alleen helaas tot de conclusie gekomen dat we niet van zuring houden.

In de tweede hangbak was de aardbeienplant een poging aan het doen zichzelf te vermeningvuldigen. Daar hoopte ik nou net op. Ik heb de loten met in tweeën gebroken paperclips (zodat je kleine krammetjes krijgt)  in de grond vast gezet, zodat ze daar fijn kunnen wortelen en nieuwe aardbeienplantjes kunnen maken.


Even niet naar de tomatenplanten omgekeken en ze zijn enorm gegroeid!
Het werd een beetje te vol in de tomatenkas (van de hoes van nieuw babymatrasje op stokken) maar gelukkig heb ik er nog eentje, dus twee tomatenplanten konden verhuisd worden.

En verder... Het ging heel goed dit weekend thuis, heel fijn en gezellig. Gister zijn we naar de bibliotheek geweest en daarna nog naar de supermarkt om de laatste dingetjes te kopen voor de bbq. Dat werd een beetje teveel van het goede voor m'n hersenpan. Te veel indrukken, misschien ook de warmte, veel nadenken, zoveel bij elkaar kan m'n hersenpan nog niet goed verwerken dus ik kreeg hoofdpijn en ik voelde me niet zo fijn. Verder ging het weekend wel heel erg goed. Heerlijk ge-bbqt gister, gezellig. Ik heb zelfs nog een beetje in de tuin gerommeld.

Werd ik vanmorgen wakker en bedacht ik me, dat ik straks terug moet naar het ziekenhuis. De volgende gedachte die ik kreeg, is niet voor herhaling vatbaar of voor geschikt voor publicatie op een doorgaans vrij keurig blog zeg maar ;-). Oh wat balen.
Ik wil gewoon weer permanent thuis zijn maar ik moet erop vertrouwen dat de verpleging en artsen beter kunnen inschatten wanneer dat een goed idee is. Snel naar huis en dan weer toch heel veel klachten krijgen is natuurlijk niet goed... Maar ik ga toch maar eens zeuren overleggen wanneer mijn thuiskomst zo ongeveer in de planning zit.

3 opmerkingen:

  1. Volgens mij is het een goed teken dat je zo graag weer naar huis wilt en een goed weekeinde hebt gehad. Ik duim met je mee dat je snel weer fijn thuis bent.

    Een goede week en een snel en volledig herstel gewenst!
    Dat je snel weer goed in je vel mag zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toi Toi Toi!

    met een hartelijke groet Roos!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, dat noemen wij hier niet voor niks:
    Kwalitatief
    Uitermate
    Teleurstellend
    ;)
    Ik kan me voorstellen dat je vreselijk baalt elke dag dat je terug moet.
    Maar wat superfijn dat je wéér een leuk en fijn weekend thuis hebt gehad.
    Zie het maar zo, zónder die week op de afdeling was je weekend niet zo goed geweest.
    Dikke knuffel voor deze week!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.