vrijdag 17 augustus 2012

Vol ideeën en dromen na vakantie vrijheid

We hebben net een heerlijke vakantie achter de rug. Ik vond het erg fijn en leuk om weer te kamperen met de tent. Minipenny vond het kamperen ook erg leuk. Er waren veel speeltoestellen en andere kinderen om mee te spelen op ons veldje. De scheerlijnen stonden nog niet vast en de tent moest nog ingericht worden, toen er al twee dametjes zaten te spelen in onze tent, waar wij dus vervolgens maar een beetje overheen moesten stappen. Bijna elke morgen maakte Mini een rondje langs alle dieren samen met papa voor het ontbijt. Behalve de klei, een bal en kleurtjes had ik geen speelgoed mee hoeven nemen (daar hebben wel de andere kinderen weer mee gespeeld dus het kwam toch nog weer van pas).

We stonden op een schaduwrijke plek onder bomen. 's Nachts hoorden we de blaadjes boven ons ruisen en twee nachten hoorden we de regen op de tent tikken, hele rustgevende geluiden.

Geen klussen die nog lagen te wachten in huis, weinig spullen om bij te houden en opruimen; dat gaf ook rust. Ik krijg altijd op vakantie inspiratie voor uiteenlopende zaken, wensen, dromen; alles komt boven.
Het lijkt wel zo te zijn: hoe minder spullen, hoe meer ruimte in je hoofd.
Ik heb daarom dus ook weer hernieuwde energie gekregen om op te ruimen en spullen uit te dunnen thuis.
De komende tijd wil ik opruimen en wat nog verkocht kan worden, verkopen. Van de opbrengst wil ik rails, plankendragers, bakken en planken kopen om de berging te herinrichten en op te ruimen. Dat is dan meteen weer een leuk doel om naartoe te werken. Volgens mij heb ik nog ergens een paar rails, en ik hoop van de oude kast in de berging nog wat planken te kunnen maken.

Ook hebben MrPenny en ik samen gedroomd en gewenst hoe onze toekomst eruit zou moeten zien. We willen de komende (10) jaren sparen voor de droom die we al vanaf het begin hadden; een vrijstaand boerderijtje in een rustige, groene omgeving. Bij volgorde van wensen willen wij daarbij: moestuin, kippen en geiten, een workshop/ vergaderruimte, een winkeltje met meel- en streekproducten, een fietsersterras, een B&B of vakantie appartementen en een molen (vooral dat laatste wordt een beetje lastig ;-)).
Deels kunnen we nu al bepaalde delen van de droom realiseren (koren malen, meel verkopen (heel klein en niet voor onszelf) doen we bijvoorbeeld al en kippen zouden ook al kunnen, workshops gaan geven zou ik ook kunnen gaan opbouwen in gehuurde locaties terwijl we sparen).
Het belangrijkste element is denk ik toch wel dat vrijstaande huis met rust. Wij wonen in een rijtjeshuis en zomers zit je dan nog dichter op elkaar dan op een camping als iedereen lekker buiten zit. Dat houdt in: geen privacy, niet ontspannen kunnen praten samen in de tuin en overlast van buren (geluid maar vooral rook).
Voor wij naar Zeeland gingen moest MrPenny nog even naar de huisarts omdat hij zo'n last had van zijn luchtwegen. Zijn bronchitis/astma, veroorzaakt door de buren die ons uitroken en de benauwdheid hier, was in Zeeland in twee dagen zo opgeknapt, dat hij geen medicatie meer nodig had.

We hebben ook hernieuwde energie gevonden om echt wat te gaan doen aan ons beider overgewicht.
Eergisteren maakte ik pita's gezond: groenten uit de oven (aubergine, paprika, courgette, knoflook met een heel beetje olie) op pitabroodjes met een sausje van uitgelekte magere yoghurt met knoflook. Mjammie! En gezond!
Gisteravond maakte ik van een rest van de gegrilde groenten, 4 zongedroogde tomaatjes en wat pesto een zalige en gezonde tapenade voor op melba toastjes. Dat was ook weer gezonder dan chips of nootjes.

En het lastigste is: vasthouden!

2 opmerkingen:

  1. Ik droom met je mee van zo'n huisje met een beetje grond voor een moestuintje, maar blijft bij ons waarschijnlijk bij dromen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie! En het ideeën opdoen!! Heel herkenbaar dat opruimen na de vakantie, je hebt weer energie en op vakantie merk je ook dat je wel met minder spullen toekan.
    Succes met de lijnplannen en de financiële plannen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reactie? Vragen? Altijd leuk om van anderen te horen.