maandag 3 september 2012

Voordelige toiletspray en speelgoed pimpen

 Al jaren maak ik mijn toiletspray zelf,
a. omdat zowel mijn man als ik een enorme hoestbui, gevolgd door benauwdheid krijgen van de normaal verkrijgbare toiletsprays en
b. omdat het milieu- en ook nog eens budgetvriendelijker is en
c. het is handig om tussendoor even het toilet mee schoon te maken (vooral bij onverwachts bezoek, dan ga je gewoon zelf even naar het toilet en dan geef je de plum even een hele snelle beurt)

Het bestaat uit: 30% azijn, rest water en een paar druppeltjes etherische olie. Ik gebruik graag lavendel daarvoor. Deze keer heb ik er ook tea tree bij gedaan vanwege de zuiverende werking daarvan.

Het plantenspuitje is nieuw, ik had een kleiner sprayflesje maar dat heeft mijn man per ongeluk weg gegooid. Ik hoop dat de vloeistof niet troebel of viezig gaat worden nu er een grotere hoeveelheid in zit en we er dus langer mee doen. Misschien ga ik nog iets in de sprayfles doen (steentjes, schelpjes o.i.d.) ter decoratie of ik maak zelf een grote sticker, dan is het probleem van uitzicht op troebele inhoud ook meteen opgelost.

 Minipenny heeft zo'n leuk magisch (magnetisch) tekenbord gekregen vorig jaar, waar ze graag op tekent. Een ander kindje is er alleen al snel een keertje op gaan staan, waardoor het steeds verder stuk ging. Helaas dus aan vervanging toe.
Bij Zeeman zag ik een tekenbord voor 1,99. Iets kleiner, mindere kwaliteit maar ja, wie weet staat er volgende week weer eentje op.
Hij is ook wat minder leuk dan de vorige dus ik heb het gewoon wat leuker gemaakt. Een paar stickers die we nog hadden liggen met een beetje blanke (nagel)lak erover en klaar! Ze is er dolblij mee!

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je je toiletspray recept gedeeld hebt. De reactie van je man op toiletspray is herkenbaar. Hier wordt al jaren geen toiletspray gebruikt, maar het zal terugkomen na het lezen van dit recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Moneypenny,

    Allereerst van harte met de baby op komst!!!

    Verder een tip voor als je sprayflesje het ooit begeeft: ik gebruik voor dit soort mengsels de lege flesjes van afwasmiddel. (mijn spray bestaat gewoon uit verdunde allesreiniger)

    Groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat kan prima als je die fles alleen gebruikt om schoon te maken, goede tip.
      Om even in de lucht te "spuiten" na de toiletgang geeft het echter wel een zooitje ;-).
      Ik vind sprayen gewoon ook wel handig met schoonmaken, persoonlijke voorkeur. Als schoonmaakmiddel is afwasmiddel, allesreiniger met water idd super maar je kunt ook groene zeep of vloeibare zeep verdunnen, sommigen doen er soda bij.

      Verwijderen
  3. Ah, jij gebruikt de spray om de lucht te verfrissen! Wij zijn meer van de gezonde boerenluchten...:)

    Groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat mijn man produceert is echt niet gezond! ;-)
      Wij hebben ook geen raampje in het toilet, dat zou al schelen.

      Verwijderen
  4. Wat heb je dat magische bord leuk opgeknapt zeg, logisch dat je dochter er hartstikke blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om in de toilet sfeer te blijven: wat een goedkoop alternatief is voor dure verbloemgeurtjes is een lucifer aansteken. Werkt als een trein!!!

    creatieveveranderingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hebben wij ook, man gebruikt die meer. In het bakje op de foto zitten de afgestreken lucifers. Dat bakje gooien we zo af en toe eens leeg.
      Heel officieel schijnt het allemaal trouwens niet echt te werken, ook de lucifer niet. Je zorgt er eigenlijk alleen voor dat je neus eerst een ander luchtje ruikt, dat het andere overheerst, schijnt het.

      Verwijderen
  6. Die heb je leuk gepimpt zeg! En die bordjes gaan toch altijd vrij gauw stuk, dus een goedkope is dan ook prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er mooi uit hoor. Het lijkt zo uit de speelgoedwinkel te komen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.