dinsdag 14 mei 2013

Slaoi (mee aai) mee juin mee erpel


(ondertiteling: Sla (met ei) met ui met aardappel)
.... binnenkort hier op het menu!

De sla komt al goed op in dit vat. Veel te dik gezaaid natuurlijk, ik moet nog gaan uitdunnen.
Als 't weer droog is doen we dat wel. Ik heb nu al een tijdje moeten wachten voor ik de foto's kon maken zonder mijn camera nat te laten regenen.
Ertussen en vooraan zie je al de aardappelplant opkomen.
De lente-ui aan de rand laat nog even op zich wachten hier.

In deze bak zijn de aardappelplanten al groter en zie je al wat ui-stengeltjes. De rucola die middenin staat heeft het misschien nog wat koud.

De plantuitjes van Lidl doen het super, die moet ik ook nodig uitdunnen. Er achter zie je weer aardappel. In de melkpakken zitten pompoenzaden maar ook die hebben het nog te koud gehad. Binnen heb ik al wel een stevig plantje.

De voorgezaaide groenten waren wat uitgedroogd op de vensterbank. Met flink wat water en de kap er terug op, zijn de peul- en broccoli plantjes gelukkig weer omhoog gekomen, grotendeels. Toch maar wat bij gezaaid.
IJsheiligen is al bijna voorbij maar de tomaatplantjes naar buiten durf ik nog niet goed. Eerst nog maar even goed afharden als het weer wat mooier wordt.

En zo leren we hier al doende hoe je moestuiniert... Boekjes dicht en gewoon beginnen en proberen.


1 opmerking:

  1. Aah, jij bent van de "if all else fails, read the manual-methode" dus :-). Dat doe ik ook vaak maar dan weer niet met dit. Je hebt ze zeker ook zo buiten gezet, niks er omheen van plastic of glas? Durf te wedden dat jij meer tomaten hebt straks dan ik volgens de officiële methode, die zie je aankomen, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.