woensdag 19 december 2012

Still alive and kicking

Nou, wij leven nog hoor, ook geen tornado of aardbevingwaarschuwingen, ik geloof dat het ook wel zo zal blijven de komende dagen.
Voor wie zich toch nog zorgen maakt over 21 december, de Maya kalender loopt nog zeker 7000 jaar door volgens wetenschappelijk onderzoek. Okee, dit bericht komt van National Geo en bij documentaires over Egyptologie zitten ze er wel eens naast maar ik heb uit meerdere wetenschappelijke bronnen het goede nieuws mogen vernemen.

In mijn buik wordt geregeld aardig geschopt dus daar is ook nog lekker veel leven. Af en toe moet ik de baby wel even toespreken, die denkt net als grote zus dat mijn buikspieren bongo's zijn of hangmatten.

Maandag tussen de verloskundige en de peuterspeelzaal even op het winkelcentrum geweest voor een boodschap en om de prijzen van hypo-allergene babyvoeding te vergelijken.
Thuis ging ik nog wat prijzen opzoeken en bleek, dat iemand al zo vriendelijk was geweest, om prijzen te vergelijken en meteen alle etiketten erbij over te typen, ideaal! http://babyvoedingchecker.nl/
Er zitten wel kleine verschillen in voedingswaarde maar die zijn zo miniem, dat ik met een gerust hart voor de goedkoopste ga.
Het scheelt 8,16 per kg met de dure voeding die ik de vorige keer vanuit het ziekenhuis kreeg, sorry hoor, maar aangesmeerd. In het vluchtkoffertje zetten we dus fijn een pak Jumbo flessenvoeding voor de baby.

Van de fysio mag ik iets meer gaan doen (jippie!) om het uit te proberen, het gaat redelijk maar ik ben wel snel moe. Ik kan overdag nog steeds slapen als een bruine beer in winterslaap. (als mijn zinnen of spelling niet kloppen, komt dat omdat ik vandaag geen dut heb gedaan... ;-) ).

Van het UWV niets meer gehoord maar ze hebben nog 2 dagen om te bellen of me op te roepen. Nog steeds onzeker dus hoe we er financieel voor staan vanaf februari. Veel staat daardoor even onder de pauzeknop maar eens zal het wel goed komen. Mijn man trekt het minder goed dan ik zelf. Het zou wel fijn zijn als er snel wat duidelijkheid kwam.

Met de budgetten gaat het nog steeds super goed, op mijn boodschappenbudget heb ik nog 70 euro over voor de rest van de maand (twee keer weekboodschappen). Met een eenvoudig maar leuk kerstmenu (veel zelfmaak) plus twee dagen buiten de deur eten zou het net moeten lukken.

De kerstvakantie gaat nuttig besteed worden met beide kinderkamers inrichten. Eigenlijk moet alles van de kamer van Minipenny naar de babykamer en dan een deel van de huidige werkkamer naar die van Minipenny.
Het enige wat we nieuw hebben gekocht, was een stapelbed (gaan we nu eerst omgekeerd in elkaar zetten, bed onderin, 80 euro via Marktplaats), een dekbed voor Minipenny (22,10, wat leuk, net in de aanbieding), een princessen deco-ding (99 cent)en een behangrandje (9,95).
Voor de rest schuiven we dus gewoon meubels door naar een andere kamer.
We moeten nog wel een beetje verf kopen voor een klein stukje muur in de babykamer, een nieuw matrasje voor het babybedje en postertjes van de princessen voor in de wissellijsten op Mini's kamer. De rest aan deco etc. hebben we nog, Mini's nichtje is ook uitgekeken op de princessen en doneerde een mooi dekbedovertrek. Dan hebben we denk ik wel weer prachtige kinderkamers.

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat het wat beter met je gaat en je iets meer mag, kijk uit.... niet te veel gaan doen.
    En leuk plannen maken voor de beide kamertjes! Volgens mij heb je in gedachten alles al rond!
    Een fijne Kerst!

    groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed bezig. Gelukkig meer energie ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed Moneypenny! Wij gaan na de Kerst grondig opruimen in huis. Ik ben nogal van het bewaren. Ik weet zeker dat ik ook baby en kleine meisjes zaken tegen kom die ik nu uiteindelijk toch weg ga doen. Ik wil je wel een seintje geven als ik denk iets tegen te komen wat jij misschien kan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat de baby zo actief is in je buik! Ik herinner me nog hoe leuk dat was.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.